Jag skulle uppskatta mest om mitt barns lärare var
Förutsättningarna för frågan är förstås uppfattningen om att olikheter berikar och att det är en fördel om barnen får del av det som inte är mainstream.
Förutsättningarna för frågan är förstås uppfattningen om att olikheter berikar och att det är en fördel om barnen får del av det som inte är mainstream.
Jag tänkte just svara "Kunnig inom sitt ämne" men det var visst inte det det handlade om...
Homo
Muslim, helt klart.
Jag skulle föredra att mitt barns lärare har en bra utbildning, är kompetent och engagerad och la det i första rum och inte sin trostillhörighet, kulturella arv, sexuella läggning eller funktionshinder.
Jag skulle uppskatta mest om mitt barns lärare var...
En bra lärare...?
Tydligen är den pedagogiska kompetensen mindre viktig om läraren ifråga är gay, muslim eller rullstolsburen? Eller?
Jag skiter fullständigt i vilka preferenser läraren har när det kommer till det ena eller det andra så länge han eller hon är proffsig och gör ett bra jobb.
Jag skulle uppskatta mest om mitt barns lärare var...
En bra lärare...?
Tydligen är den pedagogiska kompetensen mindre viktig om läraren ifråga är gay, muslim eller rullstolsburen? Eller?
Jag skiter fullständigt i vilka preferenser läraren har när det kommer till det ena eller det andra så länge han eller hon är proffsig och gör ett bra jobb.
all of the above?