• Anonym

Han kunde inte bry sig mindre när han ser mig naken.... :(

Vi har varit ihop två år, har ett barn ihop, men jag har gått ner alla graviditetskilon, plus ytterligare fem kilo (sonen är fyra månader bara, så jag har jobbat hårt för det). 

Sexet har väl aldrig varit jättebra, jag får ta flest initiativ.

Men nu är det väl värre än värst. Om han ser mig naken typ när jag kommer ut ur duschen så reagerar han knappt, han kan säga typ "ooh" eller nåt med tillgjord röst och sen skrattar han lite och går och gör nåt annat. vad är det för reaktion?  man vill ju för fan känna sig åtrådd. 

jag hatar det här, att man tar varandra för givna så fort. jag vill känna lust igen, min lust till honom minskar nämligen när han aldrig visar nåt för mig på det sexuella planet.

• Svar på tråden Han kunde inte bry sig mindre när han ser mig naken.... :(
  • Trust me

Låter som en vanlig tråd med ett tynande sexliv. Än har jag inte läst någon mirakelkur. De vanliga menlösa svaren är väl att prata om det och att börja ha sex regelbundet för att få in det i livet. Inte glömma att se och uppmärksamma varandra dagligen.

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Anonym

Kan inte du förklara för min fru hur trevligt det är med en man som visar åtrå för sin kvinna? För min fru tycker mest jag är jobbig som visar att jag tänder på henne, hånglar upp henne ofta etc

• Schna

Be your own. Det är det enda fungerande rådet jag känner till. Slit loss dig mentalt från den där tvåenigheten och ta ansvar för din egen lycka så långt det går utan att såra den andra. Prata om det.

Jag tror att den som tappar lusten ofta tar den andra för givet, och hen måste sluta med det.

• Trust me
    Schna skrev 2012-03-16 10:32:27 följande:
    Be your own. Det är det enda fungerande rådet jag känner till. Slit loss dig mentalt från den där tvåenigheten och ta ansvar för din egen lycka så långt det går utan att såra den andra. Prata om det.

Jag tror att den som tappar lusten ofta tar den andra för givet, och hen måste sluta med det.
    Det här är andra gången jag läser att man själv är ansvarig för sin egen lycka. Lika klokt denna gång. Solig
  • Schna
    Trust me skrev 2012-03-16 11:09:10 följande:
    Det här är andra gången jag läser att man själv är ansvarig för sin egen lycka. Lika klokt denna gång. Solig
    Bara andra? Vattna vattna... Jag tror att människor som tar ansvar för sin egen lycka blir väldigt attraktiva per automatik, men det är ju inte därför man ska göra det. Det följer med på köpet! Tror jag.
  • Anonym (Prata med någon)
    Rynkar på näsan usch så jobbigt trist, lider med dig vi har precis tvärt om här. Fast vi har varit gifta i mer än 35 år.

Men jag har en underbar fru som vet hur jobbigt det är för mig så jag har fått ok försöka träffa någon seriös tjej helst ett par här omkring. Man är ju rädd för sjukdommar sen vill vi inte riskera att jag blir förälskad i någon annan.  Men det är inte så lätt vara "otrogen" när man varit gift i snart 40 år och älskar den andre lika mycke som om det var i går vi träffades......  
    Ett trist råd försök stå ut, försök få med honom till  någon sex rådgivare. Det finns många underbara barnmorskor med sexologi som specialitet. Kan även rekomendera St Lukas som har många underbara terapeuter som har kompetens. Du kan även söka via vanliga vården. Det finns även kristen sexolog som jag har träffat och hört hennes föreläsningar. Hon ger inga dåligt samvete hon har en underbar fin inställning till problematiken hon heter Hanna Möllås från Jönköping.
    Vi har turen att ha en kompis (min frus bästa vänninna) som är barnmorska med sexologi som specialitet och tjejerna har diskuterat problematiken "tusen gånger" och hon har även pratat med mig många gånger. Det var de som kom fram till vår lösning.
    Hoppas av hela mitt hjärta att Ni kan få hjälp och att Ni klarar hänga ihop. ÄR så gammaldags att jag tror barnen mår bäst av en kärnfamilj och att Ni tjänar på det i långa loppet. Känner flera som delat sig och som efter 10 15 år känner det som en del av deras liv har förlorats.

Men hoppas Ni finner en lösning för Er som funkar, tyvärr är vi killar lite fega när det gäller sexproblematik vi vågar inte så mycke men försök få honom förstå att det är jobbigt för Dig. Du kan börja prata med Hanna själv för få råd av henne. Hon är verkligen mjuk och underbar.

Önskar Er all lycka till och hoppas mitt förslag inte kommer för sent men Ni måste prata...... inte lätt men ändå.      
  • Anonym

Samma här hemma...vi har varit tillsammans i 6 år nu och har 2 barn ihop..
    Jag får lite panik då han knappt tar i mig längre....
    De första 2 åren hade vi sex flera gånger varje dag, men sen föddes första barnet och då gick det utför, han var absolut inte lika intresserad längre, även fast han säger att jag är snyggare och sexigare än innan jag fick barn..

Jag får tjata mig till sex och om jag har tur blir det 2-3 gånger i månaden...jättetrist! 

• Anonym (same shit)
    Anonym skrev 2012-03-14 21:42:12 följande:
    Vi har varit ihop två år, har ett barn ihop, men jag har gått ner alla graviditetskilon, plus ytterligare fem kilo (sonen är fyra månader bara, så jag har jobbat hårt för det). 

Sexet har väl aldrig varit jättebra, jag får ta flest initiativ.

Men nu är det väl värre än värst. Om han ser mig naken typ när jag kommer ut ur duschen så reagerar han knappt, han kan säga typ "ooh" eller nåt med tillgjord röst och sen skrattar han lite och går och gör nåt annat. vad är det för reaktion?  man vill ju för fan känna sig åtrådd. 

jag hatar det här, att man tar varandra för givna så fort. jag vill känna lust igen, min lust till honom minskar nämligen när han aldrig visar nåt för mig på det sexuella planet.

Jag har det likadant... vi hade ett otroligt passionerat sexliv de första åren..e på åttonde året nu.. han gav mig mer än gärna oralsex... nu får jag be om d... händer rätt sällan kan jag säga. Pratade m honom om de just ikväll o frågade vad han egentligen tycker om att slicka mig.. om han gillar det o går i gång på det.. jaaa svarade han.. ja men varför får jag det så sällan då.. Ahhh har faktisgt ingen aning blev svaret. Jag e gravid i v 21 o bad honom efter dusch att smörja min mage o bröst m olja.. tänkte att lite kroppsberöring skulle väcka hans lust.. men icke.. där låg jag naken och ha smektemin  mage o bröst kanske tio minuter o sen somnade han...
    Va ska man säga.. fredgakväll o som ett utsketet äpple va han.. klockan halv åtta somnade han för natten...  kul kille... sådär... så du e inte ensam om dessa problem...
  • ElectroDiva

jag bryr mig inte så märkvärt när min sambo springer naken ..men det betyder inte att jag inte tänder på honom bara för det.. för det gör jag

• Trust me

Nu tänker inte TS riktigt så här men om män skulle förväntas bli kåta av att se lite naken kvinnohud så har både Afghanistan och feministtalibanerna rätt; män är djur. Det förklarar alla våldtäkter då det är ett naturligt manligt beteende att bli frustande kåt av det. Det vet vi alla att kåthet begränsar förmågan att tänka och tillsammans med alkohol finns ingen möjlighet för en man att stå emot de djuriska drifterna.

• skoladan

Men nakenhet behöver i sig inte vara tändande. Jag vet inte om jag tänt så himla mycket på en NAKEN kropp. En naken kropp kan verka utlämnad, skyddslös, avskalad och för "rakt på sak". Antydd nakenhet kan vara mer erotiskt laddad än total nakenhet. Och en  fullt påklädd kropp kan vara mycket erotisk.
    Att komma ut naken ur duschen kan verka vardagligt och inte ett dugg spännande.

• Wittra

Oj, efter att läst här sedan jag skrev mitt inlägg fick mig att förvånas. Folk verkar ju leva i ganska trista relationer, rent ut sagt. Nej, man BEHÖVER inte slänga sig över sin partner så fort lite hud visas, nej man BEHÖVER inte ha sex 5 ggr om dagen i avancerade ställningar, hängandes i takkronor o annat experimenterande. Men att få bekräftelse i form av blickar och komplimanger anser jag vara högst normalt. Nu har jag bara haft den relation som jag har nu, så jag har ju inte mkt att jämföra med. Men jag skulle aaaldrig vilja leva med en människa som aldrig "ser" mig. Usch, sorgligt.

och folk kan sluta klanka ned på en för att man vill ha den här bekräftelsen.

• Anonym (Robban)
    Anonym skrev 2012-03-16 10:19:34 följande:
    Kan inte du förklara för min fru hur trevligt det är med en man som visar åtrå för sin kvinna? För min fru tycker mest jag är jobbig som visar att jag tänder på henne, hånglar upp henne ofta etc
    +1
Svar på tråden Han kunde inte bry sig mindre när han ser mig naken.... :(