• Lillifee

Har inte varit helt barnlediga en helg sen nov!

Suck, det känns som om jag håller på att tappa tålmodet ibland och i värsta fall höjer rösten till barnen... Längtar sååå till en helg utan barnen med min man i lugn o ro... tror att det var i nov sist.... Har ibland svårt att acceptera att jag inte hinner med vissa saker och låter saker få vänta lääänge.... Hur känner ni andra det? Vet att det inte är någon rättighet att få en  barnfri helg men kan inte låta bli att längta sååå... tänk att få äta en lugn middag med sin man någon gång (mer)..... Vi kan ha barnvaktshjälp med det är så sällan.... Känns jobbigt att lasta barnvakten med båda barnen också..... försöker tänka på de som ännu mer sällan/aldrig har barnvakt men det är svårt....

• Svar på tråden Har inte varit helt barnlediga en helg sen nov!
  • Kinne79

Vi har inte haft det sedan nov-10

• mammamia1973

Dotter är 4,5 år och sedan dess har vi aldrig haft barnfria helger. Vi har inga föräldrar båda två så någon barnvakt under veckan har vi inte heller, dotter är alltid med oss, 365 dagar/år. Vi har råd att anlita en barnvakt men inte behov av barnfritid. Men alla är ju olika så klart.

• Josun

Det var liknande för mig tills för någon vecka sedan också... Man vill inte slita ut sina barnvakter i onödan. Höll dock på att klättra på väggarna nästan. Men sedan kom jag faktiskt iväg på några aktiviteter jag sett fram emot väldigt länge så nu håller jag mig nöjd ett tag till förhoppningsvis :)

Någon spontan barnvakt utan att jag verkligen har haft någon anledning till att ha det var dock väldigt länge sedan

• Kakandi

Min son föddes februari förra året o vi har endast haft 2 1/2 timmas barnfritt tillsammans då vi var på coldplaykonsert en gång. Känns som vi behöver lite tid ihop, men en helg helg funkar inte. Vill nog inte det heller ännu. Men har inga nära o kära där vi bor så barnvakt är svårt!

• Mercurialis

Vi hade ett barnfritt dygn för ett år sedan och när det hände innan dess minns jag inte. Men det är ju så det är under småbarnsåren, resonerar jag. När vi är lediga från jobbet, vill vi vara tillsammans som familj. Tids nog blir barnen stora och försvinner iväg på sitt.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kaosmamma

Nä. Jag vet inte hur det är att vara barnfri ens en dag ihop med sambon. Däremot ger vi varandra egentid med kompisar osv. Men aldrig haft barnvakt en helg eller så. Vi har tre barn och fjärde kommer nu i april. Första är född jan -05. Men vi hittar våra stunder ihop ändå med barnen och på kvällarna när de sover. Har dessutom ett väldigt sjukt barn mitt i detta. Men det går och vi vet att det är vi som gäller, visste att vi inte skulle ha barnvakt osv när vi skaffade barn. Men kan absolut känna att en helg här och där vore väldigt trevligt att få spendera ihop själva :)

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/

• Snösparv

Har ni föräldrar eller andra närstående som kan passa dem? Planera in lite längre fram så har ni nåt att se fram emot.

Vi har aldrig haft en barnfri helg, eftersom vi inte vill det så då är det ju inget problem Flört

• Blå damcykel

Sen sommaren -10 har vi varit barnfria 5 timmar som längst och det var då vi var på fl och lillasyster kom till världen.

Ts, det är sjukt synd om dig... NOT!!!!!!!!

Svar på tråden Har inte varit helt barnlediga en helg sen nov!