Guldtrollsmamman skrev 2012-04-04 18:10:17 följande:
Jag är nog lika konstig is så fall. Tycker det är superskönt att vara utan barnen ibland. Skulle nog bli galen om jag inte hade den möjligheten ibland. Våra barnvaktsmöjligheter är extremt begränsade, går lösa någon timme någon enstaka gång om man har tur. Som tur är är maken och jag överens om att turas om att ha barnen ibland så att den andra får egentid. Banrfritt tillsammans med maken lite längre stund någon gång skulle vara otroligt trevligt men lär ju tyvärr inte bli innan barne är stora nog att klara sig själva.
Fast hur skönt man än kan tycka att det är med barnvakt ibland (jag är också ensamstående på heltid precis som en tjej ovan) så saknar man ju barnen när de väl är borta!!
Speciellt när de är mindre; även om jag älskar mina barn lika mkt (såklart!) så saknar man ju 2-åringen på ett annat sätt än 8-åringen när man är ifrån dem en natt, eftersom man fortfarande är bunden till den lille på ett annat sätt än till den äldre, maa av den ringa åldern!
Min högsta önskan är att få åka på en veckas charter helt ensam, o att få vila i en solstol i en hel vecka i lugn o ro med en god bok.
Dock känner jag att det inte är aktuellt än, med tanke på att lilleman är så liten - men när han är lite äldre så skulle jag lättare kunna tänak mig att ta en veckas barnledigt, om nu möjligheten finns så att säga!
Men det handlar väl om att vänja sig också; skulle jag ha en pappa att lämna barnen till varannan helg så hade man ju vant sig vid att vara ifrån dem så pass länge, medans det nu istället blir så ovant när de väl är borta någon natt (hos mormor eller liknande) att man saknar dem en hel massa istället!!