Solskenshistorier önskas! Endast tre ägg vid ivf...
Önskar lite solskenshistorier om ivf och litet antal ägg. Ska plockas på dessa i nästa vecka. Hur har det gått för dig?
Önskar lite solskenshistorier om ivf och litet antal ägg. Ska plockas på dessa i nästa vecka. Hur har det gått för dig?
När jag var 28 gjorde vi vårt första IVF och jag hade få blåsor och fick bara ut 4 ägg. Alla var dock jättefina så läkaren trodde att det var 95% chans att det skulle bli ett fint ägg att sätta in. Men tyvärr befruktades inget ägg.
Fick vänta en månad och började sedan om igen med högre sprutdos vilket gav fler äggblåsor. Såg ut att vara ca 8 stycken, men det blev hela 12 ägg så några dök upp på slutet! Vi gjorde ICSI denna gång och 7 ägg befruktades. När jag kom tillbaka för ET var det bara ett enda ägg som var fint men det räckte för nu ligger hon och sparkar i magen (v 22).
Hej! Hade 11 blåsor varav 7 med ägg, 3 som kunde befruktas, 1 till et som blev vår flicka och två till frysen. Av de klarade ett inte upptiningen men med det andra gjordes fet som blev vår pojke! Nu 8 år efter att ha slutat skydda oss helt plötsligt spontant gravid i v.6 med en trea
två ägg första gången. Ett av dem är min underbara dotter.
Varmt lycka till!!!
Åh, jag behövde läsa den här tråden.
Nästa vecka ska jag in för OPU och förhoppningsvis ET. Nu börjar det bli allvar.... nervös!
Har gjort 3 äggplock. Sista gången fick vi 9 befruktade ägg - och ett av dessa återinfördes och i oktober fick vi världen gulligaste kille! Hoppas att något av de resterade åtta kan bli ett syskon i framtiden.
Lycka till!
Hej igen!
Jag skrev den 14e och nu är det gjort. 15 ägg plockades ut varav 11 mogna. 5 fina befruktade varav ett återfört och 4 i frysen. Embryologen ville odla vidare på se andra 6 också eftersom han trodde att de kunde bli fina de också med lite tid. Så nu väntar vi på graviditetsbesked och på brev som talar om hur många ägg vi har i frysen. Hade aldrig kunnat drömma om detta, allt annat har gått käpprätt åt helvete.
Sista behandlingen fick vi endast ut 3 ägg, vi körde korta med Menopur. Två klarade befruktningen och de satte vi in. Nu har jag ett av dem som växer i magen och är i v. 18. Det räcker ju med ett ägg...
Vad glad jag blev att hitta denna tråd. Hade äp igår, fick ut nio ägg varav bara två befruktades.. ET imorgon om allt går som det ska.. är sjukt nervös och livrädd att det inte blir något.
Ser att det här är ett inlägg från 2012. Vore spännande att veta hur det gått för er? Hade bara 3 äggblåsor på sista UL, på fredag görs ÄP. Hoppas på att det är tre bra ägg.
Vi hade lite samma problem. Vid första försöket hade vi sex blåsor och tre befruktades, men inget ledde till graviditet. Andra gången kom bara en blåsa och försöket avbröts. Vi var väldigt ledsna och inställda på att det inte skulle gå efter det. Tredje och sista försöket fick jag en maxkur med hormoner vilket ledde till elva blåsor. Bara en av dessa var av sådan kvalitet att det gick att göra en återföring, men det räckte. <3 Han är du månader nu. Så ge inte upp!
Vi hade lite samma problem. Vid första försöket hade vi sex blåsor och tre befruktades, men inget ledde till graviditet. Andra gången kom bara en blåsa och försöket avbröts. Vi var väldigt ledsna och inställda på att det inte skulle gå efter det. Tredje och sista försöket fick jag en maxkur med hormoner vilket ledde till elva blåsor. Bara en av dessa var av sådan kvalitet att det gick att göra en återföring, men det räckte. <3 Han är du månader nu. Så ge inte upp!
Vid min senaste IVF så hade vi "bara" tre ägg befruktats, ett till mig som blev världens finaste son och i slutändan ett ägg som var bra nog att frysa. Så visst kan det gå vägen ändå :)
Äggdonation, donatorn fick ut 8 ägg, bara två befruktades. Det finaste sattes in och gjorde mig gravid. Är nu i vecka 18, det andra ägget klarade sig inte.
Så det kan visst gå på första försöket :)
( har inga ivf försök sen tidigare )
Vi fick bara ut ett enda ägg, det blev vår mirakeldotter som idag är 7 månader