För oss som planerat att amma länge!
Har för mig att jag sett en liknande tråd innan, men hittar inte rätt på den (är inte så himla bra på sökfunktionen)!
I alla fall, min dotter är nu fem månader, och min amning har gått bra. Gjorde ont till en början, men det släppte och dottern älskar mina bröst Jag helammar med lite smakisar då dottern började intressera sig för att jag åt mat och själv började gapa
Men att sluta amma är låååångt bort just nu! Just nu har jag uppfattningen om att hon får amma fritt tills hon blir 12-18 mån och därefter när vi är hemma tills hon är två, och därefter får vi se hur vi gör! Jag har en jättebra BVC som stöttar mig superbra i min amning och hon tycker att det är fantastiskt att jag vill amma länge, så jag är superglad för att jag fått en BVC-sköterska som passar oss så bra! Min BVC-läkare resonerar likadant, och hon har också ammat sina barn väldigt länge.
Ja, som ni märker så tillämpar jag helt fri amning och kommer också göra så rätt länge. Dottern känner sig trygg med brösten och att hon får, så hon "pratar" på ett visst sätt till mig när hon vill ha maten. Ja, alltså, jag pratar rätt öppet om hur min amningsplan ser ut, några ger positiva kommentarer, några säger ingenting och somliga gapar lite lätt En del tycker att det är "äckligt" tydligen, men det bryr jag mig inte om, jag brukar hänvisa till vad WHO säger och att människans biologiska amningsålder är 2,5-5 år. Jag bryr mig inte om det negativa. Jag trivs, bebis trivs nu och får ju bestämma själv i framtiden.
Jag tänker inte heller ge min flicka välling eller nappflaska, utan tror på bröstmjölk, havregröt, vanlig mat och mugg när den tiden är inne! Ni som är inne på liknande spår är jättevälkomna att diskutera här inne!
(Och jag ser inte ner på dem som inte kan amma osv, utan ser detta som bäst för oss!)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-09 22:53
Medlemsgrupp: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/vi-som-planerat-att-amma-lange-123344
Startade även en som hette samma som tråden, men av någon anledning blev jag inte ens medlem i den, så något knasigt blev det där. Så vår medlemsgrupp heter härmed "Vi som planerat att amma länge"