straw2008 skrev 2012-03-07 14:29:17 följande:
Alternera ? hur alternerar man med en 7 årings ben ? Rakt upp? Utåt i split ? O jag har då aldrig hört om någon förälder som vänt "bara för att" däremot hört om föräldrar som vänder då barnens jämmer blir för störande för koncentrationen. Som sagt visa mig någon enda som vänt "bara för att" ?? att sätta en 7 åring på 140 cm i en two way är kränkande enligt mig.
det är ju det jag menar, en 6-7 åring är så stor att man kan resonera med dem o förklara varför de sitter bakåt och därmed kanske minimera att barnet klagar! Man kan förklara att man vill att de ska sitta så säkert det går så länge som möjligt!! Vända för att barnet gnäller, vad mer får barnet göra för att det gnälller? Hur de ska sitta i bilen kan inte barn bestämma själva, de har inte de referenspunkter som krävs för att fatta ett det beslutet.
Kränkande? På vilket sätt då? Menar du på fullt allvar att ha sitt barn i en bilstol skulle vara kränkande? Att man vill barnet ska sitta säkert i bilen? För det första så är det få 7-åringar som är 140 cm även om det förekommer o är de det får de förmodligen inte plats i stolen.
Att alternera tror jag 7-åringen fixar bättre, de har åtminstone lite fantasi! Benen kan man ha i skräddare eller rakt fram eller ut på sidorna, och jag tror du förstår själv att det är rätt orimligt att ha benen uppåt, varför skulle man göra det svårare och jobbigare än det är?.... och ja, jag tycker du förlöjligar frågan:) Har du bestämt dig för att vända så vänd, men jag vill säga att det går att ha ett större barn bakåt, det är inte så konstigt o svårt som du tror. För oss fungerade det utan problem till 128 cm.