Vi behöver hjälp för att lösa våra problem
Hej på er! Jag har läst flera trådar i den här forumavdelningen som handlar om hur ena eller andra parten i ett förhållande har fått minskad lust. Sedan vänder och vrider man på företeelsen och kommer fram till att man "måste lösa sina problem". Så långt är jag med. Men HUR? Vad jag vill med den här tråden är få förslag på VAD man kan göra för att öka lusten och hitta tillbaka till varandra.
För att göra en lång historia så kort det går:
Jag och min sambo träffades för 3,5 år sedan. Vi inledde ett KK-förhållande som varade i ett halvår. Lyckligtvis blev vi kära och blev ett par. KK-förhållandet var väldigt vilt och hett och vi hade mycket sex på ett sätt som jag inte tror någon av oss haft tidigare. Så fortsatte det även den första tiden efter vi blev tillsammans. Efter ett tag blev vi sambos.
Min sambo är allt jag önskar mig: han är snäll, omtänksam, lojal, ärlig, ödmjuk. Jag ser en framtid tillsammans med honom och jag älskar honom med allt jag är. Vi har ett bra förhållande, vi kan prata med varandra, försöker dela på uppgifterna i hemmet, vi bråkar i stort sett aldrig och har i övrigt det väldigt ordnat med jobb och ekonomi. Vi planerar vår framtid och ser barn och hus framför oss. Allt borde således vara frid och fröjd.
Men min sexlust har bara dalat under tiden vi varit tillsammans. I dagsläget är den i stort sett obefintlig. Jag lider över detta för jag VILL ha sex, men jag känner ingen lust. Sambon mår såklart lika dåligt över det och jag förstår honom. Vi är helt överrens om att vi inte kan ha det såhär. Men vi vill inte behöva lämna varandra på grund av ett ej fungerande sexliv när vi älskar varandra och har det så bra i övrigt.
Vi har pratat mycket om det. Vi förstår varandras känslor, dvs han förstår att jag är förtvivlad över den uteblivna lusten och jag förstår att han känner sig frustrerad, osedd och ledsen. Han tjatar aldrig och vi bråkar inte om det, vi talar om det. Oftast med tårar som följd från min sida då jag känner mig så otillräcklig och som orsaken till att han mår dåligt. Hade min sexlust varit som den skulle hade problemen inte funnits.
Vi måste således lösa problemet och öka min lust, så att vi kan ha ett fungerande, glatt och härligt sexliv, så som det en gång var (eller i alla fall likt det som en gång var).
Jag har försökt med L'Argiplex, men då jag inte riktigt tror på hela grejen så hjälpte det nog knappast. Är dock villig att göra ett nytt försök. Vi har försökt med att han ska ta mer initiativ, vi har försökt med avhållsamhet (för att väcka längtan och lust) och vi har försökt med att jag ska ta mer initiativ. Själv försöker jag jobba med mig själv, lyssna på kroppens signaler. Vilket egentligen mest resulterat i att jag försökt tvinga mig själv att vara kåt. Det fungerade inte.
Finns det hjälp att få? Finns det någon man kan prata med? Vart vänder man sig? Finns det läkemedel?
Nu blev det här väldigt långt, tack alla som orkat läsa. Jag älskar min sambo och han älskar mig. Vi vill rädda det vi har för vi tycker det är värt att räddas.