• Tallink

Varför tror alla på honom?

Usch vet inte ens vart jag skall börja. Jag levde med en man som utnyttjade mig på alla sätt i vis och psykisk fysisk misshandel. Vi har ett barn tillsammans. Jag har ensam vårdnad ( tack o lov). Nu har det även visat sig att han har en typ av psykopati störning. Jag har alltid hållt med honom och vart på hans sida pga hjärntvättning. Fick inte ha kontakt med nån. Han fick mig till och med att bryta kontakten med mina föräldrar. Han korsade gränsen alltför många gånger och till slut sa jag stopp. Han har aldrig brytt sig om vårat barn (tror han inte är kapabel till att känna kärlek för någon alls). Han kan säga att han älskar en men den där iskalla tomma blicken säger något helt annat! Han har ett enormt kontaktnät och är rätt så omtyckt! Han lever för uppmärksamheten och bekräftelsen han får från alla de som står vid hans sida när han smutskastar mig totalt. Han får alla att hata mig och han mår så otroligt BRA av det här! Han har gjort och sagt en massa sjuka grejer och har aldrig brytt sig om vårt barn helt enkelt. Det jag inte förstår är hur folk inte ser igenom honom? Mina föräldrar såg ju igenom honom nästan direkt och sa att det var nått som inte stämde med honom. Men nu har så otroligt många slängt ur sig en massa skit kommentarer om vad som ska hända med mig när man får tag på mig. Jag förstår verkligen inte hur dom tänker och jag är bara så otroligt trött. Vill bara gråta för det känns som ett elände som aldrig kommer ta slut :( men håller masken för min lillas skull. Jag undrar bara hur dom inte kan se igenom honom ?? Ibland så vill jag bara bryta tystnaden och berätta om allt han gjort.. Men det har ja tyvärr ingen ork för just nu. Vet inte vad jag ville med tråden.. Behövde nog bara få det ur mig! Kanske det finns nån mer i min sits?

• Svar på tråden Varför tror alla på honom?
  • 20120419

Personer med denna typen av störning har just en förmågan att vinna empati och kunna dupera sin omgivning.
    Du själv blev lurad ju. Jag misstänker att du är normalbegåvad.
    Tänk då de som ej levt när med honom?

Historien har visat att de värsta massmördarna har haft förmågan att framstå som änglar.
    Finns jättemycket litteratur i ämnet.
    Vilken diagnos har han?

• Tallink

Ja det är ju sant nu när man tänker efter så fick han ju faktiskt en själv att tro att hans ex var så störda och sjuka allihopa och nu är väl jag en av dom. Vad han har exakt vet jag inte. Men har fått veta att det tydligen är nått som går i hans släkt av en mycket pålitlig källa.

• Tallink

Är så otroligt obehagligt att tänka tillbaka på hur hans ögon svartnade och man verkligen kände ilskan.

• 20120419

Jag kan tänka mig det ögonblicket då du insåg att han ej var det du trodde.
    Om du orkar så läs lite om massmördare och sol-och-vårare.

Inte ett endaste ont ord om dom från närstående.
    Förrens deras rätta sida kommit fram då alltså. 

• Lenora

Har ni gemensamma vänner? Eller kan du bryta med hela den delen av ditt liv, förutom pappan då?

Jag var i en väldigt liknande situation där min charmige partner lyckades få alla att hata mig för saker som att jag bad om att få tillbaka saker som gått i vår släkt i generationer och teckningar som min lillebror ritat när det tog slut (fick knappt tillbaka något i slutändan vilket svider än idag).

Jag har ingen kontakt med vare sig honom eller den vänskapskretsen idag och saknar definitivt inget utav det. Även om mina sår har läkt bra nu efter en lång tid kommer minnena tillbaka till ytan ibland. 

• Tallink

Ska ta och göra det. Tycker det r stört att dom får gå fria. Jag anser han vara en fara för samhället för jag vet ju vad han är kapabel till men det har man ju inte mycket bevis på.. Tycker synd om lilltjejen som har haft oturen att få en sådan pappa. Så nu kan jag bara göra allt för att skydda henne ifrån allt ont han kan skapa.

• Lenora

Jag förstår hur svårt det måste vara för dig. Då jag bröt upp med mannen som jag pratade om fanns inga barn i bilden, vilket gör det så mycket lättare.

Har han något umgänge med barnet idag? 

• Tallink

Lenora. Ja jag har brytit med allt som går men får trots det höra en dum kommentar då och då. Tur är väl att ni inte har några barn iaf? Jag hade också en massa grejor hos pappan som jag nog aldrig kommer få se igen men hellre det.

• Tallink

Nej han har ju inte det. Men allt ligger under utredning så det är väl bara att vänta...

• Lenora

Tänk inte på mig, det här var många år sedan. Vi blev tillsammans då jag var 15 och han nära 30. Inte så svårt för honom att totalt förstöra min värld då.

Jag är tacksam över att jag klarade av att lämna honom och saker är trots allt bara saker. Jag överlevde vilket är det viktigaste, men jag vet mycket väl att de "vänner" vi hade då tyckte att jag var en satmara utan dess like.

Men tillbaka till din situation...känner du dig hotad? Behöver du hjälp med att få kommunikationen mellan er två att fungera för ert barns skull?

• Lenora

Vilken jobbig sits. Tyvärr är det svenska systemet väldigt generöst då det gäller att båda föräldrarna ska få möjlighet att få träffa sina barn.

Ta hand om dig!

Har du några vänner eller någon familj som finns där för dig och stöttar dig? 

• Tallink

Hoppas på ett umgängesflrbud då jag vet att han endast skulle kunna påverka liten negativt men det återstår väl och se. Tycker det är så sjukt alltihop. Liten kan ju inte försvara sig och säga vad liten tycker men jag VET att om liten visste vad han hade gjort och sagt så hade liten valt att inte ha nån kontakt och honom och säkerligen blivit arg på mig om jag inget gjort för att skydda henne från denna man

• Tallink

Jo jag har en del som stöttar mig men usch allt känns bara som ett svart hål och önskar mest av allt att hon hade en normal pappa :(

• Golfbanetorpet

Min historia ser ut som din ... Fysisk och psykisk misshandel mm. När barnet kom och jag såg hur irriterad han var när det "störde" honom, hur han ruskade den nyfödde hårt och brutalt - då blev jag starkare än någonsin och stod upp för vårt barn. I dag har barnet ingen kontakt med sin far. Farmor och farfar hör heller inte av sig pga pappans beskyllningar om mig. Det finns en stor förlorare i det här: barnet ! Halva släkten fattas! Önskar jag kunde varna andra så han inte lyckas manipulera fler kvinnor... Han har ställt till med tillräckligt! Försöker trösta mig med att han iaf inte kan skada vårt barn mer och att jag är glad över att ha fått förmånen att vara heltidsförälder. Jag kan inte ändra honom så jag gör det bästa av situationen. Han ska inte få styra mitt liv mer! Genom att inte ta hand om sitt barn är han övertygad om att jag sitter ensam hemma - men det måste man inte! Ju bättre jag mår , desto sämre mår han och därmed minskar hans inflytande på mitt liv. Skulle gärna vilja få kontakt med TS utanför denna tråd... Om du vill?!

• Lenora

Jag hoppas att allt går bra för er och att han inte får umgängesrätt, åtminstone inte utan en annan part närvarande.

Hur mycket finns dokumenterat kring hans övergrepp mot dig?

Vi är ju ofta så "dumma" att vi inte rapporterar övergrepp när de händer. Jag själv kontaktade inte polisen en enda gång trots att det rörde sig om både fysisk och psykisk misshandel och sexuella övergrepp. 

• Tallink

Tyvärr så finns nästan inget dokumenterat :( elr väldigt lite ...

• Lenora
    Tallink skrev 2012-02-11 03:20:20 följande:
    Jo jag har en del som stöttar mig men usch allt känns bara som ett svart hål och önskar mest av allt att hon hade en normal pappa :(
    Det förstår jag. Tyvärr finns det ingen trollformel som förändrar honom.

Men vem vet, en dag kanske du träffar en superhärlig man som kommer att bli pappa åt din dotter. En av mina bästa vänner är bonuspappa åt en helt underbar flicka vars biopappa knappt ens finns kvar i deras liv. Han valde andra saker i livet än sin dotter.

Och det kanske finns en möjlighet att han förändras med tiden men det skulle jag inte våga hoppas på.
  • Tallink

Så länge det finns hopp! Tack det värmde faktiskt. Men lillas pappa kommer nog aldrig förändra sig tyvärr.

Svar på tråden Varför tror alla på honom?