• unnamnd

Min gravida tjej tappar känslor, HJÄLP

Hejsan, vet inte vart jag ska vända mig och provar här eftersom ja inte har berättat för någon om att min flickvän e gravid.

Men vi börjar från början:

Jag och min flickvän har varit tillsammans i 4.5 månader och jag har aldrig varit mer kär och det har aldrig kännts mer rätt.. även hon TYCKTE så...

Vi hade mysigt å gosa, men som alla nykära.. och vi planera redan vår framtid osv allt va riktigt underbart tills den dagen hon blev gravid, båda fick en chock men att vi tyckte att de skulle bli roligt  och mysigt med ett litet kärleksbarn :) och hon sa att hon skulle flytta till mig,  men då hon var gravid i 4:e veckan så började hon pussa mig mindre,kramas mindre, tog avstånd från mig i soffan, börjar sova med pyjamas, eget täcke, å ja blir orolig å frågar varför hon gör så? å då säger hon att ja kväver henne att hon måste få space och att jag är för "på" ..hon vill att ja ska sluta kramas/pussas å så.., ere så att hon vill kramas/pussas så sa hon att hon kommer till mig   ja förstår liksom inte.. de kom så fort, från att vara jätte kära till inga känslor kvar typ... jag e fortfarande hur kär som helst men inte hon värkar det som..

Nu så har hon bestämt att hon vill vara utan mig i minst 1 vecka... och smsen jag får är rätt så stela och inte ett dugg kärleksfulla.. och ja tänker liksom om ja inte ska vara för på så är de hon som får börja skriva puss å kram eller älskar dig etc, men de händer ju inte att hon gör de.. förut vare puss <3 å älskar dig å saknar dig med mera.. och jämt innan nån av oss skulle sova så skrev vi något fint till varandra å förklarade hur mkt vi betyder för varandra.. men nu när hon e borta på sin "pojkvän fria vecka" så vare bara: aja ska sova, sovgott sen.. puss <3.

Jag mår så dåligt :( har haft deprition förut.. men nu e de riktigt illa.. måste snart vända mig till en psykolog tror ja.. vet inte vart ja ska vända mig :( jag mår så jäkla dåligt!! :(

Vi ska ju ha barn!! ett litet barn! och ja har förklarat för henne att ere så att hon tappar kännslor för mig pga barnet så är de inte för sent att göra abort för att rädda förhållandet lixom... och tar de slut så får ju ungen växa upp utan sin pappa i hemmet :( men hon sa direkt, jag kommer inte göra abort så är de bara.. och ja sa, men hur självisk kan man vara? vi va 2 om att skaffa barn och barnet ska ju få växa upp i en kärleksfull familj med sin mamma och Pappa då sa hon surt: ja i sängen va vi 2.. eftersom hon håller på tappar känslorna så tycker iaf jag (fast jag vill ha barn) att hon ska göra abort för att rädda de fina vi hade.. men de tycker inte hon.. hon vill hellre att förhållandet tar slut än att ta bort ett litet foster i 6:e veckan..

Är  de normalt att de blir så för kvinnor i graviditeten?  snälla hjälp mig! är så fruktansvärt ledsen

Jag vill ju så klart ha barn, jag har längtat efter barn i flera år... men jag vill ju såklart vara tillsammans med den jag har barnet med och att vi ska vara lyckliga å kära...

Vi är tillsammans forfarande och det har endast gått 2 dar ifrån varandra å jag håller på bryter ihop.. ja får ingen sömn, fäller flera tårar, har inte grinat så här sen ja va riktigt liten... ush så hemskt detta är :(

• Svar på tråden Min gravida tjej tappar känslor, HJÄLP
  • angie91
    unnamnd skrev 2012-02-15 21:27:09 följande:
    Okej, ja pratade med min flickvän idag och hon är rädd att hon ska känna som hon gjorde när hon drog iväg när hon kommer till mig i helgen, hon tycker att de ska bli skönt att träffa mig men rädd att de ska bli så att hon känner att hon inte kan vara nära mig... och då skrev jag, att de e bara å förska bita ihop å tänka på att de är hormonerna som styr och att ja ska göra mitt allra bästa för henne nu när ja vet hur man ska behandla gravida kvinnor.. att inte tex bli sur å¨argumentera tillbaka osv.. utan bara bita ihop och hålla med fast man kokar inombords..

sen skrev ja de också att de e nog bäst för både hon och oss att hon kanske ska berätta för sin mor att hon ska bli mamma.. för då har hon tips å råd och någon att prata med så kanske hon inte känner så där ush å blä när hon kommer hem till mig.. jag är så sjukt orolig att hon ska lämna mig.. kul att berätta för sina föräldrar å släkt sen att man ska bli pappa men att mamman till barnet har dumpat mig å hon är bara gravid i 7 veckan.. :(

åhh ja är så fruktansvärt orolig och hoppas verkligen att hon förstår att hormonerna som styr å håller ut.

Hon är arbetslös och bor hemma hos sina föräldrar medans de e jag som har eget boende och fast inkomst sedan 4 år tillbaka.. å ja tänker hela tiden på hur jobbigt de kommer bli för henne om de e så att hon gör slut å sitta hemma hos hennes föräldrar med vårat barn å ingen inkomst å ja får inte vara med mitt barn så ofta å ush.. ja mår helt seriöst inte bra.. trodde de va bra men sen när hon skrev att hon va orlig för hur hon skulle känna när hon kommer å när ja sa att ja ska göra lmitt bästa för henne :) då hon skrev att ja hoppas de "duger" åt mig :/

Ush så orlig ja e :(
    jag tror ni kommer lösa detta! alla tjejer ´/ kvinnor reagerar olika under grav.. 
    .. har en tjejkompis som ärligt pg hormonerna har jagat ut sin man genom att tänkt slänga en tv på honom...
    de löste det ändå..!!
    jag är säker på att ni kommer lösa de.. <3 klarar ni inte att vara nära varandra just nu behöver ni ju inte göra slut ! kanske e bra med distansen för tillfället.. för hennes del alltså!

ni måste börja prata, ni är 2 om barnet.. både vill  ha det.. o älskar egentligen varandra!  såå prata .. ni kommer lösa dehär! 

• rockaroll

"jag hoppas det duger åt mig"? Vad fan är det för svar?? :S usch, jag tycker så synd om dig ts.. Förstår att det är skitjobbigt. :(

• unnamnd

Ja ja får hoppas att de löser sig kan inte annat än hålla tummarna.. ja kommer iaf göra allt ja kan och om de nu inte "duger" så kan jag ju iaf känna att ja har gjort vad jag kunnat om de nu skulle ta slut :/ :(

Tjejen jag älskar mest i denna värld och tjejen jag är så fruktansvärt kär och tjejen som bär på mitt barn har tappat känslorna å är spydig emellanåt och säger att hon e rädd för att de ska ta slut får mig att bara vilja dö...
    känns som mitt liv har gått i spillror... klarar knappt av att jobba ens en gång.. :(

• unnamnd
    rockaroll skrev 2012-02-15 22:01:26 följande:
    "jag hoppas det duger åt mig"? Vad fan är det för svar?? :S usch, jag tycker så synd om dig ts.. Förstår att det är skitjobbigt. :(
    ja när ja fick de där så ville ja bara fråga hur hon kunde skriva nått sånt.. men de gjorde ja inte för då hade de blivit värre, så ja skrev: aa de hoppas jag verkligen :'( å hon skrev tbx: mm :(
  • gempan

Usch va synd jag tycker om dig! Hoppas att ni reder ut det här, eller din flickvän rättare sagt.

Jag känner mig också lite känslokallare nu när jag är gravid. Senast igår när vi skulle sova bad jag min sambo att lägga sig liiiite längre bort ifrån mig. Alltid annars vill jag ligga och kramas när vi ska sova :) Jag är även arg på honom ibland för ingenting. Kan börja gråta helt plötsligt och sådär. Men det är bara att tänka på att det är hormonerna!

Tycker du verkar ha förstått hur du "ska" bemöta henne iallafall, vilket är bra :) Jag håller tummarna för att ni löser det här nu! Har du berättat för henne tydligt hur du känner med din oro och så?

Var inte för orolig utan försök att tänka positivt! Styrkekram

• unnamnd
    gempan skrev 2012-02-15 22:15:37 följande:
    Usch va synd jag tycker om dig! Hoppas att ni reder ut det här, eller din flickvän rättare sagt.

Jag känner mig också lite känslokallare nu när jag är gravid. Senast igår när vi skulle sova bad jag min sambo att lägga sig liiiite längre bort ifrån mig. Alltid annars vill jag ligga och kramas när vi ska sova :) Jag är även arg på honom ibland för ingenting. Kan börja gråta helt plötsligt och sådär. Men det är bara att tänka på att det är hormonerna!

Tycker du verkar ha förstått hur du "ska" bemöta henne iallafall, vilket är bra :) Jag håller tummarna för att ni löser det här nu! Har du berättat för henne tydligt hur du känner med din oro och så?

Var inte för orolig utan försök att tänka positivt! Styrkekram
    Ja jag har berättat hur orolig jag är och att ja mår dåligt över att det är som de är.. men aa de blev ju inge bättre..
  • SL87
    sheila55 skrev 2012-02-15 17:00:23 följande:
    Jag kan sitta och sakna min man men så fort han kommer hem så orkar man knappt ha honom nära (gravid vecka 18 nu) har dock blivit lite bättre en tidigare i graviditeten men jag känner att om jag får ta initiativet till närhet så är det enklare en om han börjar bli närgången för då känner jag bara press och vill ha avstånd... älskar honom lika mycket ändå men hormonerna påverkar helt klart... man kan störa sig på minsta lilla och bara lukten när man ska pussas gör så att man undviker det (inte för att min man har dålig andedräkt) och kan ju säga att sexlusten försvunnit i stort sätt helt och hållet, inte för att jag inte skulle vilja men för att kroppen säger nej... svårt att förklara men om du kan få henne att berätta hur hon känner så kan det underlätta samt att du låter henne ta initiativen... förstår att det kan vara jobbigt då närhet är en väldigt viktig sak men man får ha i tanken att det bara är några månader.
    PRECIS sådär känner jag!!
  • unnamnd

kanske ja skulle visa henne denna tråd? så¨hon kan läsa era svar osv? eller tror ni hon blir riktigt arg då att ja skrivit om hjälp på nätet..?

• gempan

Oj, va svårt. Men ja, om du berättar för henne innan och kanske frågar om hon vill se vad du fått för svar?!

• unnamnd

aa, får se hur ja gör.. så jobbit att de blivit så här :(

• rockaroll

Men du, kom ihåg att bara för att hon är gravid, så har hon ingen rätt att behandla dig HUR illa som helst. Lite känslostormar får man ta, men blir hon elak får du ju säga ifrån. Förstår ju verkligen att du vill få det här att funka nu när ni ska ha barn ihop, men låt henne inte göra dig till en dörrmatta för det.

Om hon skulle göra slut av nån anledning tycker jag absolut du ska visa henne tråden. Hon kanske inte förstår att det kan vara hormoner som ställer till det.

• sandraa89

Exakt så blev det mellan mig å min kille! Är i v. 33 idag å det har tyvärr inte blivit. Bättre, hoppas ni kan lösa det iaf

• sandlapp

Hej!
    Min flickvän är gravid i v.12. Jag känner att hon behandlar mig som en skit. Hon blir arg på saker som knappt är värt att bli arg på.
    Exempelvis: Hon frågar om jag vill ha glass. jag svarar: Nej. hon blir sur och säger surt: hur kul är  det att äta glass själv då?
    Men jag sväljer en sån skitsak, men när det blir 4-7 st sådana saker om dagen så kokar man, och säger ifrån. Då är JAG på henne hela tiden och tjatar och gnäller. 

Jag talar om för henne hur jag känner mig, men då säger hon till sitt försvar att jag inte känner så. Jag har fel känslor säger hon. Hur kan hon veta vad JAG känner??  Hon säger till mig att hon kan göra abort och göra slut, när vi bråkar. Det är väl ingen lösning på problemet? Vad ger henne rätten till att säga sådant till mig?   Det är ju inte det jag vill.När vi bråkar så har jag Aldrig tänkt dom tankarna ens. Hon har sagt detta till mig tre ggr. Kanske är det vad hon vill? 

Jag frågar henne vad hon vill med oss, och hon säger att hon vill leva med mig och barnen. När jag har frågar henne om hon vet vad jag vill så säger hon att hon inte vet, eller så drar hon till med att hon tror att jag ska lämna henne. Ändå så har jag nämnt för henne tusen ggr, att jag vill leva med henne.

Jag jobbar skift, hämtar hennes dotter på dagis när hon inte kan (som hon har från ett tidigare förhållande) och jag sköter hemmet till en stor del själv.Hon jobbar i butik. Tycker jag hjälper till så gott jag kan för att hon inte ska vara slutkörd och för att hon inte ska behöva tänka på så mycket.

Förstår om hon inte vill kelas hela tiden och så. Men hennes dotter kan krypa upp i famnen på henne, och hoppa och klämma på henne. Men så fort jag ens närmar mig henne så skriker hon aj.

Hon har erkänt att hon har en deprission, men hon vill inte söka hjälp för hon tycker inte om att prata. Ofta när vi bråkar så springer hon bara iväg. Ibland har jag följt efter och försökt reda ut saken, och ibland har jag väntat på att hon ska komma till mig och reda ut saken.
    Men om inte jag går till henne så kan hon bara gå upp och lägga sig, och sova bort saken. Jag mår inte alls bra utav detta förhållandet. Har gått ner en hel del i vikt, funderar även mycket på hur detta ska sluta.
    Kan någon som vet berätta om detta ingår i en graviditet?
    Vill bo ihop med min flickvän och hennes dotter. Plus den lilla bebisen. Men detta tar knäcken på mig. Har tänkt att prata ut med våran barnmorska.

• angie91
    sandlapp skrev 2012-06-16 15:57:26 följande:

Hej!
    Min flickvän är gravid i v.12. Jag känner att hon behandlar mig som en skit. Hon blir arg på saker som knappt är värt att bli arg på.
    Exempelvis: Hon frågar om jag vill ha glass. jag svarar: Nej. hon blir sur och säger surt: hur kul är  det att äta glass själv då?
    Men jag sväljer en sån skitsak, men när det blir 4-7 st sådana saker om dagen så kokar man, och säger ifrån. Då är JAG på henne hela tiden och tjatar och gnäller. 

Jag talar om för henne hur jag känner mig, men då säger hon till sitt försvar att jag inte känner så. Jag har fel känslor säger hon. Hur kan hon veta vad JAG känner??  Hon säger till mig att hon kan göra abort och göra slut, när vi bråkar. Det är väl ingen lösning på problemet? Vad ger henne rätten till att säga sådant till mig?   Det är ju inte det jag vill.När vi bråkar så har jag Aldrig tänkt dom tankarna ens. Hon har sagt detta till mig tre ggr. Kanske är det vad hon vill? 

Jag frågar henne vad hon vill med oss, och hon säger att hon vill leva med mig och barnen. När jag har frågar henne om hon vet vad jag vill så säger hon att hon inte vet, eller så drar hon till med att hon tror att jag ska lämna henne. Ändå så har jag nämnt för henne tusen ggr, att jag vill leva med henne.

Jag jobbar skift, hämtar hennes dotter på dagis när hon inte kan (som hon har från ett tidigare förhållande) och jag sköter hemmet till en stor del själv.Hon jobbar i butik. Tycker jag hjälper till så gott jag kan för att hon inte ska vara slutkörd och för att hon inte ska behöva tänka på så mycket.

Förstår om hon inte vill kelas hela tiden och så. Men hennes dotter kan krypa upp i famnen på henne, och hoppa och klämma på henne. Men så fort jag ens närmar mig henne så skriker hon aj.

Hon har erkänt att hon har en deprission, men hon vill inte söka hjälp för hon tycker inte om att prata. Ofta när vi bråkar så springer hon bara iväg. Ibland har jag följt efter och försökt reda ut saken, och ibland har jag väntat på att hon ska komma till mig och reda ut saken.
    Men om inte jag går till henne så kan hon bara gå upp och lägga sig, och sova bort saken. Jag mår inte alls bra utav detta förhållandet. Har gått ner en hel del i vikt, funderar även mycket på hur detta ska sluta.
    Kan någon som vet berätta om detta ingår i en graviditet?
    Vill bo ihop med min flickvän och hennes dotter. Plus den lilla bebisen. Men detta tar knäcken på mig. Har tänkt att prata ut med våran barnmorska.

hej ja e nu greavid i v 9 ca.. o ja mår sjukt dåligt o e såå trött hela tiden.. tror min sambo känner igen sig..

ja skiker ofta på han o visar nog int lika mycke kärlek som innan.. fast ja har juh förklrat för han att de e pga att ja mår dåligt..

ja e också sån att ja int e myssugen alls just nu..

försök att finnas för henne även om de e jobbigt.. de e mycke hormoner som snurrar i kroppen o man mår ofta illa o e orolig.. de e mycke som spelar in o hon menar nog inte egentligen att såra dig..

dock e de int okej att du mår dåligt heller.. försök att finnas där men att ändå försöka prata me henne..

som de me glassen "nej ja e int sugen men ja gör dig sällskap"  osv..

har hon en deprission kan den juh bli värre med hormoner o om man mår dåligt.. KANSKE har hon problem me just separationsångest .. att hon e rädd att du ska lämna henne o inbillar sig saker. ??

försök stå ut.. i tidig graviditet kan endel bli lite annorlunda..

ja tycker de vore jättebra om du kunde prata me nån! om de e nån här på fl eller kurator.. barnmorska eller kompis.. bara du får prata o få stöttning o peppning.!!

klart behöver hon dig nu!

men.. ja finns om du vill eller behöver prata.. antingen här eller inboxa om du int vill ta de i ett öppet forum..

tror som sagt min sambo känner liknande,. kanske vill du växla tankar o funderingar me nån som e me om samma sak typ??

• Tibrys

Hej trådskapare och alla ni som svarat på den!

jag befinner mig i samma situation idag som trådskaparen gjorde när tråden kom upp, detta blir faktist mitt första inlägg här på detta forum och kände mig tvungen att regga mig efter att jag läst alla inlägg..

såhär ser min nuvarande situation ut,

Flyttade ner till min fästmö den 21/3

hon ville att jag skulle flytta ner och det tog ett par månader innan jag bestämde mig att flytta ner till henne, och det var inte bara för att hon är gravid utan även för att jag vill komma närmare henne och för att vi ska kunna skapa ett gemensamt liv då hon verkligen är en ängel för mig.

när jag flyttade ner för ca tre veckor sedan ( lördagen den 27 feb, hon var i v7 då, idag befinner hon sig i v9 ) gick det ca tre dagar och så började hon ta avstånd och tycka att det kändes påtvingat att jag var där och att hon kände att hon blev kvävd, torsdagen samma vecka som jag flyttade ner så började hon att sova hos sin mor och är fortfarande kvar där och jag som lämnat allt jag hade innan jag flyttade och i princip så äger jag bara det som finns i mina väskor som står i hennes lägenhet och jag känner mig så extremt ensam och utstött just nu, det är knappt hon vill ta på mig eller umgås då hon upplever att det känns " krystat " och det stressar upp henne

jag pratade med en kamrat ( han jobbar som behandlingschef och äger ett behandlingshem ) några dagar sedan och kom framtill att hon omedvetet försätter sig i en situation där killen vanligtvis sticker och då jag bryter det mönstret så blir det ännu knepigare för henne att hantera det och reagerar med att bli känslokall känslomässigt förvirrad och vet inte helt vad hon känner, men när jag lyckas komma förbi hennes " mur " så säger hon att hon inte vill förlora mig och att hennes känslor är desamma som innan jag lämnade det jag hade och kom till henne.

Hon har ju tappat friheten och kommer göra det mer och mer under graviditetens gång, det är en helt naturlig process, men kommer hon att inse att hon behöver mig, och inse att jag vill vara en naturlig del av hennes liv, men helst inte som särbos eller " dendär jäkeln som gjorde mig gravid "?

vi har iallafall kommit framtill att vi ska vara särbos och att jag ska hitta eget boende. Vi var och kollade på en lägenhet tidigare idag och förhoppningsvis så får jag den under veckan och kan flytta in påriktigt den 1/4 men i mina tankar blir det väldigt mycket " vad händer sen då, kommer vi hitta tillbaka? kommer hon lämna mig? " och väldigt mycket oro inför vad som kan hända.. jag försöker leva i nuet istället för att fokusera på framtiden såmycket.

det är verkligen skittufft och jag mår piss över hela situationen men jag kan inte göra så mycket annat än att välja mellan att endera fly från situationen eller stanna kvar och ta ansvar för dom val vi gjorde, att flytta ihop och att hon är gravid.. hon inte var riktigt redo för att bli sambos och jag har ingen lust att fly heller för vart ska jag ta vägen isåfall? allt jag äger är i väskor och det är mest bara kläderna som jag har på mig.. det är en riktig soppa som jag hamnat i och det värsta av allt är väl igentligen att jag knappt känner en kotte här i det nya stället

mycket av det som är skrivet tidigare i tråden stämmer in på pricken hos mig, hon är osäker, mycket som händer runt om och det var skrämmande mycket som jag kände igen.. just som många av er skriver att man ska stå ut är inte det lättaste men jag försöker

tack för en riktigt bra tråd och förlåt för ett ganska virrigt första inlägg men jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till och jag är känslosam som person och just nu känner jag mig som jag skrev tidigare, ensam, övergiven, ledsen samt förvirrad och vet inte helt vilken fot jag ska stå på riktigt. :(

• Anonym7371
    Jag befinner mig i exakt samma sits, har blivit dumpad av min gravida tjej som är i vecka 20. helt utan anledning hon har tappat känslor över små grejer som samlats enligt henne. Hur gick det för er? 
Svar på tråden Min gravida tjej tappar känslor, HJÄLP