• Myrslokan

Vilken typ av hårförlängning är mest skonsam för det egna håret?

Hej!

Gjorde en hårförlängning för ett tag sedan med vax, på en bra salong. Efter hand ramlade slingor ur och då såg jag att lite av mitt egna hår var med i slingorna, som att mitt egna hår gått av. Och när jag tog ur slingorna så var mitt egna hår extremt slitet och jag fick nästan klippa av allt. Lite sorgligt. Önskade att man hade varnat för detta innan. 

Däremot skulle jag gärna vilja ha extensions igen, men vilken metod är mest skonsam för det egna håret? Något bra tips på var i Sthlm alt Göteborg där man kan göra det? Gör inget om det är bra pris heller...  

• Svar på tråden Vilken typ av hårförlängning är mest skonsam för det egna håret?
  • Micalela
    Myrslokan skrev 2012-01-31 10:59:14 följande:
    Skönt att det gick bra för dig!!! Var gjorde du det?
    Jag gjorde på Saint and Sinners i gamla stan sthlm, men hon som gjorde det har tyvärr flyttat:(
    (så nu har jag frisörkris!!!)

micalela.blogg.se
  • Myrslokan
    Micalela skrev 2012-01-31 20:53:07 följande:
    Jag gjorde på Saint and Sinners i gamla stan sthlm, men hon som gjorde det har tyvärr flyttat:(
    (så nu har jag frisörkris!!!)

micalela.blogg.se
    Åh nej!! Jag har också frisörkris, vägrade gå till den här gamla frisörskan efter fiaskot med hårförläningnen

• Helena37

Jag har sytt i mitt löshår 2 gånger. Det höll i ca 5 månader, och mitt hår var jättefint efter jag tog ur det. Det var inte så dyrt heller, ca 2000-2500 kr. Funderar på att göra det igen.

• tunt hår

Jag har köpt löshår med clips 7 delar. Men det syns igenom. Jag kan inte använda alla clipsen utan brukar bara använda 4 två bak och en på varje sida. Men det syns igenom ändå. Har ca 10 cm långt eget hår. Och jag sätter inte i dem för högt. Den högst upp vid ögonhöjd ca. Vad ska jag göra? Tacksam om någon vill svara.

• orianthi

Jag sydde i löshår, tyckte det blev skitsnyggt och var snällt mot håret, tyvärr har jag så torr och känslig hårbotten så det var det enda som var lite jobbigt :)

• Rainbow gg

Vill bara säga att en polare fick med sig en tjej hem en kväll som använde clips. Snubben tappade hakan(och lusten) när hon helt plötsligt började ta av sig håret. Haha kan bara tänka mig hur det måste sett ut :D

Sen är väl det mest skonsamma att inte ha löshår alls, vårda det väl med produkter som funkar, använda värmeskydd och finna sig i att man har kort hår tills man sparat ut det till den längd man vill ha :)

Men jag vet att det är tråkigt att spara. Klippte av allt mitt hår för 3,5 år sedan och har sparat sedan dess, bara tunnat ut håret på sommaren och toppat det. Salongtid en gång om året, kul lixom. Men håret går ned till svanken nu så det funkar ju.

• undine
    Längtan1986 skrev 2012-01-31 07:48:14 följande:

Jag har gjort extensions med både tejp och vax (eller om det är lim) och efter jag gjorde det med vax fick jag klippa mitt hår jättekort för jag hade tappat så mycket av mitt egna.
    har ganska tunt hår från början men jag såg sjuk ut när jag tog ut löshåret.

Jag har hört att förutom clips då, som absolut är skonsammast, så ska det va hyfsat OK att fläta in det, dock vet jag inte hur man gör det riktigt..

Clips sliter extremt mycket på håret. Den som sagt att det är skonsamt ljuger.. Det är en av de fästningsanordningar som sliter mest på håret. 
    It's nice to be important, but it's more important to be nice!
  • Pella

Anledningen att keratinslingor sliter på håret är antingen att man varit oförsiktig vid borstning elr oxå att man inte tagit tid på sig att luckra upp fästena ordentligt innan man använder tången till att trycka sönder dom och sedan kamma bort "dreadsen" som blir vid utväxten. Easy loops är en annan skonsam variant av hårförlängning men sitter sämre men e man försiktig så håller de lika länge som keratinslingor

• mArlin363

Råkade få hårlim i ögat har sköljt med vatten ser lite grumligt å känns kletigt i ögat men har ögat öppet

Borde jag vara orolig? Hur farligt är det

Det var liquid gold hår lim

Tacksam för svar

• vanjastina

Jag har använt mig av diverse hårförlängningsmetoder genom åren. Förlängning med keratinvax har jag gjort vid 5 tillfällen, det har slitit sjukt mycket på håret! Först när jag bestämde mig för att inte använda det ett tag så växte håret som ogräs och blev långt ;p Så det kan jag absolut inte rekommendera.

Clips rekommenderar jag om man endast vill ha längre hår vid specifika tillfällen, när man ska ut tex. Det sliter lite då man alltid måste tuppera vid rötterna för att få clipsen att sitta så det är ingen bra metod om man har tänkt sig att sätta i håret varje dag. Det blir krångligt och tidskrävande.

Min absoluta favorit är tejp, för det sitter bra och på mitt hår har det inte slitit ett dugg, och det trasslar sig inte (såsom keratinvax kan göra). Det är den metod jag använder nu och har kört i ca 3 år :) Mitt eget hår är långt och av god kvalite men jag använder löshåret för att göra det tjockare!

Svar på tråden Vilken typ av hårförlängning är mest skonsam för det egna håret?