• Anonym (Förvirrad)

Det finns inga kvinnliga flator!

En terapeut sa till mig att jag inte kan vara homosexuell eftersom jag inte ser ut som en. Jag bad henne förtydliga sitt påstående och hon sa att eftersom jag inte har en manlig stil så kan jag inte vara gay.
    Hon menar också att för att vara homosexuell så måste man ha vetat om sin läggning ända från barnsben.

Eftersom jag nu vid 32 års ålder blivit förälskad i en kvinna så tolkar hon mina känslor som en längtan efter ömhet och vänskap, trots att jag försökt förklara att jag varit mer attraherad av kvinnor än män sedan 18 års ålder och att jag aldrig varit så här kär förut.

Vad säger ni homosexuella om detta:
    * Finns det kvinnliga flator och manliga bögar?
    * Kan man upptäcka sin homosexualitet i vuxen ålder efter att tidigare ha levt som heterosexuell?

• Svar på tråden Det finns inga kvinnliga flator!
  • Anonym
    Anonym (Förvirrad) skrev 2012-08-12 23:13:44 följande:
    Det finns visst fler idioter till terapeuter där ute

Jag har aldrig haft sex med tjejer, men jag föreställer mig det som lite roligare när det finns fler ställen att smeka. Jag tycker också att det är tråkigt och rent av avtändande med nakna manskroppar. Det känns som att det saknas något när jag har sex med män.

Många har fördomar mot bisexualitet, de kan inte fatta att man har en sån läggning. Sen har ju jag varit enbart attraherad av kvinnor i flera år och sen känt nåt för nån man osv. Bisexuell behöver inte heller vara att man är 50/50% attraherad av män och kvinnor hela tiden. Möjligheten finns ju att man faller för någon när man inte är begränsad till ett kön, samtidigt kanske man inte ser en enda MÄNNISKA på år som tänder en...
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym skrev 2012-08-13 20:36:10 följande:
    Många har fördomar mot bisexualitet, de kan inte fatta att man har en sån läggning. Sen har ju jag varit enbart attraherad av kvinnor i flera år och sen känt nåt för nån man osv. Bisexuell behöver inte heller vara att man är 50/50% attraherad av män och kvinnor hela tiden. Möjligheten finns ju att man faller för någon när man inte är begränsad till ett kön, samtidigt kanske man inte ser en enda MÄNNISKA på år som tänder en...
    Bra skrivet!
    Jag har inte helt stängt dörren för män, men jag känner inte för att aktivt söka mig till dem. Jag kan tycka att vissa män är snygga att titta på men jag vill inte leva med dem. Kvinnor har jag inte testat, kan hända att jag idealiserar livet med en kvinna.
    Jag vet inte om man ska känna sig på nåt speciellt sätt när man är lesbisk, hetero eller bisexuell. Jag känner mig mer som mig själv nu när jag börjar acceptera att jag gillar tjejer. Sen om jag är 100% lesbisk eller bisexuell får nog tiden utvisa. Just nu är jag i alla fall enbart intresserad av tjejer

• Sara 191

hon din så kallade välutbildade terapeut låter ju som ett offer. När man behöver hjälp av psykiatrin så får man inte glömma bort att väldigt trasiga människor ibland söker dessa utbildningar. så byt!

• Tjohej

Din terapeut verkar totalt inkompetent. Hennes/hans jobb är väl knappastatt tycka saker om ditt liv och orsakerna till det du gör och känner utan att hjälpa dig att själv hitta svaren. Den där personen bör anmälas till nån slags ansvarsnämnd - terapeuter som sitter och ventilerar sina egna åsikter och får sina klienter att må sämre bör inte få fortsätta med sitt jobb.

• Anonym

Tycker du verkar klara dig bra utan din terapeut.

Vill dock gärna påpeka att en "terapeut" inte på långa vägar måste  ha så lång utbildning som tex en psykolog, eller som en psykolog som även är psykoterapeut. "Terapeut" betyder inte nödvändigtvis att man är så väldigt välutbildad alltså. Vilket verkar vara fallet med din. En psykolog skulle knappast uttrycka sig som hen gjorde...

• johanssone

Vilken jävla idiot! Usch. Kolla bara på Anton Hysén, han är hur manlig som helst och bög, man tror knappt att han är homosexuell! Skit i henne :) sådana idioter förtjänar inte att bli hörda

• H o p e

ÅÅÅhh kära du byt psykolog på studs!!! Du har all rätt i världen att byta terapeut. Alla är inte så smarta trots många högskolepoäng. Kvinn kan inte vara klolk, vore hon det minsta insatt så skulle hon veta att nästan alla människor är sexuella varelser och detta kan skifta över livslängden. De flersta håller sig till ett kön, andra vet direkt att dom söker sig till samma kön, andra upptäcker det serare i livet och det behvöer inte vara att man tidigare förtryckt något utan att livet och man själv föändras och man uppskattar attraherar plöstligt andra saker.

.?:*¨¨*:?. Gustav född 070730.?:*¨¨*:?. Ebba född 090120.?:*¨¨*:?.
  • Anonym (Iller)

En sak vet jag, det finns inga kvinnliga bögar eller manliga flator.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Iller) skrev 2012-08-26 01:14:03 följande:
    En sak vet jag, det finns inga kvinnliga bögar eller manliga flator.
    Bra skrivet!
  • Lisa Huskars

Det tar ett tag innan man hittar sin rätta psykolog.

Jag hittade min och upptäckte mig själv mitt i en mening.

'Men vänta, jag är inte en kvinna, jag är en man' ramlade det ur min mun.

Hoop- hörde jag henne säga utav förvåning.

Jag hade upptäckt mig själv. Det var skönt.

Jag bär 'etiketten transa' på mig själv och jag är kvinnlig och ser kvinnlig ut, men vissa dagar ser jag ut som en man. Jag beteer mig som en man, sitter och talar som en man och jag har flickvänner. Inget konstigt med det.

Mina killkompisar säger han till mig, jag har tillochmed ett killnamn när jag hänger med killarna. Ibland ser jag ut som en tjej när jag hänger med killarna, men dem glömmer bort det inom 5 sekunder och säger han till mig i alla fall.

Det gäller bara att acceptera sig själv. En förvirrad psykolog är en dålig psykolog. Byt psykolog.

• Anonym (Aimee)

Jag upptäckte min läggning vid 19 års ålder genom att jag blev otroligt kär i min dåvarande bästa vän. Jag associerade dikter jag läste, låtar jag lyssnade på till henne. Vi blev inget par, men vi pratade om det. 
    Sedan gick ett antal år av förnekelse, jag datade män i rader och hade förhållanden, men jag tröttnade alltid - och jag var alltid den som inte var tillräckligt kär. 
    Så mötte jag min exman, som var den första man jag inte tröttnat på och som faktiskt attraherat mig mentalt. Men innan vi ens blev ihop talade jag om för honom att jag drogs till kvinnor. Sedan var vi ihop i 19 år, och fick 3 barn. Därefter mötte jag henne....

Jag tycker att din terapeut verkar ha fått hela sin utbildning om bakfoten, men på sätt och vis stämmer det hon säger på mig. Jag blir enbart kär och förälskad i kvinnor, men jag tror inte att det enbart beror på att kvinnans kropp är vackrare (för det är den ju) utan för att jag faller för kvinnors kommunikation med varandra, närheten kvinnor skapar fysiskt och själsligt. En kvinna kan komma mig under huden på ett annat sätt än en man kan, och kan göra mig avskalad, hudlös och sårbar.... Jag känner motvilja mot alla attribut som är stereotypt manliga

Och närheten/hudlösheten vill jag ha, och det är det jag sökt - därför blir jag förälskad i kvinnor. Teoretiskt sett är det säkert möjligt för mig att hitta en man som jag blir förälskad i - men sannolikheten är ungefär 100:1. Med män blir jag förälskad i andra kvinnor hela tiden. I förhållande med en kvinna ser jag inte åt någon annan. 

Jag ser mig själv som ultralesbisk idag, och jag är superfeminin - ingen skulle tro att jag är lesbisk på rent utseende och sätt om man nu vill vara generaliserande.

• Venne

Din terapeut borde få pris, för årets sämsta terapeut. Släng inte mer av dina pengar i sjön på att gå till den människan.

• Gathenhielm

Vad är det för djävla skitsnack din terapeut kommer med?

Om du tänder på kvinnor så tänder du på kvinnor. Quid erat demonstrandum, punktum slutum.

Reasons... we all have them, at times.
Svar på tråden Det finns inga kvinnliga flator!