Jag är kort och rädd för graviditet.
Hej hej,
Jag skulle vilja få lite åsikter och erfarenheter av er här, det är så att min man vill gärna ha barn och jag i och för sig skulle gärna vilja det också MEN jag super skräckslagen bara tanken att ha gravidmagen och förlossning.. nja.
För det första är jag liten 1,57 m med kort överkropp, så kan liksom inte tänka mig att något som blir runt 50 cm ska få plats där, inte prata om att det ska ut också. Risken är väl att jag får värsta putmage och det blir nog inte så lätt att bli av med sedan och huden kommer nog brista ordentligt. Det känns inte så roligt, då jag trivs rätt så bra som jag är nu. Till det måste jag säga att jag inte någon människa som kan sitta still direkt, jag joggar och rider o.s.v. blir lätt irreterat om jag inte kan röra mig.
Så jag är ju rädd att jag inte får tillbaka min gamla form som jag trivs med så bra nu.. Men jag kanske överdriver allt? Jag skulle gärna läsa hur det var för er, gärna om det finns någon i min storlek som har gått igenom en graviditet,? Kanske om ni har före och efter bilder, skulle vara intressant och se. Meningen är med den här tråden är att jag får läsa era erfarenheter och kan göra mig en bild hur vidare jag överhuvudtaget är "mogen" för en graviditet!
Vill tacka er alla på förhand som svarar, plus jag beundrar verkligen er som blivit mamma.