• Anonym (irriterad!)

    Koppla din jävla hund!!!

    (Ja det har säkert startats hundra trådar om detta innan så det behöver eventuella viktigpettrar tala om för mig...)

    Idag var jag ute och gick med min hund i ett helt vanligt villaområde. Lite längre bort fanns ett par andra hundar och eftersom min har svårt för möten satte jag honom ner och jobbade på kontakt. Allt var frid och fröjd, min hund reagerade super och var fokuserad på mig, precis som jag ville.

    MEEEN helt plötsligt hörde jag ett jävla skällande och tittade upp. En stor jävla labbe med ragg från nacke till svans rusade mot oss! Jag som själv har en hund i samma storlek hann tänka tusen tankar att nu blir det slagsmål, hur ska jag kunna hålla isär dom mm mm.
    Jag höll andan och förflyttade mig snabbt till andra sidan vägen och höll tummar och tår för att labben inte skulle följa efter. Han stod tack och lov kvar på tomten (som förövrigt helt saknade staket) men såg fortfarande hotfull ut.

    Jag fick på nytt försöka få kontakt med min hund som blev lika överraskad och rädd som jag! Lyckligtvis hämtade han sig fortare än vad jag gjorde och vi slapp kalabalik, dock var han lite dämpad ett slag.
    Jag stod kvar en liten stund och labben lommade tillbaka till sin ägare som knappt gav mig en blick. Inte en ursäkt och inte heller ett koppel ordnades fram. Vad i hela helvete, man ber väl för fan om ursäkt eller?! Och man kopplar väl sin jävla byracka om den gjort ett sådant utfall?!

    Fattar inte folk att en sådan grej kan förstöra asmycket för en "problemhund" som min? Vi jobbar jättehårt och ett sånt här bakslag kan förstöra resten av promenaden/träningen.

    Så varför varför varför envisas folk med att ha hundarna lösa om de inte kan uppföra sig?
    Jag som inte är hundrädd fick nästan hjärtat i halsgropen, tänk vad den kan skrämma folk som är hundrädda på riktigt? Mina ben darrade i ett kvarter innan jag hämtade mig. Då kom ilskan fram istället och det är stört omöjligt att försöka träna sin hund på ett positivt sätt då, så jag gav upp och gick hem istället. Tack för den idiotjävel!

    Nej koppla din jävla hund där det finns folk så slipper vi andra bli rädda!!!

  • Svar på tråden Koppla din jävla hund!!!
  • puss
    Severus skrev 2012-02-25 19:53:03 följande:
    Jag är ägare till en störtskön tax med temperament. Brås på sin matte.
    Om någon gör honom illa, t ex pinne i ögat eller något annat befriat, så skulle jag vilja att han bet rejält. Slår någon mig slår jag tillbaka. Inte fan står man och tar emot?
    Sen kan jag även tänka mig att rikta om en spark mot den som gör hunden illa, oavsett ålder. Är man så dumknullad så man inte fattar att man ger fan i djuret, alt är en korkad förälder som släpper sina avkommor hur som helst så kan det bli konsekvenser
    konsekvensen blir: den vixne spakar ihjäl hunden.
    Easy cum easy go
  • Jackson
    puss skrev 2012-02-25 19:40:44 följande:
    amäld? det är din hund som är död, i detta påhittade scenario.
    antagligen särjer du mest.
    puss skrev 2012-02-25 19:41:33 följande:
    min kaliber är fan inte bara kul.
    Som tur är så är det ju bara ett påhittat scenario som du redan påpekat, och jag om det hade hänt så hade jag sörjt väldigt mycket och det hade tagit hårt, inte för att "varför kopplade jag inte hunden" utan för att jag hade råkat ut för en psykiskt väldigt störd och labil människa som dessutom går omkring med en skruvmejsel i fickan. Men, där och då hade jag inte varit att leka med.

    Och om någon hade attackerat mig eller min hund så har jag rätt att använda nödvärnsrätten om nån försöker göra illa mig eller min egendom. Ja hundar räknas som egendom.

    Då kan jag använda det våld som krävs för att avbryta "ditt" angrepp mot mig eller min hund. Sen är det ju upp till "dig" hur aggressiv och våldsam "du" är.
  • puss
    Jackson skrev 2012-02-25 19:57:12 följande:
    Som tur är så är det ju bara ett påhittat scenario som du redan påpekat, och jag om det hade hänt så hade jag sörjt väldigt mycket och det hade tagit hårt, inte för att "varför kopplade jag inte hunden" utan för att jag hade råkat ut för en psykiskt väldigt störd och labil människa som dessutom går omkring med en skruvmejsel i fickan. Men, där och då hade jag inte varit att leka med.

    Och om någon hade attackerat mig eller min hund så har jag rätt att använda nödvärnsrätten om nån försöker göra illa mig eller min egendom. Ja hundar räknas som egendom.

    Då kan jag använda det våld som krävs för att avbryta "ditt" angrepp mot mig eller min hund. Sen är det ju upp till "dig" hur aggressiv och våldsam "du" är.
    okej. lycka till. du har säkert stor chans mot en galning på hundra kilo med en sktruvmejsel. hoppa bara right in i fajten du.
    Easy cum easy go
  • Jackson
    puss skrev 2012-02-25 19:58:32 följande:
    okej. lycka till. du har säkert stor chans mot en galning på hundra kilo med en sktruvmejsel. hoppa bara right in i fajten du.
    Om någon skulle attackera mig eller min hund oprovocerat så skulle jag göra det, inga problem.
  • puss
    Severus skrev 2012-02-25 19:58:48 följande:
    @ puss
    Och den vuxne har tur om denne kan gå hem........
    Skyr inga medel
    okej. fint. jag är 180 cm och väger 100 kilo, är påtänd och helt galen, och dessutom beväpnad.
    har du växt över 160 än?
    Easy cum easy go
  • puss
    Jackson skrev 2012-02-25 19:59:52 följande:
    Om någon skulle attackera mig eller min hund oprovocerat så skulle jag göra det, inga problem.
    bra. det blir två ögonlappar.
    Easy cum easy go
  • Severus

    Kommer ingen 100 kg's galning innanför min dörr.
    Har alltid hunden kopplad ute
    Men hemma får folk skylla sig själv om de på ngt sätt gör honom illa
    Förhoppningsvis slipper man framtida besök av såna arslen

  • emoni23

    Har inte läst alla svar men håller med, jag är så jävla trött på hundar lösa på gator o sånt, jag skiter i om dom sköter sig eller inte jag är hundrädd och vill helst slippa det ute bara.

    Okej om man går i skogen eller nåt men inte på gångvägar...

    O det kommer alltid nån knäpp hundägare "men han är SÅÅÅÅ snäll och väluppfostrad" som sagt jag skiter i det JAG är hundrädd och vill inte ha nån hund i närheten som ska komma fram.

    Och dom säger alltid "låt han hälsa så är det bra sedan"
    Varför ska jag låta nån äcklig dregglig hund hälsa på mig jag är INTE intresserad, koppla o slipp alla konversationer. men som sagt många med hund är ju knäppa...

    Dom och DERAS hund som räknas inget annat 

  • Pimey
    emoni23 skrev 2012-03-04 18:41:57 följande:
    Har inte läst alla svar men håller med, jag är så jävla trött på hundar lösa på gator o sånt, jag skiter i om dom sköter sig eller inte jag är hundrädd och vill helst slippa det ute bara.

    Okej om man går i skogen eller nåt men inte på gångvägar...

    O det kommer alltid nån knäpp hundägare "men han är SÅÅÅÅ snäll och väluppfostrad" som sagt jag skiter i det JAG är hundrädd och vill inte ha nån hund i närheten som ska komma fram.

    Och dom säger alltid "låt han hälsa så är det bra sedan"
    Varför ska jag låta nån äcklig dregglig hund hälsa på mig jag är INTE intresserad, koppla o slipp alla konversationer. men som sagt många med hund är ju knäppa...

    Dom och DERAS hund som räknas inget annat 
    förtår vad du menar har en sambo som är jättehundrädd, helst mot större hundar och det är jättejobbigt för honom. Vi har själv en liten hund och han är ALLTID kopplad då vi är ute bland folk, efter gåvägar och dylikt. enda gången han är lös är i skogen eller på väldigt avlägsna platser, kommer det folk kopplar jag han på en gång. men tyvärr så är många hundägare så förbannat trångsynta och kan inte respektera andra utan det är bara dom det handlar om!
  • Anonym (Doggybag)
    En lösspringande hund attackerade och knuffade omkull en kvinna så att hon ramlade och skadade sig.

    Händelsen inträffade på torsdagskvällen. Kvinnan var ute och promenerade när det kom en man med en lösspringande hund. Hunden gav sig på kvinnan som ramlade omkull och skadades.


    Hon fick föras till sjukhus för behandling.


    En man i 30-årsåldern är utpekad som misstänkt och rubriceringen är brott mot lagen om tillsyn av hundar och katter.

Svar på tråden Koppla din jävla hund!!!