Jag fick diagnosen mitt i gymnasiet. Tog knäcken på mig och jag hoppade av och började spela tv spel. Kunde inte försörja mig på det tyvärr, så jag började jobba i på krogen, och avancerade snabbt uppåt där och fick jobba som diskare, kock och bartender. Har jobbat som det i ca 8 år nu och jag har lärt mig att hantera stress,människor,långa arbetspass osv. Slutade ett jobb en gång tex och blev direkt erbjuden 13 nya eftersom man utvecklats och blivit duktig inom branschen.
Tog tag i studierna på Folkhögskola dit jag även flyttade för att få struktur och samtidigt faktiskt lära mig någonting så jag kunde komma vidare i livet. Jobbade på nattklubb varje helg men gick fortfarande bra även om man var trött månd,tisd. Gick ut med högsta betyget, utan att de visste att jag hade ADD.
Numera pluggar jag på högskola och det är ganska så kämpigt och jag har svårt att strukturera studierna och hänga med på 6 timmars föreläsningar varje dag.
Grejen är att jag vet att jag kommer fixa det här även om jag har min ADD, det handlar i slutändan om viljan och drivkraften att inte låta ADDn ta kontroll över hur du vill att ditt liv ska se ut.
Jag har verkligen bestämt mig för att detta inte ska få hämma min framtid och livslust. Eftersom den försvårar min vardag så stör jag mig enormt på att jag har det, men det enda jag kan göra är att försöka jobba hårdare än alla andra och jag vet att jag kommer att kunna sköta mitt framtida jobb, oavsett vad det är.
Så kämpa på och låt inte ADD hindra er från att göra det ni vill, visst ni kommer att få kämpa hårdare, men livet är inte en räkmacka och saker blir inte serverade på fat.
PS: Om ni har svårt att ens identifiera er själva genom massa konstiga berättelser och jämförelser på internet så kan jag rekommendera att ni bokar in er hos en KBT(Kognotiv beteende terapeut) dom kan sin skit och hjälper folk att förstå varför man är som man är osv. DS