• Eriin

Kan man ha den här vid klädkod "Mörk kostym"?

Bjudna på bröllop med klädsel mörk kostym. Vad jag förstått ska det inte vara baraxlat och lite "finare" tyg. Knälängd. Den här går väl lite över knät, men vore det OK?
  • Svar på tråden Kan man ha den här vid klädkod "Mörk kostym"?
  • JETS
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-02-10 13:35:47 följande:
    Samma tanke ser jag
  • Voluptuous Shalimar
    JETS skrev 2012-02-10 13:35:31 följande:
    Jag tycker bara det är så sjukt kul med sägner o traditioner o rena rykten.. Det är ju ngt man bara hört sen gammalt typ och även fast jag vet att det inte betyder ngt idag så kan jag inte sluta tänka på det varenda gång jag är på ett bröllop. Fnissar lika mycket varje gång för som ni säger Rött är HELT okej att ha på bröllop o fler har det därför blir det ju ännu roligare. =)
    Grejen är ju... att detta missförstånd inte alls bottnar i någon gammal tradition. Det är ett nytt påfund, enligt vad jag förstått kommer det ifrån att en fal dam i en hollywoodfilm bar rött på ett bröllop (och hon hade väl säkert legat med brudgummen, och kanske med hans pappa samt hans best man också... )
  • JETS
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-02-10 13:37:37 följande:
    Grejen är ju... att detta missförstånd inte alls bottnar i någon gammal tradition. Det är ett nytt påfund, enligt vad jag förstått kommer det ifrån att en fal dam i en hollywoodfilm bar rött på ett bröllop (och hon hade väl säkert legat med brudgummen, och kanske med hans pappa samt hans best man också... )
    Det var därför jag la til "sägner och rena rykten" också

Sjukt kul är det iaf att en sådan grej kan bli så "stor" då typ alla hört om det.. hehe..
  • Voluptuous Shalimar
    JETS skrev 2012-02-10 13:40:15 följande:
    Det var därför jag la til "sägner och rena rykten" också

Sjukt kul är det iaf att en sådan grej kan bli så "stor" då typ alla hört om det.. hehe..
    OK, men då du skrev följande:
    JETS skrev 2012-02-10 13:35:31 följande:
    Jag tycker bara det är så sjukt kul med sägner o traditioner o rena rykten.. Det är ju ngt man bara hört sen gammalt typ och även fast jag vet att det inte betyder ngt idag så kan jag inte sluta tänka på det varenda gång jag är på ett bröllop. Fnissar lika mycket varje gång för som ni säger Rött är HELT okej att ha på bröllop o fler har det därför blir det ju ännu roligare. =)
    så lät det ju som om du menade att det var en gammal etikettregel. Det var så jag förstod det. 
  • JETS

Ja, asså jag vet inte hur gammal den där hollywood filmen (om det kommer därifrån) är eller om jag är väldigt ung men jag kommer ihåg att min mamma och jag skämtat om detta sen jag var liten. så ngt som är 20-30 år gammalt är "sen gammalt" för mig =)

• ldis

Nu skriver du inte om det är bröllop som du ska på. Om det är det är svart klänning enligt tradition sorgens färg och inte ok att bära på en glad fest som ett bröllop.

Dock skulle jag vilja påstå att den här modellen på klänning är klassisk och passar bra till klädkoden. Likande i andra färger tror jag finns till en billig penning hos samtliga kedjor.

http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festklänningar/tiger-of-sweden-1004/mi-dress-600571-14/

• ldis

Nu såg jag att det var ett bröllop du skulle på (ursäkta slarvi läsning). Då går svart bort, men modellen är fortfarande klassiskt snygg anser jag.

• MrsMommy

Är det bara jag som tänker på längden? Är det inte hellångt fast inte balklänningstyg som gäller till MK? Jag tycker spontant att den är i kortaste laget. Sedan något över axlarna vid vigseln, men det är väl givet.

• MrsMommy
    Tittij skrev 2012-02-10 14:13:55 följande:
    www.dn.se/mat-dryck/etikett/kladsel

Jag trodde oxå hellång, men det är tydligen fel.
    Tycker ändå att klänningen är lite för kort och lite för mycket party. Men det beror ju helt och hållet på person och hur den sitter.   
    Ah, my bad! Min spontana tanke är ändå angående längden, inget annat.
  • Voluptuous Shalimar
    JETS skrev 2012-02-10 13:46:06 följande:
    Ja, asså jag vet inte hur gammal den där hollywood filmen (om det kommer därifrån) är eller om jag är väldigt ung men jag kommer ihåg att min mamma och jag skämtat om detta sen jag var liten. så ngt som är 20-30 år gammalt är "sen gammalt" för mig =)
    Shit, när jag gifte mig för några år sen hade jag aldrig hört detta. Fick aldrig någonsin minsta vink om det. Jag tycker att det känns som om det blommat upp sista åren!
  • mrsStatham

Kan jag ha på mig den här när klädkoden är vårdad klädsel?

Bara två saker är oändliga
  • Voluptuous Shalimar
    mrsStatham skrev 2012-02-10 15:58:18 följande:

Allvarligt? 

Jag skulle inte välja en sådan klänning vid "vårdad klädsel".  
  • solis ortus
    mrsStatham skrev 2012-02-10 15:58:18 följande:

Du skämtar

Du skämtar
Svar på tråden Kan man ha den här vid klädkod "Mörk kostym"?