• Hellin

Långpendlare för tidningsartikel?

Hej!
    Jag är frilansjournalist och söker någon som veckopendlar eller på annat sätt "långpendlar" att intervjua för artikel i en facktidskrift. För att passa tidningens läsare ska du helst:
    - ha ett akademikerjobb
    - pendla från din bostadsort till arbetsorten och ha långa avstånd, kanske bo borta på veckorna, eller tillbringa vissa nätter i veckan borta
    - vilja bli intervjuad om både karriärmässiga och andra fördelar och ev. personliga nackdelar (t ex mindre kontakt med barnen, slitningar i relationen, mindre socialt liv) med att pendla.

Det är en fördel om du bor i norra Sverige.

Hör gärna av dig, så berättar jag mer!

Med vänlig hälsning Helena

hmlindh@hotmail.com

• Svar på tråden Långpendlare för tidningsartikel?
  • YummyMami

Jag pendlar inte, men vill vinterljuva dig istället!

Säg mig, när du söker folk så här har du fått uppdrag eller skriver du och sen sänder det till olika förlag i hopp om att den tas?

Blogg om cancer och med tecknade nakenbilder dyslexiamaniac.bloggplatsen.se/
  • Hellin

YummiMami, jag har redan fått uppdraget och använder olika sätt att få tag på intervjupersoner.

• YummyMami
    Hellin skrev 2012-03-28 14:19:52 följande:
     YummiMami, jag har redan fått uppdraget och använder olika sätt att få tag på intervjupersoner.
    Okej då vet jag! Tack för svaret!
    Jag funderar över det där en hel del hur sånt går till. Jag ska antagligen ta en kompelerernade journalistutbildning till det jag har idag i höst ifall jag blir stum nu i sommar. Tungan ute Man behöver ju som inte prata då om man skriver. 
    Blogg om cancer och med tecknade nakenbilder dyslexiamaniac.bloggplatsen.se/
  • Korsriddaren
    Hellin skrev 2012-03-28 14:01:06 följande:
    Hej!
    Jag är frilansjournalist och söker någon som veckopendlar eller på annat sätt "långpendlar" att intervjua för artikel i en facktidskrift. För att passa tidningens läsare ska du helst:
    - ha ett akademikerjobb
    - pendla från din bostadsort till arbetsorten och ha långa avstånd, kanske bo borta på veckorna, eller tillbringa vissa nätter i veckan borta
    - vilja bli intervjuad om både karriärmässiga och andra fördelar och ev. personliga nackdelar (t ex mindre kontakt med barnen, slitningar i relationen, mindre socialt liv) med att pendla.

Det är en fördel om du bor i norra Sverige.

Hör gärna av dig, så berättar jag mer!

Med vänlig hälsning Helena

hmlindh@hotmail.com
    Hur långt skall man köra om dagen för att det skall klassas som långpendla?
  • Dohgon
    Korsriddaren skrev 2012-03-28 14:29:42 följande:
    Hur långt skall man köra om dagen för att det skall klassas som långpendla?
    Det skulle jag också vilja veta..
    tidigare pendlade jag 7 mil enkel resväg varje dag. men vi flyttade för ett halvår sen just för att slippa pendla en timme på morgon och kväll då vi har barn.
  • Hellin
    Dohgon skrev 2012-03-28 14:34:12 följande:
    Det skulle jag också vilja veta..
    tidigare pendlade jag 7 mil enkel resväg varje dag. men vi flyttade för ett halvår sen just för att slippa pendla en timme på morgon och kväll då vi har barn.
    Korsriddaren och Dohgon, jag har ingen egentlig gräns, men har nog tänkt mig avstånd som tar omkring en timme eller mer enkel väg att förflytta sig. Vill helst hitta någon som pendlar i en region där lokaltrafiken inte är så väl utbyggd, utan där man är hänvisad till bil eller enstaka avgångar med buss eller tåg för att ta sig till och från jobbet. Maila mig om ni är intresserade att var med!
  • Korsriddaren
    Hellin skrev 2012-03-28 14:45:37 följande:
    Korsriddaren och Dohgon, jag har ingen egentlig gräns, men har nog tänkt mig avstånd som tar omkring en timme eller mer enkel väg att förflytta sig. Vill helst hitta någon som pendlar i en region där lokaltrafiken inte är så väl utbyggd, utan där man är hänvisad till bil eller enstaka avgångar med buss eller tåg för att ta sig till och från jobbet. Maila mig om ni är intresserade att var med!
    Jag uppfyller inte kravet geografiskt, då jag pendlar i södra Sverige och inte heller var dag, men har 10 mil enkel resa och ett synnerligen akademiskt arbete. Glad
Svar på tråden Långpendlare för tidningsartikel?