• Anonym (Villig)

Hur hittar man Gud/Jesus?

Vill så gärna tro, har många vänner som tror på Jesus och dom säger att han har hittat mig men jag känner det inte. Har haft långt missbruk kantat med våld, våldtäkt ,prostitution, hemlöshet och är nu nykter sedan ett tag tillbaka... Dom verkar så lyckliga för sin tro och jag vill så gärna!! Men jag vet inte HUR jag ska få det att sjunka in i hjärtat! Jag ber om kvällarna men känner mig fånig och jag skäms över att jag försöker hitta en tro inför mina "vanliga" vänner och jag skäms för mina troende vänner att jag inte hittat "det" ännu..
    Jag vill så gärna och jag sett mirakel, bara det som hänt mig är ett mirakel, att jag lever mm. Hjälp mig att öppna mitt sinne Kram!

• Svar på tråden Hur hittar man Gud/Jesus?
  • Anonym (.....)
    Trabant skrev 2018-06-18 22:43:53 följande:

Hej min vän.

Jag är troende och föreslår att du helt enkelt ber Jesus komma in i ditt hjärta.

Du Säger till honom att du tar emot den förlåtelse och liv han vill ge dej.

Då är du där, oavsett hur du känner dig, känslor är inget att bygga sin tro på.

Du lägger ditt liv i hans händer och nu bär han dig. Han lämnar dig aldrig, dock spelar våra känslor oss många spratt, men lyssna inte till det.

Jag rekommenderar också The last reformation. Googla på det så finner du en karta över hela världen med människor som vill stötta dig med lärljungaskap dop i vatten och helig ande.

Där finns människor som brinner av Guds kärlek, som stöttar o hjälper.

Finns såklart många andra troende som ber och stöttar dig.

Allt gott och jag ber för dig ikväll.

Mvh Henrik

Det är väl en sekt, eller vet du nåt närmare om dem?
  • JesusÄrGud
    Anonym (mor) skrev 2018-06-18 22:55:49 följande:

En så gammal tråd som lever igen. Jag var pingstvän på 70-talet. Jag var en ung oskuldsfull 15-åring som pga mina föräldrars religiositet hamnade i det. Jag stod på knä hela min ungdomstid och bad om förlåtelse fast jag aldrig syndat. Visst hade jag väl ngn gång TÄNKT ........*typ* JÄV.AR men det var mest tvångstankar. Man var ju så rädd att synda mot "den helige ande" för då var det kört. Marsch pannkaka till helvetet utan att passera gå ....................

Aldrig syndat? Alla har vi syndat säger bibeln.
  • JesusÄrGud
    Anonym (Ateist) skrev 2018-06-18 22:09:23 följande:
    Så länge ingen gud kommer fram och visar sig, så anser jag att dom inte finns.
    Gud fungerar inte så. Psalm 14:

"The Lord looks down from heaven
        on all mankind
    to see if there are any who understand,
        any who seek God"

Gud är en sträng Gud och straffar ateism hårt. Jag var tidigare ateist men gradvis öppnade Gud mina ögon. Världen är så full av lögner och det fick mig att förstå att Uppenbarelseboken är sann.
  • JesusÄrGud
    Anonym (mor) skrev 2018-06-18 22:55:49 följande:

En så gammal tråd som lever igen. Jag var pingstvän på 70-talet. Jag var en ung oskuldsfull 15-åring som pga mina föräldrars religiositet hamnade i det. Jag stod på knä hela min ungdomstid och bad om förlåtelse fast jag aldrig syndat. Visst hade jag väl ngn gång TÄNKT ........*typ* JÄV.AR men det var mest tvångstankar. Man var ju så rädd att synda mot "den helige ande" för då var det kört. Marsch pannkaka till helvetet utan att passera gå ....................

Med all sannolikhet blev du aldrig pånyttfödd, och därför var det inte konstigt att du kom bort ifrån din tro. Du måste skaffa dig ett personligt förhållande med Jesus. Tala till Jesus och be att du ska få Helig Ande. Var påträngande, se Lukas kap. 11, så kan du hoppas på att bli pånyttfödd.
  • oanonym
    JesusÄrGud skrev 2018-08-10 20:17:51 följande:

Aldrig syndat? Alla har vi syndat säger bibeln.

Och? Om du gör fel enligt någon annan religion, hur mycket bryr du dig om det?
  • JesusÄrGud
    oanonym skrev 2018-08-10 20:59:14 följande:
    Och? Om du gör fel enligt någon annan religion, hur mycket bryr du dig om det?
    Jag är ju kristen så varför skulle jag bry mig om andra religioner?
  • oanonym
    JesusÄrGud skrev 2018-08-10 21:01:54 följande:

Jag är ju kristen så varför skulle jag bry mig om andra religioner?

Precis min poäng. Vad bibeln säger är alltså inget att bry sig om, för oss som inte är kristen.
  • Anna1234
    JesusÄrGud skrev 2018-08-10 20:22:53 följande:

on all mankind
        any who seek God"

Gud är en sträng Gud och straffar ateism hårt. Jag var tidigare ateist men gradvis öppnade Gud mina ögon. Världen är så full av lögner och det fick mig att förstå att Uppenbarelseboken är sann.
    Åh, ska jag välja Gud av rädsla att hamna i helvetet? Är det det som är din agenda i tråden så kommer det tyvärr inte att fungera eftersom jag inte tror att det finns ett helvete. Eller himmel för den delen.

• oanonym
    JesusÄrGud skrev 2018-08-10 20:22:53 följande:

on all mankind

any who seek God"

Vad är värst i Guds ögon; att vara ateist eller tro på fel gud/gudar?

Varför öppnade Gud dina ögon, men inte en massa andra männskors ögon?

Varför är det så viktigt för Gud att människor tror? Det finns troende kristna som är mycket ondare än jag. En rättvis Gud hade ansett att jag är en bättre människa.
  • Anonym (Ateist)

Hur hittar man tomten? Hur hittar man spöket laban? Fantasifigurer, dom finns inte! Inga gudar eller Jesus heller! Lägg ner

• Anonym (Vägen)

Man kan gå till en kyrka o prata med någon. Kyrkan i ditt område hittar du på nätet. Eller om man bara gå till en Guds tjänst så kan man göra det också utan att du behöver prata med någon. Söndagar oftast börjar dem 10 eller 11. Nu under sommaren har vissa Gudstjänster på kvällen ca kl 18.

Svar på tråden Hur hittar man Gud/Jesus?