Har din tonåring egen TV och surround på sitt rum?
Som TS lyder...
Som TS lyder...
Nej men varsin dator. TV finns utanför deras rum, en mindre för TV spel
Nej, vi har en gemensam TV för hela familjen.
Inte tonåring än på ett år, men äldsta bonusen har egen TV. Spelar spel på den, men fullt möjligt kolla om han vill (titta på TV gör han på den i vardagsrummet dock, så inte bett om att få "kanaler inkopplade" på sitt rum än.). Inget surround sound dock, men det är nog eg mest för det inte efterfrågats. Misstänker han får det den dag han vill ha det. Han har ingen dator, men en Ipad (fick välja mellan det och dator senaste födelsedagen) och får låna pappas dator ganska fritt. Använder än bara dator för att surfa fram små snabba saker som var man kan köpa ett spel eller så, inget regelrätt surfande än.
Den några år yngre bonusen har inte TV på sitt rum än men kommer få om/när jag flyttar in, då han lagt beslag på TVn i vardagsrummet för att spela och jag inte skulle uppskatta det. (Kom upp i en diskussion, min partner tyckte att "men kolla på TV om du har tråkigt då" och jag tyckte "den brukar vara upptagen..." varvid min partner tyckte "Men jag kan skaffa en TV till [barnets namn] så kan han ha den på sitt rum och spela där, inga problem". Jag ansåg inte då det behövdes, men som sagt, den dag jag ev bor där, då kommer den där TVn på rummet komma).
Inte tonåring än men TV och dator (går på samma skärm) finns på rummet. Inget surrondsystem och kan heller inte motivera ett inköp av det eftersom rummet är så pyttelitet.
Tonåringen och nioåringen delar rum än så länge, och de har både tv och hemmabiosystem. Hos sin pappa har han tv. I sommar kommer han att få eget hus här, och då blir det en tv där med men ingen hemmabio. Den köpte vi bara för att den var så billig (500 .
Alla barnen har egen tv, dvd och laptop. Ingen har dock surround ljud. Det har vi inte i vardagsrummet heller nuförtiden.
Ja. Och laptop. Tyvärr, för jag tycker egentligen att det räcker med en tv i huset. Finns roligare saker att göra...
Inget surround, inte prioriterat till någon TV