• Gummsan

V6+5 Två fostersäckar?

Va på vul idag och fick se en fostersäck med en liten räka med hjärtaktivitet. Detta foster visade 6+5.
    Sen fanns det en säck till som va mindre och en skymt av foster men inga hjärtslag.
    Fick en ny tid om 3veckor men dom tror att en av graviditeterna har avstannat. 

Är det någon annan som haft lika och det sen visat sig att båda levde???   

• Svar på tråden V6+5 Två fostersäckar?
  • annhan

Tvillingar, grattis!

Oroa dig inte, så tidigt är det inte säkert att hjärtslag syns på vul.

Lycka till!

~ Mamma till Filip -06 och Viktor -09 ~
  • Gummsan

Men det är stor skillnad och dom tycker man borde sett två hjärtslag. På bilden jag fick syns tyvärr det dåligt. Det levande fostret ser man inte alls och den lilla fostersäcken kunde bli lite större.... 

• Busungarnas mamma

Det kan tyvärr vara så att fostret utan hjärtaktivitet håller på att tillbakabildas.
    Det är inte helt ovanligt, och hade du gjort första UL vid RUL, så hade du inte ens vetat om att det var två från början.

Det kan också vara så att fostret utan hjärtaktivitet har hjärtaktivitet nästa gång.

Vecka 6+5 är ändå ganska tidigt       

Mina underbara ungar! Felix -03 Måns -09 Alice och Iris -11
  • Kaosmamma

Ja jag har hört att det är från v 8 man mer säkert kan se hjärtat... Tänker om det är två, brukar inte en växa lite saktare? Inte i alla fall men ändå... Jobbigt att vänta men vad göra? Hoppas på det ni önskar iaf!

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/

• minismurfen

gjorde vul i v7+2 å då va d 2 säckar men båda hjärtana slog......men däremot så skillde d sig verkligen i storleken på säckarna, en va pytteliten motför den ena.....

• Gummsan

Minismurfen: Hur mycket skiljde dom sig? Som mina?

Vill så gärna se två pickande hjärtan. Men det är väl att önska förmycket.

• Lillave

Min graviditet började med 2 hinnsäckar, men den ena tillbakabildades i tidigt stadie, såg aldrig ngt foster. Tydligen är det mycket vanligt att det är tvillingar från början.

• Bellas7

Jag hade oxå skillnader mellan mina hinnsäckar och 7+0 var det svårt att hitta foster med hjärtslag på det ena. Veckan efter syntes det tydligt. Fick förklaring att det ena ägget fäst några dagar tidigare. Så visst finns det hopp för dig. Lycka till

Svar på tråden V6+5 Två fostersäckar?