Hur har ert förhållande blivit sen ni fick barn??! (obs. Långt inlägg!)
Hej!
Jag funderar över hur det är för andra, hur är era förhållanden efter att ni fått barn??
Här är det "skit" tror jag...tex:
*Han frågar alltid vad dottern, eller på sin höjd ni, gör eller mår etc. Aldrig jag, det finns tydligen inget jag längre...
*Sex, javisst. Övrig närhet? Inte det minsta.
*Hjälp med dotten? Nää, det är väl mitt jobb 24/7... Tex om hon skriker när vi ska äta, då tar jag henne. Men avlöser han mig när han ätit klart? Nejnej, jag får äta kallt...
* Ska jag berätta något lyssnar han inte, ber mig vara tyst eller höjer tvn när jag pratar...
Detta resulterar i att jag mår mycket dåligt till o från.
Dottern på 4mån är snäll, sover bra på natten o skriker sällan längre stunder... Så kan inte skylla på trötthet eller liknande.
Innan vi fick barn hade vi det bra. Men nu känns det som han tröttnat på mig, att jag är helt ointressant. Ändå nämns ordet "syskon" ibland, vilket för mig är helt otänkbart just nu...jag kan inte längre se att vi blir gamla ihop som jag gjorde innan...för detta livet är inge vidare kul. Vi lever ihop men ändå inte typ...
Alla andra verkar ha det så bra efter att de fått barn, är jag den enda som har det såhär??? :(