• Anonym

Solskenshistorier önskas! Endast tre ägg vid ivf...

Önskar lite solskenshistorier om ivf och litet antal ägg. Ska plockas på dessa i nästa vecka. Hur har det gått för dig?

• Svar på tråden Solskenshistorier önskas! Endast tre ägg vid ivf...
  • Anonym

tre ägg är lyx.... skratta dig lycklig om du får dem! Långt ofrån alla får så god skörd!

• Anonym

Tack för era svar.

Jag är 28 år så visst hade jag förhoppning om att vara bland dem som får många äggblåsor!

Nu vet jag inte hur noga de kollar med ultraljud innan äggplock. Men får hoppas att dessa tre är fina iallafall.

• Anonym
    Pimpinellan skrev 2012-03-11 17:09:12 följande:
    Jag hade bara 2 mogna ägg en gång och kom till ET så visst kan det gå. En kvinna på min klinik hade ett ägg och fick barn av det enda ägget! FörvånadGlad
    Vilken härlig historia Solig
  • Anonym

Åh, jag behövde läsa den här tråden.

Nästa vecka ska jag in för OPU och förhoppningsvis ET. Nu börjar det bli allvar.... nervös!

• Anonym

Hej igen!

Jag skrev den 14e och nu är det gjort. 15 ägg plockades ut varav 11 mogna. 5 fina befruktade varav ett återfört och 4 i frysen. Embryologen ville odla vidare på se andra 6 också eftersom han trodde att de kunde bli fina de också med lite tid. Så nu väntar vi på graviditetsbesked och på brev som talar om hur många ägg vi har i frysen. Hade aldrig kunnat drömma om detta, allt annat har gått käpprätt åt helvete.

Svar på tråden Solskenshistorier önskas! Endast tre ägg vid ivf...