• Vildrosen

Det osannolika hände är i chock

Efter 28 månader i babyverkstaden, 2 inseminationer, 2 pergokurer, 1 IVF där inga ägg blev befruktade (!) och ett påbörjat andra IVF (ICSI denna gång) så fick jag chockerande nog ett PLUS! Jag hade sprayat Suprecur en vecka, började cykeldag 21, och undrade varför brösten ömmade. Vid första IVF-en så blev brösten platta och helt oömma. För att slippa känna en "obefogad" oro, så gjorde jag ett gravtest och vad händer... det måste väl vara fel på testet eller då är det sprayen som ger utslag, men nix barnmorskan sa att jag är gravid! Så nu ska jag på VUL om drygt en vecka för att se att det ser ut att sitta rätt. Hoppas nu bara det går hela vägen. Men hur som helst är det så skönt att veta att våra ägg/spermier KAN smälta ihop! med tanke på att så inte skedde i laboratoriets skål... Om det nu inte är en ofostrig graviditet, men det är det inte, peppar, peppar. Och bara detta att få uppleva ett plus!

• Svar på tråden Det osannolika hände är i chock
  • Pamina

Oj! Vilken historia, Grattis och lycka till! önskar Pamina

• Vildrosen

Tack så hjärtligt för alla lycka till och alla grattis. Det värmer verkligen och får det hela att te sig mer verkligt. Jag är sååå glad för det gensvar jag fått på mitt inlägg, att så många bryr sig om lilla mig... Lycka till alla ni som inte fått uppleva undret än, plusset! Går inte att gissa i förväg hur man kommer att reagera. Vi trodde ju inte på testet! Ett litet hopp kanske man kan behålla länge, men jag rekommenderar ändå att fundera på andra lösningar som adoption ganska tidigt, för det är en process som tar en tid både för en själv att komma till insikt om och för administrationen ikring det. Det har hjälpt oss, och hjälper. För annars skulle missfallsrisken te sig ännu mer olidlig.

• Margaret

men grattis! hur var det möjligt - alltså vilket av försöken var det som gav +? IVF eller ICSI? Eller var det ett eget försök emellan?
    hur som helst är det fantastiskt roligt och det är er väl förunnat!

• Peki

Men grattis!!! Vad otroligt roligt Har ju följt dig ett tag och unnar dig allt gott!

Försök nu ta ett problem i taget och att inte fundera på mf-risken. Nu är du gravid och det är det som gäller

• Lyckliga ja

Åå va kul ett jätte jätte Grattis till er =)

• Myboo

Otroligt kul!

Grattiskramar i mängder!

Svar på tråden Det osannolika hände är i chock