• Anonym (frågande)

träffa barnet eller inte ?

jag vet inte hur jag ska göra

Jag skulle träffat mitt barn idag .

Men boföräldern har meddelat att barnets syskon kräkts i natt och jag vet att det cirkulerar vinterkräksjuka på barnets skola/förskola.

Boföräldern har även meddelat att det finns risk att barnet jag ska träffa är smittat och blir sjukt idag.

jag vill inte att barnet kanske kräks i bilen på vägen hem till mig.

och jag vill inte heller att jag eller barnen här blir sjuka.

Det var 4 veckor sedan jag och barnet sågs eftersom bofärälder sabboterar umänget..
    jag hade velat byta helg denna helg till nästa men boföräldern vägrar detta.. utan då får barnet vänta 2  veckor till med att träffa mig.. 

Klart jag längtar ihjäl  mig efter mitt barn..men är det barnets bästa att kanske åka hit sjuk..?
     och ev smitta ner alla andra här  ?.

Boförälder vill köra hit barnet oavsett..  struntar i vilket som..

• Svar på tråden träffa barnet eller inte ?
  • Anonym

Självklart kan ungen bli sjuk i skolan men som du så fint sa då ringer skolan föräldrarna - är inte du ena föräldern?? Ts varför vill du inte ha din unge hos dig?

• Anonym (frågande)
    Anonym skrev 2012-02-10 14:02:17 följande:
    Självklart kan ungen bli sjuk i skolan men som du så fint sa då ringer skolan föräldrarna - är inte du ena föräldern?? Ts varför vill du inte ha din unge hos dig?
    nej de skulle inte ringa  mig eftersom jag bor för långt borta.. jag har inga hämtningar i skola ellerlämningar i skolan eftersom det är boföröäldern som kör.

det vore väl orimligt att ringa mig då eftersom jag inte kan hämta barnet ändå.

• Anonym (frågande)
    elmadumle skrev 2012-02-10 13:50:08 följande:
    Tycker ts verkar hitta olika orsaker till att inte behöva ha sitt barn.

för mig handlar det om barnet.. som inte ska behöva åka om det är sjukt.

min längtan må vara men tex om barnet har  40 grders feber så är det bäst att barnet är där det är och blir friskt. och detta oavsett om barnet blir sjukt hos mig eller hos boföräldern.

skulle du själv sätta ett barn som har vinterkräksjukan i bilen att åka..  ?
    eller skulle du åka iväg själv om du vore sjuk.? 

• Anonym

Mina barns far bor långt ifrån ca 20mil men nog vill han att skola/fritids/förskola ringer han och talar om ifall nåt av barnen blir sjukt.

• Anonym
    Anonym (frågande) skrev 2012-02-10 14:07:28 följande:
    för mig handlar det om barnet.. som inte ska behöva åka om det är sjukt.

min längtan må vara men tex om barnet har  40 grders feber så är det bäst att barnet är där det är och blir friskt. och detta oavsett om barnet blir sjukt hos mig eller hos boföräldern.

skulle du själv sätta ett barn som har vinterkräksjukan i bilen att åka..  ?
    eller skulle du åka iväg själv om du vore sjuk.? 

Men barnet är ju inte sjukt. Han eller hon är i skolan.
    Det är många gånger när ett av mina barn klarat sig från det som däckat alla andra. 

Sitter du själv hemma och väntar in alla sjukdomar som du kanske kommer att få? 
    Om frugan/maken får influensa så går inte du till jobbet för att du kanske också kommer att bli dålig?

Spöke
  • Anonym (frågande)
    Anonym skrev 2012-02-10 14:17:30 följande:
    Men barnet är ju inte sjukt. Han eller hon är i skolan.
    Det är många gånger när ett av mina barn klarat sig från det som däckat alla andra. 

Sitter du själv hemma och väntar in alla sjukdomar som du kanske kommer att få? 
    Om frugan/maken får influensa så går inte du till jobbet för att du kanske också kommer att bli dålig?

Spöke

om den ena har vinterkräksjukan och den jg skulle känna mig lite påverkad så skulle jag givetvis misstänka att även  jag hade det och stanna hemme...

som du läste så har jag pratat med barnet som själv sagt att det mår bra.. det anser jag var avgörande.

• Tonårsmorsan

Men Hallå!!!!! Boföräldern är villig att köra!!! Så vad är problemet? Vill du bara vara förälder när barnet är friskt? Värgar du vara förälder åt ett sjukt barn? Mamman planerar väl saker efter ert schema. Det är inte alltid bara att ändra på. Nej HU Vill man bara vara förälder när barnen är friska och glada ska man nog inte vara förälder över huvudtaget! Tänk dig in i ditt barns känner när du vägrar träffa henne om hon är sjuk.  

Stå på dig, annars gör någon annan det.
  • Anonym
    Anonym (frågande) skrev 2012-02-10 15:26:31 följande:
    om den ena har vinterkräksjukan och den jg skulle känna mig lite påverkad så skulle jag givetvis misstänka att även  jag hade det och stanna hemme...

som du läste så har jag pratat med barnet som själv sagt att det mår bra.. det anser jag var avgörande.

Men vill du inte ha ungen hos dej då du letar orsaker till att ungen kan bli sjuk utan minsta symtom att hon är de??
  • Anonym

Mitt barn var hos sin farmor när han började kräkas på natten... Då ringde farmorn till mig och berättade det och jag satte mig i bilen och hämtade mitt barn. Enligt ditt resonemang skulle jag inte flyttat på mitt barn? Som någon annan skrev, det är så det är att ha barn, de blir sjuka ibland och då tar man hand om dem!

• Anonym (frågande)
    Tonårsmorsan skrev 2012-02-11 15:15:18 följande:
    Men Hallå!!!!! Boföräldern är villig att köra!!! Så vad är problemet? Vill du bara vara förälder när barnet är friskt? Värgar du vara förälder åt ett sjukt barn? Mamman planerar väl saker efter ert schema. Det är inte alltid bara att ändra på. Nej HU Vill man bara vara förälder när barnen är friska och glada ska man nog inte vara förälder över huvudtaget! Tänk dig in i ditt barns känner när du vägrar träffa henne om hon är sjuk.  

Men man kan ju inte bara promt sätt ett kräkande barn i bilen heller. 
    Är det ett umgänge för barnets skull då eller ?? 

Hur mycket jag än längtar efter mitt barn vill jag inte att barnet ska åka bil hit kräkandes.. likaväl som om barnet skulle bli sjukt här skulla jag säga att det är  bättre hämta brnet när det mår bättre.

Är det verkligen barnets bästa anser ni att sätta sig i en bil när de är magsjuka och kräks -och vem vet.. man kan få diarreer med helt plötsligt -  för att åka  5 mil ??

Jag tycker att ett sjukt barn ska stanna där det är... tills de mår bättre för att klar av att åka bil.

• Anonym (frågande)
    Anonym skrev 2012-02-11 15:28:31 följande:
    Men vill du inte ha ungen hos dej då du letar orsaker till att ungen kan bli sjuk utan minsta symtom att hon är de??
    hur skulle jag veta det innan jag fick prata med barnet?

den andra föräldern kanske inte såg symptomen om de hade kommit under dagen igår...

jag tänkte på barnet att barnet inte skulle behävaåka bil  sjuk och ev kräkas.

Något som barnet förstod eftersom jag förklarade varför jag pratat med barnet under skoltiddåbarnet ficklämna lektionen.

• Anonym (frågande)
    Anonym skrev 2012-02-11 15:35:18 följande:
    Mitt barn var hos sin farmor när han började kräkas på natten... Då ringde farmorn till mig och berättade det och jag satte mig i bilen och hämtade mitt barn. Enligt ditt resonemang skulle jag inte flyttat på mitt barn? Som någon annan skrev, det är så det är att ha barn, de blir sjuka ibland och då tar man hand om dem!

Du får gör som  du vill med ditt barn faktikst.
    Dessutom kanske inte barnet farmor tycker det är så kul att riskera magsjuka eller vinterkräksjuka osm äldre kanske inte klarr av lika bra av olika själ.

Men jag anser att om barnet är med en förälder som har ansvar och barnet kräkas.. så kan barnet slippa åka bil tills det mår bättre.. ooch det gäller  oavsett vart barnet befinner sig hos mig eller den andra.         
Svar på tråden träffa barnet eller inte ?