Ingen sexlust - tips för att få lust igen?
Har alltid varit en person som har gillat sex och har velat ha det flera gånger i veckan, tills jag blev gravid. Då tog det stopp! Under graviditeten hade jag ingen lust alls och sambon och jag hade sällan sex. Hade hoppats på att det skulle bli bättre när barnet var fött, men icke. Lusten är fortfarande spårlöst försvunnen! Vi har sex några gånger i månaden och det gör min sambo tokig.
Han vill gärna ha sex varje dag. Känner mig så dum varje gång jag säger nej men samtidigt så har jag verkligen ingen lust. Jag känner sån press från honom nu och det går inte en dag utan att han pratar om sex. Kramas vi ska han alltid "jucka" mot mig, vilket jag inte finner det minsta mysigt. Jag vill att vi ska kunna kramas och pussas utan att det ska tänkas på sex varje gång.
Jag har sagt till honom att jag tycker det är jobbigt att han håller på som han gör, att jag vill slippa höra detta tjat varje dag. Kanske skulle jag få mer lust då? Han säger att han förstår och slutar någon dag, sen börjar det igen! Press!
Han säger ofta "ikväll ska vi ha sex" och på en gång känner jag att jag inte alls har någon lust. Jag vill att det ska ske spontant och inte att vi ska bestämma när, var och hur. Jag har sagt det till honom, men återigen.. Han lyssnar någon dag, sen börjar han igen. Lusten hinner liksom inte komma förrän han börjar tjata igen!
Jag svarar oftast att jag inte lovar nåt på hans "ikväll ska vi ha sex" och har vi inte sex blir han skitförbannad och har ingen lust att prata med mig, vilket leder till att vi somnar osams.
Jag blir tokig på att ha det såhär! Hur ska jag göra för att få tillbaka min lust? Finns det någon att prata med eller hur går man tillväga?
Förlåt om allt blir så luddigt nu, men jag vet verkligen inte hur jag ska formulera mig.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-12 02:07
Kanske ska tillägga att det är 14 månader sen vårt barn föddes, så lusten har varit borta länge nu...