Orkar inte ha sex
Hej!
jag och min sambo har alltmer sällan sex. Fick igår höra att det beror på mig, att jag aldrig vill, jag tar aldrig initiativ och att allt är på mina villkor. Det var inget kul att få höra kan jag säga, jag blev jätte ledsen.
Sanningen är att sen vi fick barn för 1 1/2 år sedan så har ju hela livet förändrats. Vi har också vart med om en del familjetragedier och det har i alla fall påverkat mig jätte mycket. Lillan har börjat dagis, vi jobbar båda heltid och dagarna flyter på och det är tidiga mornar och sena kvällar. Jag har inte ens haft tiden att tänka på sex! Är stressad över allt känns det som. och nu känner jag mig stressad över att min sambo tycker vi har ett dåligt sexliv- vilket jag kan hålla med om. Och han tycker också att man skall kunna ge och ta, med det tolkar jag att han anser att jag skall kunna ha sex med honom även de ggr jag inte är så "på" själv. Men jag har inte sex för någon annans skull! han sa till mig att han minsann aldrig säger nej till mig, men då får han väl säga nej om han inte vill eller. Det hade jag accepterat.
Oj detta blev ett rörigt inlägg. Min fråga är, hur löser man detta? Jag känner mig riktigt kass och nu känner jag bara press på att ha sex och då vill jag ännu mindre. Det är heller inte så värst romantiskt när vi väl har det.
Hoppas någon har vart i samma sits och kan komma med några goda råd.