usch så jobbigt trist, lider med dig vi har precis tvärt om här. Fast vi har varit gifta i mer än 35 år.
Men jag har en underbar fru som vet hur jobbigt det är för mig så jag har fått ok försöka träffa någon seriös tjej helst ett par här omkring. Man är ju rädd för sjukdommar sen vill vi inte riskera att jag blir förälskad i någon annan. Men det är inte så lätt vara "otrogen" när man varit gift i snart 40 år och älskar den andre lika mycke som om det var i går vi träffades......
Ett trist råd försök stå ut, försök få med honom till någon sex rådgivare. Det finns många underbara barnmorskor med sexologi som specialitet. Kan även rekomendera St Lukas som har många underbara terapeuter som har kompetens. Du kan även söka via vanliga vården. Det finns även kristen sexolog som jag har träffat och hört hennes föreläsningar. Hon ger inga dåligt samvete hon har en underbar fin inställning till problematiken hon heter Hanna Möllås från Jönköping.
Vi har turen att ha en kompis (min frus bästa vänninna) som är barnmorska med sexologi som specialitet och tjejerna har diskuterat problematiken "tusen gånger" och hon har även pratat med mig många gånger. Det var de som kom fram till vår lösning.
Hoppas av hela mitt hjärta att Ni kan få hjälp och att Ni klarar hänga ihop. ÄR så gammaldags att jag tror barnen mår bäst av en kärnfamilj och att Ni tjänar på det i långa loppet. Känner flera som delat sig och som efter 10 15 år känner det som en del av deras liv har förlorats.
Men hoppas Ni finner en lösning för Er som funkar, tyvärr är vi killar lite fega när det gäller sexproblematik vi vågar inte så mycke men försök få honom förstå att det är jobbigt för Dig. Du kan börja prata med Hanna själv för få råd av henne. Hon är verkligen mjuk och underbar.
Önskar Er all lycka till och hoppas mitt förslag inte kommer för sent men Ni måste prata...... inte lätt men ändå.