Kan man ha den här vid klädkod "Mörk kostym"?
Bjudna på bröllop med klädsel mörk kostym. Vad jag förstått ska det inte vara baraxlat och lite "finare" tyg. Knälängd. Den här går väl lite över knät, men vore det OK?
Ja, asså jag vet inte hur gammal den där hollywood filmen (om det kommer därifrån) är eller om jag är väldigt ung men jag kommer ihåg att min mamma och jag skämtat om detta sen jag var liten. så ngt som är 20-30 år gammalt är "sen gammalt" för mig =)
Nu skriver du inte om det är bröllop som du ska på. Om det är det är svart klänning enligt tradition sorgens färg och inte ok att bära på en glad fest som ett bröllop.
Dock skulle jag vilja påstå att den här modellen på klänning är klassisk och passar bra till klädkoden. Likande i andra färger tror jag finns till en billig penning hos samtliga kedjor.
http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festklänningar/tiger-of-sweden-1004/mi-dress-600571-14/
Nu såg jag att det var ett bröllop du skulle på (ursäkta slarvi läsning). Då går svart bort, men modellen är fortfarande klassiskt snygg anser jag.
Är det bara jag som tänker på längden? Är det inte hellångt fast inte balklänningstyg som gäller till MK? Jag tycker spontant att den är i kortaste laget. Sedan något över axlarna vid vigseln, men det är väl givet.
Kan jag ha på mig den här när klädkoden är vårdad klädsel?
Du skämtar
Den är nog aningens kort tycker jag.
nä det tycker jag nog inte att du kan..
Absolut inte.