utomlands resa med små barn!
Hejsan.
Jag undrar om det är någon som vet hur gammal barnet ska vara när man åker utomlands första gången.
kan man åka när barnet är cirka 1,5 till 2 månader eller är det för lite?
Hejsan.
Jag undrar om det är någon som vet hur gammal barnet ska vara när man åker utomlands första gången.
kan man åka när barnet är cirka 1,5 till 2 månader eller är det för lite?
Vi reste utomlands och till ett varmt land när äldste var 4 månader. Han blev sjuk, men det räckte med konsultation med 1177 över telefonen. Vi var inne mkt mitt på dagen så med andra sonen väntade vi tills han var ca 9 månader, kändes bättre...
va inte klar. att vara förbered är bra. jag känner mig personlogen mer trygg med en ammande 8 månaders än en oammande 1åring (ok nu ammade jag vid 1år men poängen...). men sjukhusvård kan alltid ske så kort från fk är bra att ha med eu och försäkring överallt
Reser man med barn så måste man välja ett resmål där man vet att det finns bra sjukvård att få dynet runt snabbt. Man ska alltså inte ge sig ut i regnskogen i Costa Rica och hoppas på det bästa.
En bra reseförsäkring är ett måste om man är borta mer än 45 dagar-ett försäkringsbrev är bra att ha även om man använder sig av hemförsäkringens 45 dagar.
Husapotek tar man med, en febertermometer som mäter celcius (för att slippa tänka, orolig mitt i natten), barnstolpiller och aktivt kol är bra att ha.
Är det riktigt varmt ska även små barn dricka vatten, trots att de ammas, tror det är barn över 4 månader.
Vi kokar eller köper vatten, även här i Miami Beach. Riktigt bra vatten är en förutsättning för att hålla sig frisk.
Ska man på en vanlig charterresa så tror jag man vågar åka med hur små barn som helst, då har man ju en researrangör i ryggen som hjälper till om något händer.