Hur länge håller ett avtal?
Om man gör ett avtal för umgänge på familjerätten, hur länge sträcker sig det avtalet? Är det på något sätt tidsbestämt för att sedan göras ett nytt avtal eller vad?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 21:30
Hur mycket lyssnar de på berättelser från den ena parten?
Alltså jag har massor av exempel som gör att mitt x bara borde ha dagumgänge och inte nattumgänge med barnen t ex.
Jag har dock inte några "bevis" mer än det jag själv hört och sett, jag har skrivit dagbok mm
men jag har ju inga fotobevis direkt...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-05 20:07
Nu har vi kommit så långt att avtalet på varannan helg är påskrivet. Han höll avtalet men barnen reagerade mer och mer på ett negativt sätt och ville inte åka till pappa och ville inte vara där. De skrek och grät i timmar innan de skulle dit och hela tiden där tjatade de på pappan att få åka hem.
Pappan kände då själv att det var bättre med endast dagumgänge, vilket vi haft en månad nu. Alla mår mycket bättre av detta.
Är det då smart att låta pappan skriva på ett nytt avtal? Hans liv är rätt komplicerat och vill gärna ha på papper det snaraste.
Om man låter oberoende vittnet bevittna namnteckningarna är avtalet mer "giltigt" om det skulle gå till rätten eller spelar det ingen roll?