• Anonym (Elle)

Tips på var man hittar erotiska noveller?

Japp som överskriften lyder... var kan man hitta erotiska noveller att läsa, är så nyfiken på detta! :)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på var man hittar erotiska noveller?
  • KimLinnefeldt
    Anonym (snöskyffel) skrev 2026-02-03 22:46:52 följande:
    Är Patreons noveller bättre än gratissajternas? Då kan det va intressant!
    På gratisajten sexnovell.se kan man spara en lista med favoriter. Kvaliteten är onekligen växlande. 
  • Anonym (snöskyffel)

I brist på bättre skrev jag en egen novell. På vilken sajt rekommenderar ni att jag publicerar den?

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Under the Northern Sky
    Anonym (snöskyffel) skrev 2026-02-03 22:46:52 följande:
    Är Patreons noveller bättre än gratissajternas? Då kan det va intressant!

Bättre och bättre är väl en smaksak och jag tror det går snabbare att få följare på de andra siterna.

Men i mitt fall tyckte jag det var lite roligt att prova, startade mitt konto för ca 1 månad sedan och har en del trafik, men inga betalande medlemmar ännu.

Försöker hitta en bra struktur i publicerandet och skapa konto på diverse sociala medier för att kunna sprida lite teasers etc.

• Anonym (Hej)

Många skriver egna noveller på olika sex-sidor där man kan logga in som medlem. Tex hemligg, BC, k6 osv. 

jag hittade mitt eget nick när jag googlade en ggn. Det var sexigt att någon hade den fantasin om mig 

• Under the Northern Sky
    Anonym (snöskyffel) skrev 2026-02-04 20:31:23 följande:

I brist på bättre skrev jag en egen novell. På vilken sajt rekommenderar ni att jag publicerar den?

Trevligt, något du skulle vilja dela med dig av här?

Kanske lägga en länk till det du skrivit...

Vad är din skrivstil?

• Meddelande borttaget
  • Anonym (snöskyffel)
    Under the Northern Sky skrev 2026-02-06 10:13:43 följande:

Trevligt, något du skulle vilja dela med dig av här?

Kanske lägga en länk till det du skrivit...

Vad är din skrivstil?

Hehe blir tyvärr ingenting med det. Lät sambon läsa igenom och fick gapskratt som feedback Oskyldig. Nöjer mig med att smygläsa andras noveller.
  • Under the Northern Sky

Tyckte du det var roligt att skriva? Gav det dig något? Kunde du leva dig in i din egna berättelse?

Det är viktigare saker än att din man fick ett gott skratt...

Du verkar ju ha ett intresse så varför bara ge upp efter ett försök.

jag tycker du ska våga fortsätta, han behöver ju inte läsa det om han inte vill. Viktigaste är att du tycker det är roligt.

• Anonym (Anonym2)
    zzzzaragon skrev 2025-01-30 16:36:02 följande:

Jag vill tipsa om erotopia.se

Darkside kan kännas lite extremt för många. Då är sexnovell.se mer allmänt gångbart, men det är en hopplöst dåligt skött sida där det ofta tar flera månader att få en novell godkänd för publicering och en kommentar kan ta flera veckor innan den dyker upp.

Då är Erotopia mer fungerande som community. Det är en ganska ung sida (mindre än ett år) som fortfarande utvecklas men där finns redan många bra författare och noveller! Man måste inte vara medlem för att läsa, men det är roligt för (oss) författare med lite interaktion med läsare. Obs, då menar jag inte sexchatt eller liknande, utan bara att få lite kommentarer om skrivandet. 

Hej där
    Är det du som driver erotopia? Jag undrar vad som hände med författarna Annelisen och Soffy? De skrev väldigt bra och så är det roligt att läsa kvinnliga författare. Saknar deras noveller. Finns det chans att de kommer tillbaka??
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ida)

Skriv egna.
    Är det som fungerar bäst för mig. Blir en build up jag gillar och behöver ofta inte ens skriva mer än så förrän jag är done and gone

• zzzzaragon
    Anonym (Ida) skrev 2026-04-07 20:41:23 följande:

Skriv egna.
    Är det som fungerar bäst för mig. Blir en build up jag gillar och behöver ofta inte ens skriva mer än så förrän jag är done and gone

Eller hur! Det är något helt annat att skriva ner, jämfört med att vara fantisera.

Har du publicerat några? 

(Apropå temat, men inte som svar till Ida, utan bara lite avreaktion:
    Det går troll på sexnovell.se nu. Jag testar att publicera lite noveller där ibland för att mäta tempen på sidan. Det är som vanligt, att det tar ca 3 månader från att man lägger upp en novell tills den publiceras. Kommentarer tar runt 1 månad innan de syns. 

Men det som är nytt är att någon verkar ha skapat ett gäng konton som används för att ge sämsta betyg till andras noveller och maxa betygen på sina egna. Topplistan är full med riktiga skitnoveller, samtidigt som alla andra noveller, (inkl mina testballonger som jag vet är några av de bästa jag nånsin skrivit) blir nedröstade i botten.

Som tur är, är sidan i övrigt helt död, där man får vara glad om en novell ens får en tjugonde av responsen som man kunde få för några år sen. Så det är inget att bry sig om egentligen.)
  • Anonym (Anonym2)
    zzzzaragon skrev 2026-03-31 00:05:11 följande:
    Det är inte jag som driver sidan, men jag har kontakt med de som gör det, och kände dem redan innan Erotopia startades (efter att sidan "den erotiska Bubblan" lades ner).

Soffy var nyligen tillbaka på sidan igen, men hon verkar ha stängt kontot än en gång. Annelisen vet jag inte. Men skaffa ett konto (om du inte har redan) och fråga i efterlysningstråden i forumet så kanske någon vet bättre! 
    Försökte skapa ett konto men fick intrycket att erotopia är lika mycket en kontaktsida som novellsida och det är jag inte intresserad av. Dessutom är det lika svårt att hitta bra noveller där. De bästa finns inte på topplistan och de skriftliga betygen verkar skrivna av ett fåtal konton som överöser varandras inte helt välskrivna noveller med stora ord.

Kan rekommendera literotica där topplistorna och betygen säger något. Tyvärr är det engelska som gäller.
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (Ida) skrev 2026-04-07 20:41:23 följande:

Skriv egna.

Jag skriver eget men det är inte samma sak. Jag vill bli överraskad och då behöver jag läsa noveller skrivna av andra. Därav min efterlysningen av Annelisen och Soffy som skriver bra.
  • zzzzaragon
    Anonym (Anonym2) skrev 2026-04-08 14:31:34 följande:
    Försökte skapa ett konto men fick intrycket att erotopia är lika mycket en kontaktsida som novellsida och det är jag inte intresserad av. Dessutom är det lika svårt att hitta bra noveller där. De bästa finns inte på topplistan och de skriftliga betygen verkar skrivna av ett fåtal konton som överöser varandras inte helt välskrivna noveller med stora ord.

Kan rekommendera literotica där topplistorna och betygen säger något. Tyvärr är det engelska som gäller.

Vad är det som ger dig känslan av Erotopia som en kontaktsida? Det är absolut inte så jag upplever det. Det finns några nya funktioner för att mata in intressen till ens profil, men dessa använder väldigt få. Sen har vi god kontakt, författare (och läsare) emellan i forumet och i viss mån via PM, men ingen där förväntar sig verkliga fysiska kontakter eller ens någon form av sex-chatt. 

Sen håller jag med om att möjligheten att hitta bra noveller är begränsad. Det är en ny sida, startad för ett drygt år sen och utvecklarna kämpar på utan ersättning, men de planerar att snart släppa en helt ny förstasida med mer topplistor och dylikt. Tills dess kan man t ex titta bland de författare som fick utmärkelser för 2025. 

• Anonym (Anonym2)
    zzzzaragon skrev 2026-04-08 16:52:48 följande:

Vad är det som ger dig känslan av Erotopia som en kontaktsida? Det är absolut inte så jag upplever det. Det finns några nya funktioner för att mata in intressen till ens profil, men dessa använder väldigt få. Sen har vi god kontakt, författare (och läsare) emellan i forumet och i viss mån via PM, men ingen där förväntar sig verkliga fysiska kontakter eller ens någon form av sex-chatt. 

Sen håller jag med om att möjligheten att hitta bra noveller är begränsad. Det är en ny sida, startad för ett drygt år sen och utvecklarna kämpar på utan ersättning, men de planerar att snart släppa en helt ny förstasida med mer topplistor och dylikt. Tills dess kan man t ex titta bland de författare som fick utmärkelser för 2025. 

Gissar på att du är kille. Killar och tjejer upplever internet olika... Dessutom utelämnar Erotopias utmärkelselista de bästa novellerna precis som Sexnovells topplistor gör. Det blir till att leta men sök och du ska finna. Ibland händer det Glad
  • zzzzaragon
    Anonym (Anonym2) skrev 2026-04-15 18:58:09 följande:
    Gissar på att du är kille. Killar och tjejer upplever internet olika... Dessutom utelämnar Erotopias utmärkelselista de bästa novellerna precis som Sexnovells topplistor gör. Det blir till att leta men sök och du ska finna. Ibland händer det Glad
    Jag är kille. Och visst har det varit incidenter på Erotopia.se, men vill man vara försiktig kan man kryssa i att bara tillåta PM från de man godkänner. Redaktionen är aktiva och måna om situationen och vill inte att någon ska utsättas för något oönskat. 
Svar på tråden Tips på var man hittar erotiska noveller?