• vanheden86

    blivande pappor i 25 års åldern

    hej!

    Vore jättekul att prata med andra blivande pappor som är i samma situation som jag och som längtar efter barn.   Så finns ni där killar så hör gärna av er för en pratstund.   

  • Svar på tråden blivande pappor i 25 års åldern
  • larvitar

    Är en 25-årig Linköpingspappa. Dottern har blivit så mycket som 2,5 år nu, tiden går otroligt fort!

  • LakLak

    dom som säger sig kunna spå i framtiden säger 22 juli.
    När är det dags för er andra?

  • larvitar

    Inte förrens till hösten, 6/10 var senaste beskedet.

  • LakLak
    larvitar skrev 2012-03-30 09:54:27 följande:
    Inte förrens till hösten, 6/10 var senaste beskedet.
    haha, senaste beskedet. Det låter som det är väldigt många besked hit och dit:)
  • larvitar

    Nae, egentligen inte, men frugan har hela tiden haft koll på alla datum men efter UL nu i veckan blev det flyttat lite, men det var marginellt. Det var bara mitt underliga sätt att uttrycka mig som lurade dig ;)

  • Ponzi

    Detta är nytt för mig men vårt ska beräknas komma i vinter först, men är väldigt intresserad att komma i kontakt med andra "unga" pappor

  • LakLak
    larvitar skrev 2012-03-30 21:20:42 följande:
    Nae, egentligen inte, men frugan har hela tiden haft koll på alla datum men efter UL nu i veckan blev det flyttat lite, men det var marginellt. Det var bara mitt underliga sätt att uttrycka mig som lurade dig ;)
    jaja, då förstår jag. Lät som det skillde ett par månader eller nått sånt:)
    Ponzi skrev 2012-04-02 22:57:35 följande:
    Detta är nytt för mig men vårt ska beräknas komma i vinter först, men är väldigt intresserad att komma i kontakt med andra "unga" pappor
    Ja vinter då måste det vara nytt, det är ju nästan fortarande vinter här..brrr.
    Men undrar du nått är det bara att skriva
  • larvitar

    Hur ser era liv ut i övrigt då om man får undra? Jobb? Var bor ni? Planerat barn? Allt man kan tänka sig :)

  • LakLak

    Bor i alingsås några mil utanför göteborg, pluggar lite lösa it-kurser på distans men känner att jag måste skaffa mig en ordentlig utbildning nu när man skall bli pappa, jag har ju inte bara mig själv att tänka på längre:) Är det fler som känner så? Att man får börja ta lite ansvar helt plötsligt.
    Så det är på gång, blir nått bra till hösten. Annars är det frun hunden och datorn(förvånande, eller hur?) som tar den mesta tiden.
    Vi har planerat barn ett bra tag, har bara inte blivit förens nu. Känns så bra att äntligen ha lyckats.

  • larvitar

    Det blir ju ett stort skifte i hur man prioriterar tycker jag. Finns ju helt plötsligt något som blir viktigare än allt annat, ett annat liv som är viktigare än ens eget.

  • Ponzi

    Jag pluggar heltid, och jobbar lite deltid på sidan om, känner igen mig.


    LakLak skrev 2012-04-04 10:18:54 följande:
    Bor i alingsås några mil utanför göteborg, pluggar lite lösa it-kurser på distans men känner att jag måste skaffa mig en ordentlig utbildning nu när man skall bli pappa, jag har ju inte bara mig själv att tänka på längre:) Är det fler som känner så? Att man får börja ta lite ansvar helt plötsligt.
    Så det är på gång, blir nått bra till hösten. Annars är det frun hunden och datorn(förvånande, eller hur?) som tar den mesta tiden.
    Vi har planerat barn ett bra tag, har bara inte blivit förens nu. Känns så bra att äntligen ha lyckats.
    KÄnner igen mig, är i samma situation ungefär, fast jag pluggar just nu heltid och jobbar lite på sidan om.
    Att man börjar få mera ansvar är något jag alltid haft, men känns nu som jag tror du känner att det helt plötsligt blev mera ansvar men på ett helt annat sätt.
    Nygift är man också, vi planerade också länge men först nyligen började hända något.

    Pluggar ekonomi fristående kurser just nu för att inom 3-4 år ha en examen inom Redovisning.
  • hailtheirons

    Hallojsan! Jag blir pappa i juli, kommer bli kanon! Bor i Umeå och snart utbildad fritidspedagog...

    Va har ni för funderingar kring att bli pappa? Någon som har någon sorts oro eller liknande...?

        

  • LakLak
    hailtheirons skrev 2012-04-24 00:31:47 följande:
    Hallojsan! Jag blir pappa i juli, kommer bli kanon! Bor i Umeå och snart utbildad fritidspedagog...

    Va har ni för funderingar kring att bli pappa? Någon som har någon sorts oro eller liknande...?

        
    Självklart har man en oro om hur man kommer bli som pappa, om man kommer räcka till osv
Svar på tråden blivande pappor i 25 års åldern