• Flisen1944

2 killar lättast att få en till lillkille

Jag har 2 underbara killar, är gravid igen i vecka 16 och man går och undrat vad som ligger där inne. Vad har ni för erfarenheter. Är de lättast att man får nr 3 i samma kön, eller är de 50%50. Blir de en liten kille till så blir jag super glad , men vore lite kul att få lite mer kvinnligt in i familjen.

• Svar på tråden 2 killar lättast att få en till lillkille
  • Loppan27

JePaLuLi - Tack för att du uppdaterar oss och grattis! Är det RUL ni varit på? Såg allt bra ut i övrigt med?

Jag tror att det för dina barn är roligt att vara tre killar, precis som mina. Däremot vore det väl kul för en själv med en tjej med men vi får hoppas på trevliga svärdöttrar istället. Gissar att det blir lättare för trean att vara av samma kön som de andra två som redan är kompisar. Lättare att hänga på då kanske!

Hur var det nu, er trea blev bara till utan planering va och dessutom skydd? Var det ett skydd som gjorde att du ej hade mens också eller? Och du har ingen aning om när i cykeln den blev till?

Du skrev att du mått helt annorlunda denna graviditet? På vilket sätt har det skiljt sig från första och andra grav?

Jag mådde med annorlunda tredje gången på så sätt att jag bara kräkte någon enstaka gång i början (första kräkte jag länge och andra några veckor i början) samt att jag tredje gången hade halsbränna.

• JePaLuLi

Tack Loppan för dina gulliga ord. Jag har en kollega med tre grabbar och hon berättar alltid om hur roligt sönerna har tillsammans och att de alltid finns där för varandra. Jag tror att du har rätt i det du skriver. Våra killar ville verkligen ha en lillebror så de lär bli superglada

Ja den här var helt oplanerad. Vi skyddade oss med kondom då vi inte hade tänkt att skaffa trean riktigt än och jag blivit gravided spiral senast... Vi slarvade väl lite nån gång, men det var typ dagen efter mens så det kändes ofarligt då

Ja jag har mått fruktansvärt illa den här gången och gjorde det länge. Har fått torrare hy och hår, absolut ingen sexlust, rundare mage osv. Allt som varit tvärtom tidigare

• Loppan27

Ja då har du lätt för att bli gravid med andra ord!

Vad roligt att höra att din kollega har positiva erfarenheter av tre killar. Ibland säger folk till mig "oj, 3 killar, hur orkar du" :)

Eftersom jag också mådde annorlunda 3e gången och på UL kunde hon inte avgöra könet trots att hon försökte länge, tänkte jag lite att det kanske kunde vara en tjej, men min BM sa hela tiden att det nog skulle bli en kille till.

Ja det sär med att om man har sex en bit innan ÄL ökar chansen för tjej lär ju inte stämma för er i alla fall om du blev gravid genom sex precis efter mens. :)

• MiisPiis
    JePaLuLi skrev 2012-04-22 11:16:12 följande:
    Klart att man kan få flera av samma kön på raken, det är det nog ingen som tvivlar på. Jag är såå glad över att vi har två pojkar redan. Önskade mig en pojke som första barn och när vi blev gravida så tätt så hoppades vi på ännu en kille. Det skiljer bara 12 månader mellan dem och de har så fantastiskt roligt tillsammans. Det är underbart att se hur starkt band se delar och hur nära de står varandra.

Visst vore det roligt med en flicka nu, men precis lika kul med en underbar trio prinsar.
    Här blev det oxå en trio av prinsar......lika tätt ungefär (18 mån) mellan första, de har så roligt. Och nu en liten pojke till! :)
  • Loppan27

Verkar vara ganska vanligt ändå att få tre av samma. Hur gamla är dina MiisPiis? Mina är 1, 3 och 5 år.

• Loppan27

Hur har det gått för er i tråden som nu fått era små? Eller alla har kanske uppdaterat... :)

Lyckligamamman84, blev det en tjej för dig?

• JePaLuLi

Vår tredje lilla prins har nu blivit tre veckor och han har verkligen tagit hela familjen med storm. Jag kunde inte tänka mig att det skulle bli så här bra. Storebröderna har tagit emot honom med öppna armar och älskar verkligen lilleman. De är så fina och hjälpsamma med honom och det är underbart att se vår kärlekstrio tillsammans.
    Jag är superlycklig och hade inte velat ha det på något annat sätt.
    Det är dessutom väldigt roligt med alla positiva kommentarer vi får från främmande människor när vi är ute, de tycker det ser så mysigt ut med en syskonskara på tre killar och många ser det som unikt.
    Jag njuter för fullt!

• Meria

Har det precis som ovan med mina grabbs men Mika är 2 mån gammal...

• Loppan27

Vad härligt att höra! Vi får också glada kommentarer om att det är härfigt med tre killar! Mina pojkar är nu 1,5 samt 3,5 och 5,5 år.

• celia73

Här blir det också en trio med småkillar! Kul!!! BF om en vecka....

• Marina80

Tre pojkar på raken här också. Dock sa den äldste pojken (snart 4 år) att nästa gång vill han ha en lillasyster. Sist ville han absolut ha en lillebror för annars skulle vi byta.

• Loppan27

Verkar ju vara rätt vanligt med tre av samma.

Marina, blir det en nästa gång ? ;)

• Marina80

Tja det kan ju bli en tjej den fjärde gången :) :). Vet inte riktigt. Är så ambivalent visst hade det varit roligt med fyra barn men jag är snart 37 så jag skulle väl vara 38 då. Har tre friska killar. Vet inte om jag vågar utmana ödet. Fast vi har ju en plats till i bilen i alla fall. Kanske två om man bara har bälteskuddar (när de blir äldre alltså). Och just det, maken måste ju vara med på det också :).

• MiisPiis
    Loppan27 skrev 2012-04-29 23:09:57 följande:
    Verkar vara ganska vanligt ändå att få tre av samma. Hur gamla är dina MiisPiis? Mina är 1, 3 och 5 år.
    Du fick vänta läääänge på svar! :)

Mina är nu 4 1/2 år, nyss fyllda 6 år och 7 månader.
Svar på tråden 2 killar lättast att få en till lillkille