marla333 skrev 2012-02-09 13:55:02 följande:
jag tror att mycket är uppgjort på förhand i lyxfällan. som när de söker jobb. de får alltid jobbet som de söker.
de får alltid väldigt bra betalt för att sälja sina saker, speciellt bilar och liknande som man i vanliga fall inte tjänar på att sälja. det mesta tycker jag är reklam, att de zoomar in företagen som kommer och hjälper dem. gratis reklam i ett populärt tvprogram...
Fast skojar du?? Jag tycker just den biten ofta är rena förnedringen! Att de väldigt ofta även lyckas tjata sig till ett par tusenlappar till när de ska sälja bevisar väl det? Ett helt vardagsrum med möbler och teknikprylar får de ju typ 3500 för, när de kunde fått säkert 5000 för bara tv'n på Blocket.
Skulle det vara på riktigt så skulle de ju få lite tid på sig att sälja sina saker själva, det skulle bli helt andra summor då!
Ta bara han som hade en massa surfingutrustning. Vet inte om det som vanligt var Skattegården som var där och värderade, och visste ju såklart ingenting om sånt, utan drog som vanligt till med en skamligt låg summa. Som tur var stod killen på sig och sålde det privat på en sida för just surfingutrustning, där folket visste dess värde.
Eller den som hade en gammal bil (Jag kan INGET om bilar så har ingen aning om vad det var!! Den var svart.... 🙄). Hans ögonsten så givetvis skulle just den bilen säljas! De övriga tre bilarna som stod på gården sa de inget om.... En handlare kom och skambjöd. Killen grät ju fasen och vägrade, blev utskälld av programledarna. Sa att han skulle i alla fall skulle sälja den själv, i rätt kretsar och få värdigt betalt för den.
Materiella ting kan visst ha ett emotionellt värde, fattar inte varför folk alltid hävdar motsatsen?? Och just de prylarna som har störst värde för individen lyckas alltid Lyxfällan snoka upp och nödvändigtvis ska sälja, givetvis till ett skamligt pris!
Näe, rejäl förnedrings-tv alltemellanåt!