• Anonym (Ingen sexlust)

Ingen sexlust - tips för att få lust igen?

Har alltid varit en person som har gillat sex och har velat ha det flera gånger i veckan, tills jag blev gravid. Då tog det stopp! Under graviditeten hade jag ingen lust alls och sambon och jag hade sällan sex. Hade hoppats på att det skulle bli bättre när barnet var fött, men icke. Lusten är fortfarande spårlöst försvunnen! Vi har sex några gånger i månaden och det gör min sambo tokig.

Han vill gärna ha sex varje dag. Känner mig så dum varje gång jag säger nej men samtidigt så har jag verkligen ingen lust. Jag känner sån press från honom nu och det går inte en dag utan att han pratar om sex. Kramas vi ska han alltid "jucka" mot mig, vilket jag inte finner det minsta mysigt. Jag vill att vi ska kunna kramas och pussas utan att det ska tänkas på sex varje gång.

Jag har sagt till honom att jag tycker det är jobbigt att han håller på som han gör, att jag vill slippa höra detta tjat varje dag. Kanske skulle jag få mer lust då? Han säger att han förstår och slutar någon dag, sen börjar det igen! Press!

Han säger ofta "ikväll ska vi ha sex" och på en gång känner jag att jag inte alls har någon lust. Jag vill att det ska ske spontant och inte att vi ska bestämma när, var och hur. Jag har sagt det till honom, men återigen.. Han lyssnar någon dag, sen börjar han igen. Lusten hinner liksom inte komma förrän han börjar tjata igen!

Jag svarar oftast att jag inte lovar nåt på hans "ikväll ska vi ha sex" och har vi inte sex blir han skitförbannad och har ingen lust att prata med mig, vilket leder till att vi somnar osams.

Jag blir tokig på att ha det såhär! Hur ska jag göra för att få tillbaka min lust? Finns det någon att prata med eller hur går man tillväga?

Förlåt om allt blir så luddigt nu, men jag vet verkligen inte hur jag ska formulera mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-12 02:07
    Kanske ska tillägga att det är 14 månader sen vårt barn föddes, så lusten har varit borta länge nu...

• Svar på tråden Ingen sexlust - tips för att få lust igen?
  • Anonym
    Anonym (Ingen sexlust) skrev 2012-02-12 02:25:29 följande:
    Jag tänker inte tvinga mig till sex, så e det bara. Jag vill att det ska lösa sig på något annat sätt än att tvinga mig själv till det. Jag vill ju ha lust, jag vill ha sex med honom. Jag vet bara inte hur jag ska få tillbaka lusten
  • Anonym
    Anonym (Ingen sexlust) skrev 2012-02-12 02:25:29 följande:
    Jag tänker inte tvinga mig till sex, så e det bara. Jag vill att det ska lösa sig på något annat sätt än att tvinga mig själv till det. Jag vill ju ha lust, jag vill ha sex med honom. Jag vet bara inte hur jag ska få tillbaka lusten

Tipset är att din man måste backa undan, låta dig få tillbaka din lust på egen hand så att säga. Han får sköta sina behov på egen hand ett tag. Fast du hade väl pratat med honom om det här? Att han inte ska vara så på och låta dig få tillbaka lusten på egen hand? I sådana fall vet jag inte, parterapi?? Gå skilda vägar?? 

Har han varit såhär på angående sex hela förhållandet? Tänkte på i andra situationer du inte haft så mycket lust hur har han agerat då??  
  • nevermind

Blir skitförbannad för att du inte vill ha sex?? Är du hans gratishora eller??

Han bryr sig uppenbarligen inte om dig.

• Anonym

Ät zinktabletter och magnesium och köp secret of love och smörj på klitoris.Det har hjälpt mig.

• Anonym
    nevermind skrev 2012-02-12 14:33:42 följande:

Håller med, blir arg när jag läser det ts skrivit! Demon
  • Anonym
    nevermind skrev 2012-02-12 14:33:42 följande:

• miss evil

Jag håller med EmilyB. Det är ganska vanligt att sex föder lust. Ju mer sex ju mer lust helt enkelt. Inte dör man av att "ställa upp" ibland heller och förvänta sig att ens partner gör detsamma.  För visst kan man vara nöjd av att se sin partner nöjd. Och det gör mirakel för förhållandet, allt smågnabb rinner av. Ta du och dra med dig din man in i sängkammaren och försök få igång lusten igen =) JAg vet att det inte är lätt med småbarn och allt men det blir bättre.  
    Det är självklart att din sambo bryr sig om dig. Det är lätt att bli grinig av att bli ständigt avvisad. Lycka till/me

• Anonym (Ingen sexlust)

Vi har haft sex trots att jag inte har haft lust, det hjälper inte. Lusten existerar verkligen inte, det gör mig tokig! Som jag sa, jag tänker inte tvinga mig själv till sex längre. Allt blir så olustigt och jag känner mig inte bekväm i situationen.

Vi hade bara varit tillsammans i 2 månader när jag blev gravid, så tyvärr har ju sexet varit rätt dåligt hela förhållandet. Jag förstår att han blir frustrerad, det blir jag också! Jag vill ju ha sex med den jag älskar, men det är som om det är en spärr som inte vill försvinna.

Trots diskussionerna som uppkommer just kring sexet har vi det jättebra tillsammans. Vi bråkar sällan (förutom om sexet då rå).

• Anonym (samma)

Jag har samma problem, men har dock inga barn...

Min erfarenhet är att jag blir himla tänd av att få ta initiativet. Min man tjatar inte, han försöker inte gnida sig emot mig och larva sig, utan låter mig vara. Låtsas som det regnar. Han gör ingen grej av det och därför mår jag jättebra. Vi har sex när jag vill, vilket är sällan, men det blir bättre och bättre.

Det är en fas, det går över. 

Svar på tråden Ingen sexlust - tips för att få lust igen?