Millsy skrev 2012-02-21 18:57:03 följande:
Hm, okej...
Jag känner nog för egen del att jag skulle bli arg för ofta och på småsaker (barn måste ju ändå få vara barn) om jag inte hade tänkt igenom först vilken typ av mamma jag vill vara. Vissa dagar är det väldigt lätt att bli arg tex, men det handlar ofta inte om att barnet gör nåt speciellt utan på andra saker som lett fram till det under dagen, stress, trötthet, hunger mm...
Jag är verkligen en känslomänniska och det är klart det är svårt att kontrollera känslorna ibland... jag är ingen robot men jag försöker gå över olika bitar i min föräldrarroll och fundera på vilken mamma jag vill vara.
Väldigt intressant att rannsaka sig själv och diskutera sånna här grejer tycker jag. Och jag tänker bara högt egentligen... bearbetar, luftar och tänker högt.
Ja, och jag blir sällan arg för skitsaker. Jag blir sällan arg alls faktiskt, och det tror jag till stor del beror på att jag inte gör någon stor sak av ilska etc.
Jag analyserar heller inte min mammaroll speciellt mycket. Jag har ingen bild av vilken mamma jag vill vara, jag vill vara mig själv, varken mer eller mindre.
Och trots att jag inte analyserar och tänker igenom allting så är vi väldigt samspelta och harmoniska, det uppstår ovanligt lite gräl hemma. Jag skulle tro att det lätt blir så om man inte lägger för stor vikt vid att analysera varenda grej man gör...