• Gummsan

V6+5 Två fostersäckar?

Va på vul idag och fick se en fostersäck med en liten räka med hjärtaktivitet. Detta foster visade 6+5.
    Sen fanns det en säck till som va mindre och en skymt av foster men inga hjärtslag.
    Fick en ny tid om 3veckor men dom tror att en av graviditeterna har avstannat. 

Är det någon annan som haft lika och det sen visat sig att båda levde???   

• Svar på tråden V6+5 Två fostersäckar?
  • Maximumtaste

Var lika för mig också., hade två hinsäckar som de såg i v 4+6.. I v 6+0 hade den andra säcken blivit lite konstig i formen och sen i v 8+4 så syntes bara ett foster.. De trodde det var tvillinggraviditet men att ens fostret inte utvecklats fullt. Är i v 32 nu:)

• minismurfen
    Gummsan skrev 2012-02-14 22:14:54 följande:
    Minismurfen: Hur mycket skiljde dom sig? Som mina?

Vill så gärna se två pickande hjärtan. Men det är väl att önska förmycket.

ungefär, den ena såg man nästan inte...
  • vixtoria

Jag hade exakt som du och bara ett embryo levde och växte till sig. Den andra hinnsäcken fortsatte dock att synas på senare ul.

• NeLe

Håller tummarna för er gummsan att det bara handlar om dålig vinkel eller så och att den andra hinnesäcken växer ikapp sig till nästa tillfälle.

• LillaVanilla

Är det planerad graviditet? Stimulerad? Följer med spänning. Önskar ni två eller känns det som en chock?

• L i n n

Och jag hade tvärtom. I vecka sex syntes bara en hinnsäck och ett foster.
    I vecka 15 (fast man trodde att jag var i v 18) på RUL hade jag två bebisar i magen

Håller tummarna för er!

• Gummsan
    LillaVanilla skrev 2012-02-20 22:11:15 följande:
    Är det planerad graviditet? Stimulerad? Följer med spänning. Önskar ni två eller känns det som en chock?
    Ja. Nej inte stimulerad. Två blir ju mycket alltså men vi båda två känner att om det nu är två vill vi gärna ha båda och är ledsna att en antagligen avstannat.... 
  • Gummsan
    L i n n skrev 2012-02-20 22:39:40 följande:
    Och jag hade tvärtom. I vecka sex syntes bara en hinnsäck och ett foster.
    I vecka 15 (fast man trodde att jag var i v 18) på RUL hade jag två bebisar i magen

Håller tummarna för er!
  • Puma87

Jag hade precis som du när jag väntade dottern ena hade stannat av och en "överlevt" ut kom sedan en frisk tös

• Gummsan
    Puma87 skrev 2012-02-21 07:23:31 följande:
    Jag hade precis som du när jag väntade dottern ena hade stannat av och en "överlevt" ut kom sedan en frisk tös
    I vilken vecka såg ni det?
  • Puma87
    Gummsan skrev 2012-02-21 07:44:56 följande:
    I vilken vecka såg ni det?
    V6 + 3 om jag inte minns fel.
    Kitty 081003
  • Puma87

Kan även säga som så att när min syster var gravid så såg man 1 hinnsäck på vul, sen fick hon en liten blödning och på rutinul så var det tvåäggstvillingar på skärmen. När dom senare föddes så såg man att det var 3 moderkakor. Så mkt kan hända och ske där inne utan att man kan förklara det.

Kitty 081003
  • NeLe
    Gummsan skrev 2012-03-09 09:26:13 följande:
    En bebis va det V10+3
    tråkigt att den andra gick tillbaka då men superkul att ni iaf fått behålla en vi e inte långt ifrån varandra BF mässigt nu då Grattis!
  • Larsson2006

Mamma visste ej om att hon var gravid och när hon var utomlands fick hon missfall och fick akutskrapas. De fick ut en beby och massa "skräp". Men min lillebror föddes 7,5månader senare. Allt är möjligt!

Svar på tråden V6+5 Två fostersäckar?