• kaktusen66

3 streck är säkert flicka, eller?

Bm sa idag att hon såg 3 vita streck som betyder flicka på mitt rul. Hur säkert är det?

Hur ser pojke ut på rul? Ser man snopp, pung och testiklar tydligt???

• Svar på tråden 3 streck är säkert flicka, eller?
  • Två döttrar och en son
    stinaa skrev 2012-04-09 10:27:26 följande:
    På mitt RUL så visade hon tre streck och BM sa att det med största sannolikhet är en tjej då hon inte kunde se någon snopp (hon letade väl och länge) så nu är man liksom inställd på det, sen slog det mig hur ofta har dom fel egentligen? Blir självklart lika glad om det skulle vara en pojke men då skulle man vilja veta det innan då man liksom är inställd på tjej nu. Ska dit imorgon igen på TUL i v 33 så då kanske vi får det bekräftat :)
    Får ni inga procentsatser ang sannolikhet att köner stämmer?
    Med 2,a barnet fick vi ett papper där det stod 94% säkert att könet stämde. (Pojke)
    Med 3.e barnet sa BM att det var 98% säkert att det kön hon sa att det var stämde (Flicka)  
  • stikkem
    Två döttrar och en son skrev 2012-04-09 10:50:04 följande:
    Får ni inga procentsatser ang sannolikhet att köner stämmer?
    Med 2,a barnet fick vi ett papper där det stod 94% säkert att könet stämde. (Pojke)
    Med 3.e barnet sa BM att det var 98% säkert att det kön hon sa att det var stämde (Flicka)  
    Vad jag undrar ar hur det far fram dom har procentsatserna... Mig veterligen finns det inga kalkylationer som gors. Singla slant i kafferummet innan det satts i print?

Vem ar det som sedan star i ratten nar en ursinnig pojkmamma viftar med sina procentenheter efter att fatt unge av fel kon...?

Intressant.
  • Omorfia

När vi har fått könet meddelat har barnmorskorna alltid poängterat att det inte är 100% tillförlitligt. T o m barnmorskan som kollade den här bebisen i v.37 sa att han inte kunde vara 100. Det finns ju alltid ovanliga avvikelser och vid RUL så händer det ju förhållandevis ofta att det blir fel.

• Två döttrar och en son
    stikkem skrev 2012-04-09 11:20:03 följande:
    Vad jag undrar ar hur det far fram dom har procentsatserna... Mig veterligen finns det inga kalkylationer som gors. Singla slant i kafferummet innan det satts i print?

Vem ar det som sedan star i ratten nar en ursinnig pojkmamma viftar med sina procentenheter efter att fatt unge av fel kon...?

Intressant.

Till oss sa BM både med 2.a och 3.e barnet att det är så många som det visar sig inte stämma på. 

• stinaa

Nej jag frågade BM om hon kunde säga i procent hur mycket hon trodde det stämde men det ville hon inte göra. Gissar att dom är ganska försiktiga med det :)

• Två döttrar och en son
    stinaa skrev 2012-04-09 11:46:27 följande:
    Nej jag frågade BM om hon kunde säga i procent hur mycket hon trodde det stämde men det ville hon inte göra. Gissar att dom är ganska försiktiga med det :)

Men kliniken måste ju veta hur många som får fel besked vid RUL.
    Då är ju det ärligaste att säga det.
    Fat det menas ju att av totalt 100 får 3 fel besked, inte att det just vid detta RUL är så.
    Samtidigt ska inte BM säga vad hon tror om hon inte är väldigt säker... ingen tjänar på en gissning. Bättre då att inte säga nåt.
  • stinaa

Jo precis, fast hon sa att hon var väldigt säker och att det med största sannolikhet är en tjej. Hon visade ju även som sagt dom tre strecken. Men sen spelar det ingen roll för oss vad det blir, man vill bara vara förberedd på det, får som sagt veta imorgon (förhoppningsvis) :)

• stinaa

Nyss hemkommen från TUL där vi fick bekräftat att det är en liten flicka i min mage, då slipper man fundera :)

• Två döttrar och en son
    stinaa skrev 2012-04-10 09:38:44 följande:
    Nyss hemkommen från TUL där vi fick bekräftat att det är en liten flicka i min mage, då slipper man fundera :)
    Vad skönt!  
  • MysMamman87

När jag va gravid fick vi se tre streck och BM sa att det va en liten flicka och ut kom det en liten flicka också

• PetraL

Jag fick veta på rul att jag väntar en flicka :) Man såg dom tre strecken tydligt , sen va även bm utbildad sen innan att kolla kön :) 

Svar på tråden 3 streck är säkert flicka, eller?