Bra hotell i Stockholm
Vi tänkte bo på hotell i Stockholm i påsk. Skulle vilja ha tips på nåt bra hotell
när man har med sig barn.
lekrum o sånt
Vi tänkte bo på hotell i Stockholm i påsk. Skulle vilja ha tips på nåt bra hotell
när man har med sig barn.
lekrum o sånt
Åh, vad kul att få veta att det är bra i verkligheten!
Ska boka där vid nästa besök till huvudstaden då.
Men är det värt det. Vi åker med vår minsta tjej bara och hon har inte ens fyllt 2 vid tillfället
Jag tycker helt klart att de är värt de, dom flesta andra hotell har ju ingenting speciellt anpassat för barn men detta hotellet är ju verkligen en rolig upplevelse för barn i alla åldrar å dessutom är det super fräscht å har super bra mat och frukost!
Alfonshotellet fanns ju även under vanliga hotell på Coop. Eftersom ni bara har ett barn som är såpass litet räcker ju det.
Billigare hotell kan man väl knappast hitta?
Vad är du kass på?
hitta hotell
är det rica hotell kungsgatan?
helt omöjligt att boka online.Nu kommer det upp rum med två extrasängar o det vill jag ju inte ha
Vilket datum ska ni åka?
Det är i Älvsjö.
Ett råd:
Om ni bokar till låga priser (billigare än COOP-priset är inte rimligt, framförallt inte på påsken), så säg att ni vill bekräfta bokningen med kreditkortsnummer!!
I hotellvärlden är de billigaste bokningarna även de osäkraste, d.v.s. om hotellet överbokas finns det stor risk för att ni placeras om. Däremot är det "svårare" att boka om er om ni redan har bekräftat med kreditkort och därmed visat att ni faktiskt tänker dyka upp.
vi ska åka den 5/4 - 8/4
så det finns flera såna här hotell?
Det finns ju dubbelrum den 5-8/4,
sen kan man välja dubbelrum eller dubbelrum+, vet ej skillnaden.
Ring och kolla med hotellet vad det är för rum, sover barnet i er säng så behöver ni ju inget utöver ett dubbelrum, men kan man få ett +rum utan extra kostnad kan ju det vara härligt.
Det finns flera Rica-hotell (det är en hotellkedja) men bara ett Alfons-hotell, vad jag vet.
Hejsan!!! Måste bara rekomendera Rica Talk Hotell i Älvsjö. Även kallat Alfons hotellet! Åker man med barn så är de där man ska bo!! Toppen!!!! Barn meny, barn buffé, lekhörna, familjerum, ALLT är gjort för barn!!
Har bott där å bara åkt dit för att bruncha X- antal gånger!!
I KNOW! Min man jobbar där!! :)
Clarion Hotel Stockholm på Södermalm är kanon. Stora öppna allmänna ytor för barnet att springa av sig.
Precis nedanför ligger Eriksdalsbadet (med stort utomhusbad på sommaren och inomhus året runt) som kan vara kul. Fina promenadstråk med vagnen. Nära till Blecktornsparkens parklek med djur och möjlighet att grilla utomhus.
www.booking.com/index.html är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.