• Anonym (orolig!)

Han gör henne så illa!

Min dotter är 7 år och bor med mig och min sambo på heltid sedan 2 år tillbaka (tidigare hade jag och hennes pappa varannan vecka) . Just nu är jag så trött på hennes pappa! jag orkar inte tjafsa mer.. han lyssnar inte! jag är höggravid med min sambo och orkar inte med dessa ständiga problem om hur och när mitt x ska ha vår dotter! han kan ju fan inte ta hand om henne! Listan på varför jag inte tycker han kan ta hand om henne:
    1 han har aldrig pengar, hans ekonomi bygger på socialen och svartjobb på helger. som resulterar i att han nu vill ha henne vardagar.
    2 han har ingen madrass till hennes säng, hon sover hos hnm då han inte har råd att köpa en skummadrass.
    3 han är ohygienisk och tidigare (när vi hade varannan vecka duschsde hon inte på en hel vecka och hon kom hit med smutsiga trosor!!)
    4 han är inte insatt/engagerad alls i hennes skolgång, han vet inte ens vad hon har för läxor.
    5 han klarar inte ens av att ta henne till aktiviteter på fritiden då han inte har busskort (de har han tydligen inte råd med)

kan skriva 100 fler punkter men börjar så.
    vi har henne alltså nu heltid, och han har fått ha henne ca 4 dagar i månaden , då helger. fått o fått.. han kan ju inte liksom heller så. iaf, nu vill han börja ha henne varannan vecka igen, vilket jag vägrar! men han ringer typ en söndag och vill ha henne till onsdag.. men jag får ont i magen!! jag vill att min dotter ska ha det bra, jag litar inte på honom. såå många gånger ja fått veta att han inte haft mat hemma osv.

jag orkar inte mer.. vad har jag för rättigheter? kan jag helt neka honom umgänge iaf under vardagar. kan jag neka honom helger? borde jag kontakta familjerätten för att skriva nåt papper på hur vi ska ha henne? åhhhh.. jag hatar honom! han gör henne illa.. de gör så ont varje gång hon åker till honom!

vad ska jag göra? vad kan jag göra?

• Svar på tråden Han gör henne så illa!
  • Anonym

Du får nog ta kontakt med socialtjänsten och ansöka om ensam vårdnad, annars kan du inte neka honom umgänge.

• Baby anastasia

vad säger din dotter? tycker hon om att vara där`?

• Anonym (orolig!)

Så jag måste genomgå en stor utredning för att kunna neka honom umgänge? Har jag en bra grund för det? detta är som sagt en bråkdel av "allt".

• Anonym (orolig!)

Hon älskar såklart sin pappa.. hon verkar inte förstå t ex att han inte har mat hemma, för henne har det varit så länge. Innan jag upptäckte detta! Man kan säga att hon är lojal mot honom. Och berättar hon något för mig och min sambo, t ex som att mitt x och hans nya tjej rökte inomhus i hela lägenheten när hon var där,och hon kom hem och stank rök i håret, så säger hon: men mamma bli inte arg på pappa nu!

(självklart blev jag arg) men jag tar aldrig något framför henne/när hon hör.

• Anonym
    Anonym (orolig!) skrev 2012-04-03 22:02:12 följande:
    Så jag måste genomgå en stor utredning för att kunna neka honom umgänge? Har jag en bra grund för det? detta är som sagt en bråkdel av "allt".
    Är inte alls kunnig i detta, men chansen är verkligen inte omöjlig, speciellt inte om det finns fler saker?.
    Men jag undrar också hur dottern ser på det hela?
  • Anonym

Kan du inte prata med skola om hur de uppfattar flickan de dagar han har henne??? de borde se hur hon e klädd, hur hon mår, om hon gör läxor  osv... de kan göra en orosanmälan ju.. o hjälpa dig se vad som  händer

kontakta soc eller bup...  ring tex o gör en anmälan anonymt.. en orosanmälan som kommer till socialen måste de följa upp...

o ansök om egen vårdnad omgående!       

• Anonym

Hur hans ekonomi ser ut har du inte med att göra men om hon är skitig och smutsig när hon kommer därifrån så ska du absolut göra en oros anmälan till socialen så att de kan gå dit och se till att hon har det bra!

• Anonym (orolig!)

det har varit flertal ggr han lämnat och jag hämtat. Ingen frukt, inte borstat håret, glömt läxorna, andra papper som veckobrev lägger han aldrig i väskan så jag vet vad som händer kommande vecka. Hämtade henne för 2 veckor sen, då gick hon runt i kort tshirt och strumpbyxor?!?

• Anonym (orolig!)

Om hon får mat på bordet tycker jag att jag har med att göra jo!

Funderar på att ringa och prata med familjerätten/någon advokat anonymt imorgon.. för att sen som ni säger göra en orosanmälan.

• stresss

Ja, det du berättar låter inget vidare, men alternativet att dottern inte träffar sin pappa alls låter inte bättre det... Då drabbas hon ytterligare!

Försök i stället att få till ett bra umgänge med klara regler, man kan få samarbetsamtal hos Familjerätten.

• Anonym (orolig!)
    stresss skrev 2012-04-03 22:19:34 följande:
    Ja, det du berättar låter inget vidare, men alternativet att dottern inte träffar sin pappa alls låter inte bättre det... Då drabbas hon ytterligare!

Försök i stället att få till ett bra umgänge med klara regler, man kan få samarbetsamtal hos Familjerätten.

Ja har tänkt på det ett tag. Man kanske egentligen borde börja med det.. hjälper det inte så kan man ju ta det ett steg längre. Då har man ju iaf försökt.

Men finns det risk att han återfår varannan vecka om man går på ett sådant möte? eller hur fungerar det?
  • Anonym (s)

gör en anonym socanmälan så de får kolla upp honom om hur hon verkligen har det där

i vissa fall är det nödvändigt att ett barn kanske inte är där nattetid utan träffar föräldern dagtid.
    jag har det likadant och än så länge har deras umgängesförälder lite nattumgänge men jag är otroligt noga med att kolla upp hur de reagerar när de är där etc.

Men gör en soc anmälan så kanske du får lite mer kött på benen i en ev stämning om ensam vårdnad.

• Anonym
    Anonym (orolig!) skrev 2012-04-03 22:18:40 följande:
    Om hon får mat på bordet tycker jag att jag har med att göra jo!

Funderar på att ringa och prata med familjerätten/någon advokat anonymt imorgon.. för att sen som ni säger göra en orosanmälan.
    Ja men det var inte det du valde att lägga fokus på, Du deklarerade vart han hämtar sina inkomster..
  • Anonym
    Anonym (orolig!) skrev 2012-04-03 21:42:05 följande:
    Min dotter är 7 år och bor med mig och min sambo på heltid sedan 2 år tillbaka (tidigare hade jag och hennes pappa varannan vecka) . Just nu är jag så trött på hennes pappa! jag orkar inte tjafsa mer.. han lyssnar inte! jag är höggravid med min sambo och orkar inte med dessa ständiga problem om hur och när mitt x ska ha vår dotter! han kan ju fan inte ta hand om henne! Listan på varför jag inte tycker han kan ta hand om henne: 1 han har aldrig pengar, hans ekonomi bygger på socialen och svartjobb på helger. som resulterar i att han nu vill ha henne vardagar. 2 han har ingen madrass till hennes säng, hon sover hos hnm då han inte har råd att köpa en skummadrass. 3 han är ohygienisk och tidigare (när vi hade varannan vecka duschsde hon inte på en hel vecka och hon kom hit med smutsiga trosor!!) 4 han är inte insatt/engagerad alls i hennes skolgång, han vet inte ens vad hon har för läxor. 5 han klarar inte ens av att ta henne till aktiviteter på fritiden då han inte har busskort (de har han tydligen inte råd med) kan skriva 100 fler punkter men börjar så. vi har henne alltså nu heltid, och han har fått ha henne ca 4 dagar i månaden , då helger. fått o fått.. han kan ju inte liksom heller så. iaf, nu vill han börja ha henne varannan vecka igen, vilket jag vägrar! men han ringer typ en söndag och vill ha henne till onsdag.. men jag får ont i magen!! jag vill att min dotter ska ha det bra, jag litar inte på honom. såå många gånger ja fått veta att han inte haft mat hemma osv. jag orkar inte mer.. vad har jag för rättigheter? kan jag helt neka honom umgänge iaf under vardagar. kan jag neka honom helger? borde jag kontakta familjerätten för att skriva nåt papper på hur vi ska ha henne? åhhhh.. jag hatar honom! han gör henne illa.. de gör så ont varje gång hon åker till honom! vad ska jag göra? vad kan jag göra?
    det är ju han som behöver hjälpen så han kan ha sin dotter,han kanske lider mer än vad du tror att inte kunna ge sin dotter ngt. o inte ha råd att köpa ens en säng ....tycker du ska kolla upp det med  soc tills med pappans vetskap.....
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-03 22:33:30 följande:
    det är ju han som behöver hjälpen så han kan ha sin dotter,han kanske lider mer än vad du tror att inte kunna ge sin dotter ngt. o inte ha råd att köpa ens en säng ....tycker du ska kolla upp det med  soc tills med pappans vetskap.....
    om du vill då att pappan ska ha barnet så att säga.
  • Anonym

gör en anmälan till soc , o be dom gå dit.

• bamse10

Jag skulle kontaktat familjerätten för samarbetssamtal och för att skriva avtal eller överenskommelse om umgänge.
    nämn då de grejer du skrev här, det med hygienen bla

• April barn
    stresss skrev 2012-04-03 22:19:34 följande:
    MA v.17 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011
Svar på tråden Han gör henne så illa!