• EnStoltMamma

Min son 3 1/2 år ska göra hjärnröntgen :(

För ca en månad sedan började min son klaga på att han hade ont i huvudet och snurrig, blev ovanligt trött och somnade vid 17 på em och sov till 07 på morgonen men va ändå trött när jag väckte honom :/ sen några dagar senare började han blunda med vänster öga. Läkaren på Bvc misstänkte att han såg dåligt och skickade oss till ögonmottagningen för barn.. Där kunde inget singel hittas men läkaren som undersökte sa att detta inte är normalt utan att något annat ligger bakom hans trötthet,yrsel och att han har svårt att se med vänster öga.. När höger öga täcktes över blev han galen och kunde knappt stå upp, tappade balansen mm.. Dom kom fram till att en "akut" hjärnröntgen måste göras så vi fick en tid i fredags.. Tyvärr va sonen förkyld då så de kunde inte söva honom då, och eftersom han måste ligga stilla i 1 1/2 timme så måste han sövas.. Nu ska vi dit nästa onsdag istället och jag är livrädd! Någon som varit med om liknande sak? Vad kan det vara? Är det vanligt att man röntgar hjärnan på små barn? Är kanske nojjig men det är jobbigt att gå och inte veta:( jag va så inställd på att det skulle vara ett synfel...

• Svar på tråden Min son 3 1/2 år ska göra hjärnröntgen :(
  • Höst flickan
    EnStoltMamma skrev 2012-04-11 18:31:48 följande:
    Det gick jätte bra idag! Undersökningen tog drygt en timme sen satt jag hos honom på uppvaket i 2 timmar innan vi fick åka tillbaka till barnavdelningen.. Nu är vi hemma och sonen är väldigt trött och slö så blir nog en tidig kväll för oss båda.. Hoppas på svar fort nu! Väldigt jobbigt att inte veta.. Men borde vi inte få reda på det ganska fort om det skulle vara tumör eller något allvarligt?
    härligt att höra
  • Li79

Följer din tråd och hoppas med hela mitt hjärta att allt går bra för er!

August & Astrid - mina vackra barn!
  • Toke

Skönt att "höra" att allt gått bra, hoppas resultaten blir lika bra!

När vi fick reda på att vår son hade en hjärntumör fick vi reda på detta med en gång! Ingen väntetid alls och direkt inläggning... Vet inte om det alltid är så men för oss var det det iallafall.

Lycka till!

• EnStoltMamma

Vi har inte fått något besked idag så förhoppningsvis är det inget allvarligt! Läste dock att barn som är för tidigt födda ofta får problem med synen, nu klarade han ju det testet så borde ju inte vara något synfel.. Han är ju född i v28.. Även fast det inte är något allvarligt, eller ens något som är fel så vill man ju veta så fort det går.. Det är väldigt jobbig psykiskt att inte veta.. Undrar om de slutar "leta" om röntgen inte visar något..?

• Höst flickan
    EnStoltMamma skrev 2012-04-12 23:31:40 följande:
    Vi har inte fått något besked idag så förhoppningsvis är det inget allvarligt! Läste dock att barn som är för tidigt födda ofta får problem med synen, nu klarade han ju det testet så borde ju inte vara något synfel.. Han är ju född i v28.. Även fast det inte är något allvarligt, eller ens något som är fel så vill man ju veta så fort det går.. Det är väldigt jobbig psykiskt att inte veta.. Undrar om de slutar "leta" om röntgen inte visar något..?
    Dom släpper nog inte er så enkelt, om dom gör det o du fortfarande är orolig så stå på dig
    Håller alla tummarna för er o hoppas ni får ett lugnande besked snart
  • Gaby 01

Han har inte haft nån fästing senaste sommaren? Fästingburna sjukdomar kan ge de mest konstiga neurologiska symptom.

• Bumbi6666

Hur har det gått?

♥♥♥♥ Elias och Klara är mitt allt ♥♥♥♥
  • EnStoltMamma

Vi fick svar idag och dom kunde inte se något avvikande:) så otroligt skönt att äntligen fått veta det! Nu ska vi träffa en barnläkare samt göra ett till syntest om 2 månader :) han va däremot väldigt "trång" i bihålorna, som jag fattade det så hon ville att jag skulle hålla koll så han inte fick feber.. Varför, sa hon aldrig men... Skönt att det inte verkar vara något jätte allvarligt :)

• pandyb

Vad skönt! Hoppas ni får reda på vad det är! Alltid skönt att veta

• ascorbinsyra

Skönt! Kanske är det bihålorna som ställer till det. Han kanske får svårt för att syresätta sig om de är för trånga. Eller så trycker de mot någon nerv. Glömmer aldrig hur risig jag själv blev av viruset på nerverna. Trodde att jag låg för döden och kunde inte resa mig o fick svårt med synen. Men det gav ju med sig. Har hört att det går att spola rent bihålorna med lösning. Kanske det hjälper sonen?

• 123lllllll
    EnStoltMamma skrev 2012-04-02 11:49:45 följande:

För ca en månad sedan började min son klaga på att han hade ont i huvudet och snurrig, blev ovanligt trött och somnade vid 17 på em och sov till 07 på morgonen men va ändå trött när jag väckte honom :/ sen några dagar senare började han blunda med vänster öga. Läkaren på Bvc misstänkte att han såg dåligt och skickade oss till ögonmottagningen för barn.. Där kunde inget singel hittas men läkaren som undersökte sa att detta inte är normalt utan att något annat ligger bakom hans trötthet,yrsel och att han har svårt att se med vänster öga.. När höger öga täcktes över blev han galen och kunde knappt stå upp, tappade balansen mm.. Dom kom fram till att en "akut" hjärnröntgen måste göras så vi fick en tid i fredags.. Tyvärr va sonen förkyld då så de kunde inte söva honom då, och eftersom han måste ligga stilla i 1 1/2 timme så måste han sövas.. Nu ska vi dit nästa onsdag istället och jag är livrädd! Någon som varit med om liknande sak? Vad kan det vara? Är det vanligt att man röntgar hjärnan på små barn? Är kanske nojjig men det är jobbigt att gå och inte veta:( jag va så inställd på att det skulle vara ett synfel...

Hej

Jag vet att de e jätte länge sen detta skrevs men om du finns kvar vill du snälla berätta hur de gick för din son elr vad som var fel har en dotter med liknande sytom
Svar på tråden Min son 3 1/2 år ska göra hjärnröntgen :(