• anoonymmm

Släppa iväg 16 åring till Egyptien?

Min 16 åriga dotter och hennes tre killkompisar kompisar (16 och 18 år) funderar på att åka till Egyptien på sportlovet. 
     Jag och hennes pappa är lite tveksamma, men dom har ju ändå hittat ett fint hotell, planerat hur mycket mat pengar dom behöver ha med sig osv.
    Jag känner mig ändå ganska tveksam, det är en rejäl bit hem ifrån. 
    Hon har varit på språkresa några gånger och det har gått väldigt bra.

Skulle ni släppa iväg eran 16 åring som lovar att gå runt med sitt överfallsalarm och ringa hem varje dag? 

• Svar på tråden Släppa iväg 16 åring till Egyptien?
  • Linda1976
    Loriyana skrev 2012-02-02 10:47:07 följande:
    Beror på om de måste byta tåg vid Stockholms central eller inte :D
    Haha Dagens bästa

Som svar till ts: Aldrig. Men inte för att jag inte litade på henne utan på omgivningen. Let´s face it. Deras kultur skiljer sig så mycket från vår. Däremot så skulle hon få åka till typ nån nordeuropeisk stad....  
    nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • ElectroDiva
    Loriyana skrev 2012-02-02 10:47:07 följande:
    Beror på om de måste byta tåg vid Stockholms central eller inte :D
    Kul att göra hån av en annan tråd Obestämd
  • Khaleesi
    ElectroDiva skrev 2012-02-02 13:32:10 följande:
    Kul att göra hån av en annan tråd Obestämd
    Kanske inte så vackert, men jag tyckte dels att det var fyndigt, dels ger det lite samhörighetskänsla med andra i forat. Precis som man retas med varandra vid fikabordet på jobbet och drar upp gamla oförrätter. Kitt, helt enkelt. Flört
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Loriyana
    Khaleesi skrev 2012-02-02 13:35:44 följande:
    Kanske inte så vackert, men jag tyckte dels att det var fyndigt, dels ger det lite samhörighetskänsla med andra i forat. Precis som man retas med varandra vid fikabordet på jobbet och drar upp gamla oförrätter. Kitt, helt enkelt. Flört

Ja jag menade inget illa alls :) Har faktiskt inte ens läst den andra tråden utan enbart sett titeln. Men kom att tänka på den när jag snokade mig in på den här tråden.
  • Faber
    Khaleesi skrev 2012-02-02 10:34:08 följande:
    Varför?
    Därför att män är djur, det har Eva och Tina sagt.
    Artibus et armis recuperatur gloria
  • Plumeria

ALDRIG!

Det är inte säkert där nu och det är aldrig, aldrig säkert där för en 16 årig tjej där utan någon vuxen som man verkligen kan lita på. Unga killar är dock inte att lita på i detta fall pga man vet inte om de kommer dricka osv.

• godisälskaren

Nej jag skulle inte låta henne resa. Det är långt bort om något skulle hända. Hur mogen hon än kan vara så är hon ändå ett barn.

mamma till barn födda: nov.95 och maj 07
Svar på tråden Släppa iväg 16 åring till Egyptien?