• Khaleesi

Om du inte själv fick namnge ditt barn...

Om du inte själv - i samråd med din partner - fick bestämma namn åt ditt barn, vem skulle du då överlåta ansvaret på?

Observera att det inte finns något "Annat"-alternativ. Du måste ge bestämmanderätten åt någon i listan.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du inte själv fick namnge ditt barn...
  • RedheadGirl
    Khaleesi skrev 2012-02-10 13:56:57 följande:
    Jag skulle faktiskt be DenNamnbitne om råd.
    Jag med
  • Bling1975

Mina närmaste vänner skulle säkert bestämma ett jättebra namn. Mamma vet jag vad hon hade valt och det är jättefint men så himla vanligt just nu. Pappa tänkte kalla mig för Bill om jag blev en pojke så han har förverkat sin rätt till namnval. Svärmor har jag ingen och svärfar har jag ingen aning om hur han tänker så det skulle jag inte våga. Folk på FL har väldigt konstig smak för det mesta så tack men nej tack.

Stitch längtar efter Lilo
  • trasdocka

Syrran, tveklöst. Jag litar på hennes goda smak (och om det inte skulle vara till belåtenhet så skulle hon kunna ta konflikten )

• kela81
    Miew skrev 2012-02-10 17:29:34 följande:
    Min mamma. Jag gillar ju mitt namn och mina syskons.
    Skulle definitivt INTE låta min svärfar bestämma, han ville bara ha gamla släktnamn.
    Han tyckte att min dotter Gry skulle heta Charlotta(inget fel på det, bara att det faller inte mig i smaken) då hans mormor hette det.
     Men jag frågade honom om han tyckte det var fint, då svarade han att det är väl inte jättevackert, men det är ett släktnamn(wtf?). Man ska väl ge barnen de finaste namnen, inte ett namn bara för att det finns i släkten...
    hahaha...sådär är min svärmor med,,,,,bara det finns i släkten (hennes sida) spelar det ingen roll hur fult det än må vara )
    ***Älskade Signe,18 maj 2010*** www.kelascrappar.blogspot.com/
  • Pwen

Jag hade valt min syster Vi tycker likadant om det mesta.

• Merwinna

Jag röstade på min mamma. Då hade det kanske blivit ett lite tråkigt namn - typ Jakob eller Ruth! - men det hade blivit ett säkert kort. Inget konstigt, felstavat eller White Trash.

• Fridiz86

min syster för hon står mig närmast. och jag vet att vi har båda bra smaker när det gäller kläder och jag vet om vad hon tycker om för namn.

• Nihilisten

Min bror!

Det är bara med hjärtat man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen.
  • Superbia
    Khaleesi skrev 2012-02-10 13:56:57 följande:
    Jag skulle faktiskt be DenNamnbitne om råd.
    Men shit, varför tänkte jag inte på det?!
    Röstade på att min syster skulle få bestämma - och hoppats på att hon inte hade flippat ur totalt i namndjungeln Flört
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • cloudberry79

Mina arbetskollegor på svenskinstitutionen, de har bra känsla för namn

If you love me - please don't feed me!
  • splink

Jag valde mamma. Hon vet ju vad jag gillar för namn. Skulle inte be syskon och ABSOLUT inte svärmor om råd. 
    Den namninbitne hade kanske fått välja... Om han visste vad storasyster heter så han kunde matcha lite. 

Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
Svar på tråden Om du inte själv fick namnge ditt barn...