• Desiree1988

Hur långa är och hur mycket väger era 3åringar?

Får intrycket av att min dotter är väldigt stor, när jag jämför med andras barn, med vilken klädstorlek hon "ska" ha osv. 

Min dotter är 2,5 år (fyller 3 i augusti), väger 17 kilo och är 104 cm lång. 

Undrar nu hur långa och hur mycket era 3åringar väger? 

• Svar på tråden Hur långa är och hur mycket väger era 3åringar?
  • Emma3

Min dotter vägde på 3 års kontrollen 16,4kg och var 100cm lång.

♥ Våra underbara barn! Leo-07 ♥ Wilma-09 ♥
  • Sarah84

Sonen är precis fyllda 3 år. 'r strax över 1m & väger ca 17-18 kilo

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Sommarlöv

Min son fyller 3 år om ett par veckor. Han är 96 cm lång och väger 15 kg. Precis på melel enligt kurvorna. Både jag och mina man är ganska små.

• Getz

Min dotter var 101 cm o vägde 15 kg på sin 3 års kontroll

• suzbal

jag undrar min son vägde 12,5 när han var strax innan han fulde 3 år han har haft bronkit och lung inflamation men nu när han är 3 år och 2 månader väger han 13,9 eller 14 hur skall jag tänka om den är normalt eller under kurvan längden är ca 92cm men vi både är invandrare som föräldrar pappan är ca 178 jag ca 162 hjälp me att jag inte blir orolig vad skulle vara normalt för hans kg mvh suzan stort tack

• suzbal

hej tack för er tid och samtal med oss som behöver. min sons  bvc säger att det är ok men skakar huvudet åt höger och vänster men problemet är att barnet äter inte bra jag lyckas inte ge mat jag ger yogurt filmjolk osv med sprutan lurar honom att  det är  medicin annars jag vill ej bara två köttbullar eller två fisk pinnar eller en liten bit tortilla spagetti med vitköl och vit ost med basilika kryddan, per dag bara det, han vågar ej testa nya mat, bara några pommes i m,c han gillar inget annat, jag vett ej hur skall jag kalara jag uppfostrade mina brors 4 barn de var alla perfekta med min eget lyckas jag ej spela ingen roll hur mycket jag skämpar dagis personalen lyckas inte heller bara vi lever på välling, tre gånger dagligen ca 180ml 150ml 180 ml är det ok eller, putte lite dricker vatten eller festis eller appel apelsin juice bara lite ca 100ml per dag ibland

• Coruscant

På BVC på 3-årsdagen var sonen 102 cm och vägde 16 kg, precis lika stor som "idolen" Totte var i boken (fast inte vid samma ålder)!

• suzbal

tusen tack, nu jag kan ta det lungt hihihi när läste jag om tjokis bebisar blev jag jätte ledsen att vi är smala men nu när jag läser de som är på samma nivå som min son då tycker jag att det är ok, nu har jag andasat djuppppppt på ett relax sätt minjon gånger tack till alla som skriver trevlig vinter time önskar jag snart jul också ha en underbar jul och gott nytt år

• Spartacus

Min son är 3 drygt 110 cm och väger 18... dottern var ännu längre i den åldern! hon ligger ännu över i kurvan. 126 cm och är 5 år. Vi är långa så det är ju bara så...

Svar på tråden Hur långa är och hur mycket väger era 3åringar?