• Anonym (Elle)

Tips på var man hittar erotiska noveller?

Japp som överskriften lyder... var kan man hitta erotiska noveller att läsa, är så nyfiken på detta! :)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på var man hittar erotiska noveller?
  • zzzzaragon
    KimLinnefeldt skrev 2025-01-31 12:41:57 följande:
    lar jag, bland annat att det går att söka bland novellerna, att man kan läsa kommentarer och se dem i kategorier. Så det är där jag lägger ut mina egna noveller...

Jag har publicerat närmare 50 noveller på sexnovell och närmar mig 2 miljoner visningar på dem totalt. Men för mig är det ohållbart att det tar 1-8 månader att få en novell publicerad och 0-5 veckor för en kommentar. All form av dubbelriktad kommunikation blir omöjlig. Dessutom finns inte möjligheten att redigera noveller i efterhand, så stavfel och dylikt blir eviga. Dessa tre funktioner skulle göra hela skillnaden för mig, om man kunde 1) få behörighet att direktpublicera när man fått ett visst antal noveller godkände, 2) få direktkommentera när man fått ett visst antal kommentarer godkända och 3) redigera noveller i efterhand för att putsa till stavfel och dylikt. Då skulle jag överväga att återvända dit. 

Sökfunktion och kategorier finns på Erotopia också, dessutom med möjlighet till att kombinera flera kategorier. Testa att lägga upp några av dina gamla noveller där och delta i gemenskapen! 

• KimLinnefeldt
    zzzzaragon skrev 2025-01-31 13:08:04 följande:

Jag har publicerat närmare 50 noveller på sexnovell och närmar mig 2 miljoner visningar på dem totalt. Men för mig är det ohållbart att det tar 1-8 månader att få en novell publicerad och 0-5 veckor för en kommentar. All form av dubbelriktad kommunikation blir omöjlig. Dessutom finns inte möjligheten att redigera noveller i efterhand, så stavfel och dylikt blir eviga. Dessa tre funktioner skulle göra hela skillnaden för mig, om man kunde 1) få behörighet att direktpublicera när man fått ett visst antal noveller godkände, 2) få direktkommentera när man fått ett visst antal kommentarer godkända och 3) redigera noveller i efterhand för att putsa till stavfel och dylikt. Då skulle jag överväga att återvända dit. 

Sökfunktion och kategorier finns på Erotopia också, dessutom med möjlighet till att kombinera flera kategorier. Testa att lägga upp några av dina gamla noveller där och delta i gemenskapen! 

Provar gärna, men jag kunde inte logga in som författare:

"Det var ett fel vid försöket att skicka ditt meddelande. Försök igen senare."
  • zzzzaragon
    KimLinnefeldt skrev 2025-01-31 15:16:43 följande:
    Provar gärna, men jag kunde inte logga in som författare:

"Det var ett fel vid försöket att skicka ditt meddelande. Försök igen senare."
    Sa till admin, han har fixat det nu!
  • KimLinnefeldt
    zzzzaragon skrev 2025-01-31 16:33:18 följande:
    Sa till admin, han har fixat det nu!
    Lagt upp min första, får se om den godkänns
  • Anonym (Författaren)

Erotopia är bra. Ganska nystartad site men finns en del bra författare där. En del noveller är långa, nästan som små romaner. Jag hittade en som hette Emma tar steget. Många spännande scener där på temat moget/hotwife.

• Noname00
    Kunniglingvist skrev 2024-10-15 08:52:53 följande:

Har varit medlem och författare på Literotica.com i typ 15 år. Det är visserligen en sida på engelska, och den har en del tabu genrer. Men de bästa novellerna där håller oerhört hög klass. I princip alla svenska sidor har noveller där som skrivit har tokrunkat sig igenom varenda ord så det saknas punktering, vettigt formulerade meningar osv

Om jag skulle rekommendera någon svensk sida så skulle jag säga darkside.se, det är väl en BDSM sida men det har gott om vanilla också. Lite högre standard än generellt

Sexnovell som nämns ovan har totalt värdelös admin. Det kan finnas några få guldkorn men de silar mygg och sväljer kameler. 

Har funderat på att börja skriva sexnoveller, kan alla lägga upp på literotica?
  • Pappa i sthlm

Jag måste säga att jag aldrig har lyckats hitta en bra erotisk berättelse/novell. Och jag har letat på de flesta siter som nämns. Jag tycker att dom är platta och så otroligt förutsägbara. Det är aldrig någon nerv eller atmosfär som byggs upp i handlingen som gör mig intreserad. Jag vet i stort redan vad och hur hela handlingen kommer att förlöpa. Jag har också försökt lyssna på några inlästa sexnoveller men det är lika trist.

Och jag söker inget extremt eller så utan något som är annorlunda. Något som gör mig intresserad. Något som bygger upp en spänning.

Skriva bra erotik är skitsvårt

• Anonym (Anna)

Jag använder AI. De bästa modellerna skriver numera bättre än de bästa amatörförfattarna (åtminstone på engelska), och den stora fördelen är ju att man kan välja innehåll in i minsta detalj om man vill det (eller så kan man berätta övergripande vad man gillar och låta modellen styra handlingen, om man föredrar det). Det är lite trixigt i början att lära sig hur man får med sig modellen så att den inte nekar (ju högre kvalitet desto mer trixigt), lite som att lära sig prata ett nytt språk, men sjukt värt det. 

• Anonym (Läslust)

Orkar inte söka längre då det oftast alltid är så fruktansvärt dålig kvalitet på eländet.

Har aldrig orkat med en ljudnovell heller då det skär sig direkt när man lyssnar på någon som haft dålig fantasi.

Varför ska det vara så svårt att skriva både pirrigt och trovärdigt?

Svar på tråden Tips på var man hittar erotiska noveller?