• Anonym (Kämpar på)

Nya tag i kampen om en 3:a.

Jag och min man har 2 tjejer tillsammans. Första tjejen kom till utan ansträngning 1 månad efter att jag slutat med p-piller. Andra tjejen blev till 1 månad efter att jag tog ut spiralen. Nu har det gått 11 månader sedan vi började försöka få till en trea och det vill inte ta sig!! Jag behöver gnälla av mig känner jag Flört.
    Läget känns inte mindre surt för att en av mina bästa vänner och hennes man "hakade på" vår bebisverkstad och lyckades bli gravida med sin trea efter någon månad och i detta nu bara väntar på att bebben ska komma. Kul för dem förstås och jag låtsas som att jag tycker det är sååå roligt med en bebis i bekantskapskretsen och att det inte alls är sååå viktigt för oss med en trea , vi har ju ändå två fina tjejer, fast jag egentligen skulle vilja kräkas på min kompis namnfunderingar, barnvagsinköp och bebisrumsinredande Kräks.
    Nu har jag gått ner 10 kg, beställt bidrottninggelé och börjat tugga i mig vitaminer för att maximera chansen till den här envisa trean! Det skulle väl vara själva faen om det inte vill ta sig efter det här {#emotions_dlg.djavulsk}. Försöker bestämt intala mig att vi startar bebisverkstad om 1 vecka och förskjuter tankarna på att det snart har gått ett helt år.
    Någon som har nåt annat trevligt tips på vad jag ska hitta på? Stå på händer efter älskog (här får nog min man hjälpa mig för jag skulle väl antagligen ramla ihop och bryta nacken), vräka i mig bisolvon (försöker ivrigt övertala maken till det för det verkar ju funka på männen med) lr spendera en förmögenhet på dyra kosttilsskott från hälsokostaffären..!?
    Neej då, jag är inte så desperat som det låter och vissa månader har jag till och med glömt bort barnagörandet men just IDAG är jag jäkligt frustrerad Drömmer.

• Svar på tråden Nya tag i kampen om en 3:a.
  • Anonym (Kämpar på)

Jaa!! Åå, nu gråter jag en skvätt för din skull.

Jag mår faktiskt riktigt bra nu, inget illamående längre och tröttheten är inte lika påtaglig. Väldigt gråtmild har jag blivit sista veckan! Vecka 13 idag enligt det tidiga vul:et så nu andas vi ut ordentligt Glad. På onsdag ska vi på ul och titta på det lilla livet. Är redan nervös, men chansen att det ser bra ut på onsdag är ju vida större än att nåt är på tok och jag försöker hålla fast vid det Flört.

Jag fortsätter hålla tummarna för er skull nu!!

• Anonym (Kämpar på)

Idag var vi på ul. Allt såg bra ut och vi fick precis samma datum på det här ulet som på vulet så nu går jag in i nya veckor på fredagar och bf blev 7 december. Vecka 12+5 idag. Pratade också om förlossning och kanske, kanske, kanske slipper jag snitt Glad.

Hur har du det..? Hoppas att det inte dykt upp någon blödning och att du får se en välmående liten krabat nästa vecka!!!

• Anonym (Kämpar på)

Undrar så hur det går för er, hoppas att ni fick ett positivt besked på vulet..!

• floris
    Anonym (Kämpar på) skrev 2012-06-10 12:19:46 följande:
    Undrar så hur det går för er, hoppas att ni fick ett positivt besked på vulet..!
    Hej!!!Förlåt att jag dröjt så att skriva!!Har kommit av mig lite på fl,men är så trevligt att du är kvar i tråden:)

Vet du,jag går in i vecka 11 idag. Ultraljudet gick bra,det hade växt till sig och hjärtat tickade fint igen:))

Var lite i chok ett tag och är väl än idag,men börjar ta in att jag faktiskt är gravid och ska ha barn igen,och det är ju helt fantastiskt från att i en månbadstid gå och tro missfall.

Mår så hilma illa hela tiden nu,är extremt trött och hungrig så nu får jag tillbaka det där att jag inte hade nå symton...haha!

Är just nu beräknad till 10 jan.

Åh,hur går allt för dig???Berätta!!!!Kramar         
  • Anonym (Kämpar på)

Åå, grattis!!! Gud så skönt Glad. Förstår ju om det är svårt att ta in, men nu ska ni faktiskt få en liten ni med Hjärta.

Själv går jag in i v 16 idag, tiden har gått så otroligt fort! Bebis börjar puffa ganska ordentligt nu och från att ha känt lite sprattel i någon vecka så känner jag nu små små sparkar och det är sååå mysigt. Så där så man inte vågar röra sig en millimeter OM den slutar sparka då, man bara stannar upp och håller andan Drömmer. 4 juli har vi tid för rul, så det är nästa milstolpe, då hoppas jag att bm ser vad det blir för en parvel! Har en känsla av att det kanske blir en liten kille den här gången, så vi får väl se.
    Vad roligt att vi kan följas åt!!!

Kramar

• floris

Tack!!Ja det känns jätte skönt att den svåra nervösa tiden snart är förbi.Nu går jag in i vecka 12 på fredag och så är det inskrivning imorgon:))

Åh vad spännande med rul,vill ni ta reda på vad det är??Jag tror också att det är en liten kille imogron eftersom jag mår så hilma illa hela tiden veilket jag aldrig gjorde med tjejerna.

Men vi får väl se....:))

Vart var det du bodde nu igen??Det var inte i sthlm va??Tänkte det hade vart skoj att typ ta en fika nån gång om det hade varit rimligt avstånd. Själv har jag ingen kompis som väntar litet nu,känns lite trist men man får väl lära känna sen senare när bebben är född:) Har du kompisar som är gravida nu?

Kramar       

• Anonym (Kämpar på)

Vi vill absolut veta vad det är för kön, här är vi alldeles för nyfikna för att låta bli att ta reda på det Glad. Om bm inte ser på rul så ska vi tillbaka till läkaren i v 22 och den läkaren brukar leeeta efter könet, tur för oss Drömmer!! Hur har ni gjort vid de andra graviditeterna, har ni tagit reda på kön? Och kommer ni göra det nu?

Bor i Strängnäs, så det är en bit ifrån Sthlm. En timmes bilfärd ungefär. Jag har inte någon endaste kompis som är gravid just nu, så det hade varit jätteroligt med en fika! Var är det du bor?

• floris
    Anonym (Kämpar på) skrev 2012-06-21 10:03:09 följande:
    Vi vill absolut veta vad det är för kön, här är vi alldeles för nyfikna för att låta bli att ta reda på det Glad. Om bm inte ser på rul så ska vi tillbaka till läkaren i v 22 och den läkaren brukar leeeta efter könet, tur för oss Drömmer!! Hur har ni gjort vid de andra graviditeterna, har ni tagit reda på kön? Och kommer ni göra det nu?

Bor i Strängnäs, så det är en bit ifrån Sthlm. En timmes bilfärd ungefär. Jag har inte någon endaste kompis som är gravid just nu, så det hade varit jätteroligt med en fika! Var är det du bor?

Åh vad spännande, det vill vi också faktiskt helt klart!Och jag kan säga att jag blir förvånad om det inte är en liten kille jag har i magen nu:) Men åh vad mysigt det skulle va med en flicka till också.Så det känns självklart att ta reda på det men såå skönt att det inte spelar någon roll!! Kommer gå på rul i mitten av aug,och det kommer säkert ga jätte snabbt med fem veckors semester emellan.

Jag bor i Farsta i sthlm men helt klart måste vi ta en fika nån gång:)) Nån gång har vi väl vägarna förbi när vi åker nån annanstans,eller om du nån gång är i Sthlm??

Det bara måste vi få till.Men är ju så kul att vi kan maila lite här på fl så länge.

Fy jag mår bara så illa jämt och ändå måste jag äta jämt.Kommer gå upp hundra kilo.:) Har du gått upp mycket än????       
  • Anonym (Kämpar på)

Hej!
    Nu är det jag som har haft fullt upp och inte varit här på ett tag. Fick nån rejäl influensasläng och har varit dålig och febrig ett tag. Men nu känns det bra igen Glad.
    Vägde mig faktiskt i helgen, då hade jag gått upp 2 kg sen inskrivningen och det tycker jag var såå skönt och helt lagom! Tror dock att jag från början hade gått upp mer, men att jag gick ner nåt kg när jag inte mådde bra.
    Idag har vi varit på rul Glad!!! Vi fick se en välmående liten krabat  som hade det så väldigt bra så. Bm tittade efter könet och nog såg det ut som en lillebror allt. Vi fick se ngt som absolut såg killigt ut, hon ville inte säga till 100 men är det inte en kille efter det vi såg så har den tjejen en väldigt konstig utväxt Flört. På nästa ul i v 22 kommer man nog se klart och tydligt hoppas jag!

Hur har du det, vad är det för vecka nu?

• floris

Fy Stackars dig som varit sjuk,det är inte kul när man är gravid...Känns ju ändå som att man redan jämt är sjuk då illamåendet finns där hela tiden,tröttheten och halsbrännan som är ihållande...Skönt att du mår bättre nu i alla fall.

Åhh vad roligt och jätte spännande att få veta att det troligtvis blir en liten kille:)) Grattis!! Jag tror verkliugen att jag också bär på en liten kille men det bästa är att det så inte spelar någon roll.Jag kunde inte vara mer tacksam för det här lilla knyttet.Har tid den 10 aug för rul så det får vi troligtvis veta!   Så spännande!Jag är i vecka 14 nu och bara väntar på att få börja må lite bättre.Har ingen mage än vilket känns trist men det lär jag hinna ångra snabbt sen,haha. Känner dock en boll växande lite smått på morgonen när man känner uner naveln.Har inte varit jätte stor med någon av tjejrna.

Nu har jag äntligen semester och det är så skönt.Kommer vara mest på landet och lite dagliga utflykter inrikes men sen har vi faktiskt precis bokat en resa till Rodhos den 2-9 aug.Var jätte glad först men nu börjar jag bli nojjig över tänkt om man blir magsjuk eller nått annat tråkigt.Jag är nog mer nervös nu när jag är gravid...

Vad ska ni göra i sommar??Har du varit på Rodhos nån gång?Vi åker med fritidsresor så det borde väl va ganska säkert.

Kram     

• Anonym (Kämpar på)

Hej!
    Å, snart är det dags för er utlandssemester Glad. Låter väldigt trevligt med den här struntsommaren vi har haft! Vi åkte till Grekland varje år när jag växte upp. Mestadels till Kos men vi åkte till Rhodos ett år. Jag var 14 år och hade en kompis med mig och det mesta vi gjorde var att smyga iväg på kvällarna och smet in på diverse klubbar där de glatt serverade oss jättegoda (och alldeles för många) drinkar Flört. Kommer inte ihåg så mycket mer av den resan faktiskt men har för mig att Rhodos har riktigt bra stränder..? Fritidsresor brukar ju vara jättebra och jag tror inte att du behöver vara nervös, njut av den goda maten och framförallt av tzatzikin!!
    Snart dags för ert rul också, spännande Glad. Vi ska på nästa ul den 8 augusti, blev visst i v 23. Ska bli kul att se skrutt igen!

• floris

Hej igen!:))

Vi kom hem igår och har haft en toppen semster!Det var en underbart fin ö men det var väldigt hett, mellan 38 och 42 grader varje dag från morgon till kväll.Tack för det med min gravida kropp.

Men det var härligt att bada i alla fall.

Idag var vi på rul:)) Allt såg bra ut och vi fick veta att det troligtvis är en flicka vi väntar.Hihi,tre tjejer,hur blir det i tonåren!!:))
     Vi är jätte lyckliga,det spelade verkligen ingen roll och det känns fantastikt att få ha tre tjejer hemma!!

Åh vad spännande med nästa ul.Skriv sen och berätta!!

Kram          

• Anonym (Kämpar på)

Vad roligt att ni fick en bra semester Glad!! Själv gillar jag regnet och den lite kallare temperaturen just nu, så jag förstår om värmen tog musten ur dig.

Vad skönt också att allt såg fint ut på rul och superkuligt med tre tjejer jöh, det var lite det jag hade föreställt mig när vi skaffade en trea men precis som du så är jag glad vilket som. Det visade sig i onsdags att det absolut är en liten kille som kommer den här gången; med 110 % säkerhet. Vi fick en väldigt tydlig bild på hela paketet Flört. Så nu ska vi tapetsera om bebisrum med lite killiga tapeter (för en gångs skull). Känns lite nytt och lite spännande, hur gör man med en kille liksom Flört..?

Kram

Svar på tråden Nya tag i kampen om en 3:a.