3 barns mamma84 skrev 2012-02-17 23:52:45 följande:
Jag har 3 barn och jag gör för det mästa allt hemma.
Men vi turas om att laga mat (det går man med på)
Som idag jag jobbar från 08.00 till 16.00-16.30 e hemma ca 16.00-16.30
Vaknar klockan 05.00 och mellan 06.00 tar upp klär på lämnar och hämtar från dagmamman dagiset och skolan.
Mannen då ja han går upp klockan 05.00 jobbar till ca 16.00 är hemma 16.30 ca han har BILEN
Jag hämtar barnen kommer hem hinner inte andas ut alls.
Städar plockar upp lagar mat matar ungen då andra 2 kan äta själv dom är 6 år 3 år och 1 år
Mannen kommer hem sätter sig på soffan sitter framför datorn fram till 22.00 00.00 ca !!!
Nu har mannen varit ''sjuk'' i 2 dagar alltså varit hemma.
Jag har jobbat.
= han kunde städat och plockat upp när jag jobbade och barnen var hemma.
Men han hade inte gjort ett PISS !!!
När jag kommer hem så städade jag DIREKT allt i huset luktar gott och klorrin hahaha jag gav jobb till honom som att fixa disken = 2 talrikar och 1000 st glas då barnen tar ett nytt varje gång precis som mannen.
Så om han gör detta så lagar jag maten.
Men han gjorde disken och maten (Wooohooo) hmmm ..
Sen la jag barnen 20.00 ca och lillen sov sen 18.00
Alla 3 sover tills kl 08-09.00 ca
Mannen la sig kl 23.52 och jag sitter här nu och ja andas in ..
Men du, varför går du med på att han gör så här? Du är väl inte hans mamma eller? Herre Gud, har han varit med om att sätta 3 barn till världen så är det väl hög tid att han börjar ta lite ansvar för dem? Varför är det du som både lämnar och hämtar på förskolan, när han dessutom har er bil??? Varför är det du som städar? Han "går med" på att laga mat ibland......
Nu tycker jag du ska göra en lista på allt hushållsarbete samt alla aktiviteter som inkluderar barnen. Ge honom ett val. Ni kan göra så att ni bockar för varannan aktivitet på listan av vad ni ska göra, så är det ingen som känner att de andra fått lättare saker. Går han inte med på det så väljer du hälften av alla saker först och lämnar resten till honom. Sedan gör du inte ett dyft av det som är hans uppgifter, så får det väl gro igen hemma, han inser väl kanske att han behöver byta kalsonger ibland och därav behöver tvätta, lämnar ingen barnen på förskolan så får han stanna hemma från sitt jobb, inte du....sv. Han lär bli varse och ni kommer säkert bråka väldigt, men det kanske det är värt?