Behöver svar, flytt, umgänge, kostnad, tingsrätt, hela baletten!
Jag vill ha varannan helg, han vägrar, funderar dra det vidare.
Barnet är 1.5 år gammalt.
Jag vill flytta från den här kommunenoch känner att om vi har varannan helg så spelar det någon roll om barnet inte bor i samma kommun som sin pappa.
Jag vill flytta dit min kärlek bor, han har jobb så han kan inte flytta hit och det vill jag inte heller att han ska, där har vi en underbart stor familj, släkt med mycket kärlek och han har ett stort socialt nätverk, det har inte jag, har inga vänner, familj eller släkt här, bara mitt barn och hens pappa.
Det jag undrar är, kommer jag få igenom varannan helg genom familjerätten eller måste jag driva det vidare till tingsrätten? Kommer det kosta mig något?
Jag har ensam vårdnad.
Om jag flyttar, hur blir det med umgängesresor? Ska jag betala dem och resa med barnet?
Jag pratade med barnets pappa, han vägrar att barnet ska flytta och han säger att om vi nu skulle flytta så ska jag betala resorna och resa med barnet då jag väljer flytta eller så säger han att han kan stämma mig på umgängesbrott för att jag flyttar bort från honom med barnet, men jag skulle inte neka honom träffa sitt barn så hur kan det bli umgängesbrott?
Ni som är kunniga, hjälp mig!