• Anonym

Min flickvän har ingen lust

Hej! Ny på forumet så va inte för hård mot mig! (Ja jag har läst dom flesta trådarna inom samma kategori)

För att skapa en bild av de hela där huvudämnet är låg sexdrift hos min flickvän.

Vi har varit ett par i 6år, vi är 23 resp 24 år gamla och bor i villa sedan 1½år tillbaka (bott tillsamans ca 5år)
    Jämnställd och bra ekonomi. Vi har de bra tillsammans. Jag jobbar standard 7-16 jobb och hon ef/natt skift.

Nu till de hela. Vi har sällan sex! Till en början i förhållandet så hade vi sex ca 1-2ggr/ 2 veckors period. Så inte speciellt mkt heller för att vara "nystadiet". Men allt eftersom tiden går så ökar avståndet mellan tillfällena.
    Jag har betydligt mer drift än vad hon har. Idag har vi samlag ca 1gång/mån vilket tar oerhört på mitt psyke. Jag vill inte stressa henne på något sätt och försöker ge henne så mkt plats de bara går, men dom gångerna vi har sex så är de jag som lyckats "lirka" fram de kan man väll kalla de. Kommer inte ens ihåg senast hon tog intiativet. År sen? Inget som verkar gå prata om heller känns de som, så fort de kommer på samtalsämnet känns de som att hon blir trängd och blir illa till mods så vill inte dra upp diskussionen för att inte försämra läget ännu mera! Vi kysser varann dagligen och vardagen har en del smekningar (inga sexrelaterade), pussar, kramar osv. Jag älskar henne mer än allt annat och kan egentligen inte tänka mig ett liv utan henne så alternativet att dumpa å skaffa en annan med mer drift kommer nog inte på tal. Respekterar hennes sexdrift men tycker de är jobbigt och väldigt synd.
    De har väll mer eller mindre kommit till den punkten att ja gärna drar mig för att kyssa/hångla med henne för att inte driva upp lusten för samlag, för ja vet att de iaf inte kommer hända. Dom gångerna ja inte har visat något intiativ till sex alls så har de passerat 2mån utan någon aktion alls vilket tar ganska mkt på förhållandet från min sida.

Hur har ni andra de, liknade situationer. Hur löser ni de? Gäller både killar och tjejer.

• Svar på tråden Min flickvän har ingen lust
  • Anonym (igen)
    Improbabilis skrev 2012-11-01 20:59:57 följande:
    han hade ett gammalt ex som gärna hjälpte till, vilket frun aldrig har begripit. och han ifrågasatte på goda grunder om frun verkligen älskade honom. inte tillräckligt för att övervinna sig själv i a f.
    han hade ett par bra månader med exet.

'nuff said, sayed!
    Eller menade du att han var döende och hon inte ville ha sex med honom trots att han hade kort tid kvar att leva?
  • Anonym (Fundera!)

Hej TS, man attraheras av de goda sidorna hos sin partner men måste ta ställning till om man vill leva med de dåliga. Har själv haft ett förhållande med en kvinna som var "perfekt"... Förutom att hon saknade lust. Inga problem tänkte jag, tidigare flickvänner hade samma nivå som jag och även när det var som värst så hade vi haft ett häftigt sexliv, det ändrar väl sig. Nåväl, många år senare förstod jag att det skulle aldrig bli bättre... Hon har verkligen ingen lust, när vi väl hade sex så älskade hon det men hon tycker att det är kladdigt, jobbigt och tyvärr, inte värt mödan. Jag tog det personligt, kände ful, oattraktiv och undrade ifall hon hittat någon annan. Till slut skildes vi, jag insåg att även om hon hade många fantastiska egenskaper så betyder sexlivet så mycket för mig att jag inte vill leva som en munk resten av mitt liv. Jag har ingen rätt att kräva att hon ändrar sig, det kan hon inte, jag vill/kan inte ändra mig och därför passar vi inte ihop. Så fundera på detta, vill du fortsätta leva som ni gör nu? Om inte, fundera på att bryta för din skull och hennes.

• lykantrophona

Att testa att vara utan p-piller är en bra grej, då många kvinnor upplever minskad lust med p-piller. Men om det går ett par månader utan förändring, kanske du bör föreslå parterapi eller besök hos sexolog. Peka på att människor visserligen kan ha olika sexlust, men ingen sexlust alls kan tyda på medicinska eller psykologiska problem. Och hon vill väl kolla så att hon är frisk? Vore det inte bra att kunna njuta av sex och se fram emot det, istället för att se det som en plikt?

För när jag hör personer som säger "sex är för mig lika intressant som att hänga tvätten", då är det som att höra någon säga "musik är helt meningslöst brus". Den personen missar en sån viktig källa till glädje!

Om det absolut inte funkar, fråga henne om hon går med på att du har sex med någon annan vid sidan om, så slipper hon känna sig pressad. Ta inte upp det under ett bråk, utan lugnt och vänligt, på samma sätt som du skulle föreslå ett nytt recept inför middagen. Jag förstår att du helst vill ha sex med kvinnan du älskar, men om du får utlopp för det vid sidan om under en period, så kanske din tjej känner sig mindre pressad och dessutom tror jag konkurrans är nyttigt. Tjejer brukar generellt sett funka så att de anstränger sig mer för en kille som framstår som populär hos andra tjejer. Dessutom skulle hon förstå hur viktigt sex är för dig.

Ja, det här är väl mest gissningar från min sida. Jag är en tjej som alltid haft högre sexlust än mina partners, men inget extremt. Typ att jag vill ha sex varje eller varannan dag, min partner varannan eller var tredje dag. Det var något jag accepterade. Däremot skulle jag aldrig acceptera ett förhållande där den andra aldrig tar initativ och verkar totalt ointresserad av sex!

• Improbabilis
    Anonym (igen) skrev 2012-11-01 21:34:27 följande:
    jag fattar verkligen inte vad du menar, fick han prostatacancer för att hon ville vänta med sex? För det får man inte..

nej det säger jag inte. det jag borde skrivit är väl... " medan hon trasslade runt med att bestämma sig för söka hjälp upptäckte man att mannen hade prostatacancer. så allvarlig att sannolikheten för att han skulle bli permanent impotent vid operationen var nära nog hundra procent."

i det läget var det nog inte rimligt att tänka sig att han skulle tycka att det vore ok att avstå från sex.
  • Anonym (Ts)

Sådär, nu va allt löst!

Hon va otrogen, å sticker nu med den andra killen. Blir av med de mesta inkl hus. Året börjar topp!  

• Kazzy

Fan vad trist ts, hoppas du hittar din väg tillbaka, förstår att det känns tungt att börja om.

Hoppas du har orken att göra det bästa av situationen, gå vidare och leva ditt liv.

• Anonym

Skaffa en bok om tantra och börja ge varandra massage på kvällarna istället för att titta på tv.

Inred ett rum med mysiga indiska tyger och tänd massa ljus. Lite meditationsmusik och var mandelolja att massera med.......     Kör utan att massera genitalierna första veckan

Funkar bra som överraskning till sambon om ni fortfarande har bra kroppskontakt.

• Anonym (Ts)
    Anonym skrev 2013-01-09 17:21:54 följande:
    Skaffa en bok om tantra och börja ge varandra massage på kvällarna istället för att titta på tv.

Inred ett rum med mysiga indiska tyger och tänd massa ljus. Lite meditationsmusik och var mandelolja att massera med.......     Kör utan att massera genitalierna första veckan

Funkar bra som överraskning till sambon om ni fortfarande har bra kroppskontakt.

Kolla par svar längre upp så ser du att de inte är så aktuellt med kroppskontakt.. Där är de helt klart sparlågor :P
  • Ceasar

TS, riktigt pissigt sätt att avsluta ett långt förhållande. Men ta till dig att du inte gjort något fel. Du har gjort vad du kan för att få det att fungera. Till sommaren har det värsta lagt sig och du kan se tillbaka och kanske inse att detta var det bästa som kunde ske.

• Anna4077

Fy fan va tråkigt. Skönt att du iaf blev av med en sån person. Mitt ex va otrogen. Hade inte tid att träffa mig och ville inte heller ha sex. Dock hade han tid att träffa och ligga med en annan. Det var de bästa som hänt mig. Jag va ganska ja.. lättfotad förr. Efter mitt ex la jag killar helt på hyllan och sa att de där med förhållande intresserade inte mig. Ett halvår senare flyttade jag ihop med min nuvarande partner och ytterligare 3 månader senare förlovade vi oss. Men det var inte de jag tänkte skriva Tro inte att alla tjejer som har låg sexlust är otrogna (om du råkar ut för det i framtiden). Själv älskar jag min partner och han kan verkligen allt som jag gillar. Tyvärr har jag varit med om om del och ibland, tyvärr ofta i perioder får jag tillbaka blickar mot det när jag är med min sambo. Då är det inte speciellt trevligt att ha sex när man åter upplever saker som varit dåliga och jobbiga. Jag kan tex inte ge honom oralsex alls för i mina tankar är jag då inte med honom utan med en kille som tvingade mig att ge oralsex. Ibland kan jag också känna mig pressad av situationer (men inte min sambo som aldrig pressat mig) som årsdagar eller så. Hoppas du hittar någon som är dig trogen. Du verkar vara en bra kille och kommer nog inte ha svårt att finna någon. Borde finnas fler killar som är så respekterade som du!

• Linux1003
    Anonym (Fundera!) skrev 2012-11-01 22:22:10 följande:

Hej TS, man attraheras av de goda sidorna hos sin partner men måste ta ställning till om man vill leva med de dåliga. Har själv haft ett förhållande med en kvinna som var "perfekt"... Förutom att hon saknade lust. Inga problem tänkte jag, tidigare flickvänner hade samma nivå som jag och även när det var som värst så hade vi haft ett häftigt sexliv, det ändrar väl sig. Nåväl, många år senare förstod jag att det skulle aldrig bli bättre... Hon har verkligen ingen lust, när vi väl hade sex så älskade hon det men hon tycker att det är kladdigt, jobbigt och tyvärr, inte värt mödan. Jag tog det personligt, kände ful, oattraktiv och undrade ifall hon hittat någon annan. Till slut skildes vi, jag insåg att även om hon hade många fantastiska egenskaper så betyder sexlivet så mycket för mig att jag inte vill leva som en munk resten av mitt liv. Jag har ingen rätt att kräva att hon ändrar sig, det kan hon inte, jag vill/kan inte ändra mig och därför passar vi inte ihop. Så fundera på detta, vill du fortsätta leva som ni gör nu? Om inte, fundera på att bryta för din skull och hennes.

TS, jag håller med "Fundera". Lever i näst ett förhållande med få sextillfällen per månad. Jag har 3 barn och inte lika lätt att bryta upp. Jag tolkar att ni inte har några barn. Jag älskar min fru oerhört mycket trots omständigheterna precis som du gör. Vi hade detta uppe för bara knappt en vecka sedan på nytt efter tja, tappat nog räkningen... Och vet du vad? Det blir tyvärr inte bättre. Hade jag inte haft några barn så hade jag lämnat henne även om jag älskar henne väldigt mycket. Nu får jag leva vidare och lösa sexbiten kanske på annat sätt. Är det så du önskar när du är 40 år med ett par barn i knät? Det finns säkerligen många bakomliggande faktorer men då förutsätter 1. att man kan få samsyn på problematiken 2. Och agerar eller verkställer. Det är tyvärr en promille som lyckas. Önskar dig all lycka.
Svar på tråden Min flickvän har ingen lust