• Annie2011

Laga egen barnmat till vegetarianer!

Hej!

Jag tänkte att vi kunde dela med oss av våra recept på vegetarisk mat till våra små. Skriv gärna också hur gamla era barn är som äter av recepten. Jag är nybörjare och har inte så stor koll på när barn äter vad. Ska snart introducera mer än en tesked potatis/broccoli/ärtor till min 5 månaders son.
    Hur äter era barn?
    Vad tänker ni på när det kommer till maten?

Alla kommentarer om att barn behöver kött för att växa, fisk för att bli smarta eller liknande undanbes.

• Svar på tråden Laga egen barnmat till vegetarianer!
  • mlymla

Frysta hallon tycker hon är väldigt gott (och blåbär men det får hon bara om hon är naken ;). Vet inte varför jag inte provat lingon? Det ska jag göra!

Vi ger quorn. Ganska mkt tror jag tom? Beror såklart på vad man jämför med men iaf minst en gång i veckan. Quornstrimlorna är det lite mer salt i än bitarna, så vi väntade lite längre med dom. Annars så är det väl mest det att det nästan inte innehåller ngt fett. Men det kan man ju lätt tillsätta själv.  Havregrädde går mkt hos oss kan jag tillägga.

Enklaste rätten är quornfärs som får koka ihop med havregrädde och ngn krydda. Blandas med frysta ärtormajspaprika så får det ättemperatur direkt! heh..

Ränderpåtvären, ang välling så gav vi tidigare enago, men har nu börjat göra egen på skrädmjöl och bovetemjöl.

Vad tråkigt att hon fått sojaallergi! Hur märkte ni det?

har ni provat tillaga fisk på olika sätt? 

Vad menar du med att du inte vågar ge baljväxter? Är det någon korsallergi med sojan?

• VitaVera
    evalinnea skrev 2012-09-21 22:04:17 följande: