Bara låta det vara?
Vet inte ens vart jag ska börja men för att göra det hela "kort" så skriver jag bara lite.
Min son är 20 månader gammal och hans riktiga pappa har skitit fullständigt i honom FAST jag försökt ta kontakt med honom osv, erbjuda honom träffar osv.
Tills nu.
Fick hem ett brev från en advokat han anlitat eftersom vi tydligen inte kom överens om umgänget enligt honom, vilket är skrattretande eftersom jag försökt kontakta honom flertal gr. Men jag vill inte bråka fast han gjort de han har gjort, så jag skrev hur deras umgänges plan ska se ut och den är INTE orimlig med tanke på att han inte träffat sitt barn på snart 2 år och med tanke på att de ska vara övervakade besök osv.
Nu har jag dock inte hört av från advokaten på två veckor och börjar undra om inte jag ska ringa och ta kontakt med henne igen, för att se om de acc de jag skrivit eller inte?
Jag har ensamvårdnad och i brevet stod de lite "dolt" att om jag inte kommer överens med T så kommer han gå till domstolen osv.
Jag anser att de är bättre att jag har makten som jag har nu och kan bestämma det mesta, därför vill jag inte att de går till domstol och att någon annan ska bestämma deras umgänge eftersom jag de är jag som känner våran son bäst och han dessutom redan har någon han ser som sin pappa.
Så borde jag ringa advokaten för att höra hur det går eller bara vänta och kanske låta de gå till domstol?