Och när ska man få till det då?
Så fort sambon och jag äntligen har tillfälle för lite vuxenmys så vaknar vår bebis (12 v) i 3 av 4 fall. Stämmningen förstörd. Om bebis ligger nöjd i sängen och vi känner för en trevlig intim stund i soffan så blir det oerhört svårt att koncentrera sig när man hör jollrande och en liten som ligger och tittar nyfiket på oss (ja självklart vet han inte vad vi håller på med, men man tappar ju fokus).
Så nu har det blivit en ond cirkel, sambon vågar inte försöka ens när bebisen sover. Ger sig fan på att vi kommer få avbryta för att han kommer vakna. Det blir så frustrerande när man inte får "avsluta". Och lika frustrerande är det ju att gå och vara sugen men inte våga prova.
Vi är inte högljudda på nåt sätt, men bebis verkar sova så ytligt på kvällen. Igår kväll sov han dock djupt i 2-3 timmar, men eftersom sambon inte ville prova blev det inget ändå. Vi behöver det verkligen, men när var och hur??
Hur gör ni andra? Skaffar barnvakt en gång i veckan? (Ja en flera ggr/vecka vore ju det önskvärda för mig iaf, men inte 17 vill jag lämna bort min älskade unge bara så.)