Trivs inte alls på nya jobbet!!!!!
Började ett nytt jobb för ca ett halvårsedan. Jag var jätteglad och tyckte det var ett kanon jobb. Bra lön, bra arbetsuppgifter och ok resväg till jobbet mm. Vi är inte många som jobbar där, strax under 10 personer. Det började ganska omgående att jag märkte att kollegorna pratade "över huvudet" på mig. De frågade inte mig direkt utan personen som lärde upp mig när jag satt bredvid. Personen som hade min tjänst är fortfarande kvar i företaget. och fortfarande frågar de den personen när det gäller mina arbetsuppgifter istället för mig. Min chef har inte frågat en enda gång om jag trivs eller har kommit in i arbetsuppgifterna, om allt är bra mm. Jag känner mig ganska olik de andra och det har jag märkt allt eftersom. Har i princip olika åsikter om allt från tv program till vad man ska göra på helgen. Personen som har lärt upp mig har varit väldigt opedagogisk och snäser ofta. Det ger en tråkig atmosfär och jag känner nu att jag inte alls trivs där.
Funderar på att ta upp det med min chef men den personen beter sig ju likadant. Vet inte riktigt var jag har chefen, vill ju inte berätta vad jag tycker om de andra kollegorna och så kanske chefen berättar det för dom... Börjar må ganska dåligt över situationen. Vad kan man förvänta sig när man varit så länge på en ny arbetsplats?
Någon som varit i liknande situation? Tips på vad man kan göra för att ändra situationen???
Hur är det ute på arbetsplatser egentligen? Trivs ni andra på era jobb???