Rose Bay Willow skrev 2012-02-28 20:45:59 följande:
Tack alla för pepp och goda råd-
VickyHurtig; Vilken hemsk upplevelse. Då har vi det lite bättre. Vår förre granne brukade stöta med en kvast i taket när vår lille prematur studsade runt på rumpan. Han är alltså född i v.26 vår lille och hade syrgas hemma tills han var 13 månader . En kväll kom ex-grannen upp och stod och brålade i ansiktet på min man som hade vår då 9 månader gamle som i famnen. Med syrgasaggregatet på ryggen i ryggsäck.
Klockan var strax innan 21 och grannen tyckte att vi hade tillbringat för mycket tid i vårt kök en onsdagskväll, då det låg ovanpå deras sovrum. Till saken hör att de hade tre andra rum de kunde valt som sovrum men icke. Vi kunde inte gärna flytta vårt kök. Själv hade han en fru som sjöng "opera" illa, varje dag och två skällande hundar som skällde så det hördes in till oss, VARJE gång det åkte någon i hissen mm,
När jag tentapluggade spelade tanten piano och hundarna ylade så till slut gick jag ner för jag tänkte att de kanske inte var medvetna om att det hördes i hela trapphuset och att vi inte ens kunde höra på musik då den överröstades.
Då vrålade han mig i ansiktet och sa att "han minsann köpt speciella halsband till hundarna så det inte hördes när de skällde".
Jag påpekade att han nog blivit lurad och sen var det kört. Fast då hade de redan trakasserat oss i ett år. Det började dagen efter de flyttade in.
Så när de äntligen försvann tänkte vi att vi skulle bjuda upp de nya och förklara hur lyhört här är och att vi har ett sjukt barn med speciella behov. Vi bjöd på god middag med vin, men tji, det blev ändå slalomskidorna på ett par veckor senare.
Drömmen är som sagt att flytta till ett eget hus på landet eller åtminstone fristående i stan...En dag!
Jag kan förstå om man som granne blir irriterad om nån spelar hög musik jämt o ständigt, har fester långt in på småtimmarna varje helg osv. Sådan granne har jag haft o varit duktigt irriterad på henne. När jag gick upp o sa att jag jobbat 13 timmar i sträck den dagen o skulle jobba 12 timmar dagen efter (jobbade i en Ica-affär med bara 2 anställda på helgerna, så det fanns ingen rast eller nåt, så jag behövde verkligen sova. ) Bad henne sänka o det gjorde hon 5 min sedan vred hon på ÄNNU högre. Ringde då Securitas då hon haft sin chans o jag bett henne sänka. När securitas åkt fick hon alla på festen att hoppa i taket så att det vibrerade nere hos oss så att tavlor åkte ner från väggarna o vinglasen i vitrinskåpet välte mm.
Så det finns jobbiga grannar överallt.
Men om en BARNFAMILJ som har lekande barn DAGTID kan man inte säga nåt tycker jag. När x-grannens barn lekte kunde det höras ordentligt hos oss, men inte sjutton säger man nåt om det!!!! barn MÅSTE få leka o man måste kunna få röra sig även i en lägenhet. Fick även klagomål att vi gick för högt över golvet. De menade på att vi stampade när vi gick, samt att vi flyttade tunga möbler sent på kvällarna/nätterna. Det är bara det att min man jobbade 3-skift o han antingen sov på kvällar/nätter eller så jobbade han då. jag gick o lade mig ca 21 varje dag då jag inte orkade hålla mig vaken då sonen höll igång hela dagarna. Så vem som skulle flyttat möblerna o gått så hårt över golvet har jag ingen aning om. Hade väl troligtvis spöken, då! De var i alla fall snälla o lät mig sova!

Nej, jag är som sagt var väldigt glad över att ha flyttat till landet!